• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Anonym (SalabimSim)
    Anonym (Ensam) skrev 2012-11-26 03:51:08 följande:

Jag har inte gått igenom någon sådan där enstaka jättesorg eller katastrof. Däremot kan jag känna mig bitter och ledsen över att jag hade ett så tråkigt liv som barn som ung. Hade inga syskon och nästan inga kompisar. Blev inte bjuden på fester och hade ingen att gå ut med (vågade inte gå ensam). Satt mest med mina föräldrar och tittade på TV under de år som borde ha varit min ungdom. Var "gammal" när jag träffade min första pojkvän.

Detta är även kopplat till negativa tankar om mänskligheten i stort, eftersom jag inte kan förlåta att de människor som jag ändå kände i olika sammanhang (skolan, sommarjobben, det riktiga jobben sedan, olika föreningsverksamheter som jag testade) inte kunde ställa upp och hjälpa mig litet. Vad hade det kostat dem att fråga om jag ville hänga med ut någon gång..? Jag lever tyvärr med insikten att människor är själviska. 

Hade precis samma uppväxt som du. Men kan ändå känna herregud vad härligt med två föräldrar som älskade en. Hur många barn i världen skulle inte döda för det? Man kunde lika gärna blivit ett kastlös och föräldralöst gatubarn i typ Indien! Allt är relativt eller hur? Vi får inte göra oss till offer!  
  • Anonym (SalabimSim)
    Anonym (sörjer än) skrev 2012-01-04 19:10:37 följande:
    Fy för vilken rutten människa - din ex-väninna!

Skämtar du eller? Såklart kvinnan alltid ska få skulden för ALLT här i värlen. Den som är mest rutten är i mina ögon mannen som slår sig lös med väninnan!
  • Anonym

Att jag är infertil vilket  ledde till en stor deppresion för min del. Min man orkade inte med det hela och tog ut skilsmässa.

• Anonym

attt jag, trots mannen jag äaslkar, aldrig kan få...

• Dalo3a
    newyork skrev 2012-12-07 17:29:26 följande:
    Mitt livs största sorg är: minbebis.com/blogg/helena76/  

Oh my god kändes som att hela mitt hjärta krossades när jag gick in i din blogg Jag beklagar otroligt djupt och skickar all styrkekramar jag kan, åh.. Vet inte vad jag ska säga.. Kram
  • Anonym (sorg)

Att jag och min mamma inte haft kontakt på 4år. Hon gjorde mig så fruktansvärt illa (tillsammans med min syster) att jag kan inte bara förlåta. Nu börjar hon bli gammal och skröplig och jag vet inte hur jag skulle ta hennes död utan att vi pratat eller setts igen. Detta ältas inom mig hela tiden. Vill ju förlåta men kan inteGråter

• Nockanpockan

Min största sorger är över de barn jag har förlorat, som aldrig fick "bli".. Sorgen över att plusset jag fick på stickan tidigare i år var ett utomkvedes..  
    Men även sorgen/ insikten i att det aldrig kommer bli några barn för min del.. Jag kan inte behålla dem.. Min kropp vill inte det jag vill.. 
    Precis avslutat ett långt förhållande ( "pappan" till alla ofullständiga graviditeter ) och det i sig är en sorg. Vi bryr oss och tycker om varandra otroligt mycket och det är ett gemensamt beslut.

Har träffat en ny man och han har barn. Jag älskar dem. De har en mamma och jag skulle aldrig få för mig att försöka "överta" den rollen. Jag är en extra vuxen i deras liv, pappas flickvän, och jag hoppas på att få vara en del av deras uppväxt och liv för resten av livet. De fyller mitt liv och hjärta med en oerhört glädje och kärlek.

Men ibland, som idag, när jag sitter ensam i det hem jag och exet byggt upp och nu ska packa ner och sälja, så kommer den där överväldigande sorgen över att jag aldrig kommer få uppleva hur ett litet nytt liv växer inom mig, utvecklas och frodas. Inga buffar, sparkar, hickningar, inget morgonillamående, ömma bröst eller växande mage.. Det gör så ont att det jag allra helst velat i livet inte kommer att ske...

Min nya man är nöjd med de barn han har, och varför skulle han inte vara det? De är underbara och fina.. Han skulle kanske kunna tänka sig fler barn i framtiden, men framtiden är långt bort.. Och jag vet inte om jag orkar försöka ens eftersom det med största sannolikhet kommer sluta i ytterligare missfall och utomkvedes... 

Idag är en sådan dag som jag bara vill gråta, gapa, skrika och slåss för att det känns så jävla orättvist allting...

It's so FLUFFY!
Svar på tråden Vilken är din största sorg?