• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Mys mymla

1 att jag aldrig kommer kunna leva som normala människor med heltids jobb och resor.

2 att jag blev sjuk så ung så jag förlora alla roliga tider och även vänner

3 att jag aldrig kommer ha en normal pappa.

• bastardized

Att jag inte fick uppleva en lycklig barndom som de flesta andra, sår som sitter djupt och präglar mig fortfarande.

• Anonym

Att mina barn växer upp med skilda föräldrar. Det var inte så här det skulle bli ????

• Anonym

När jag läser här tycker jag mina sorger är värdsliga men känslor är väl känslor.

Min största sorg är nog att jag drabbades av en förlossningsdepression och gick miste känslomässigt om första tiden med min dotter.
    Min andra stora sorg är att min svärmor inte lever. Jag ser hur mycket min sambo lider, och sorgen över att våran dotter aldrig kommer att få träffa sin svärmor.

• lillajag82

Min mor som gick bort i Onsdags. 12-12-12...
    Min älskade moder...
    Känns så hemskt.. det gör så jävla ONT!!!

Inget man ens önskar sin värsta fiende...

Hon dog för hon var full med cancer...  

• ulfsas
    Nockanpockan skrev 2012-12-10 13:32:38 följande:
    Min största sorger är över de barn jag har förlorat, som aldrig fick "bli".. Sorgen över att plusset jag fick på stickan tidigare i år var ett utomkvedes..  
    Men även sorgen/ insikten i att det aldrig kommer bli några barn för min del.. Jag kan inte behålla dem.. Min kropp vill inte det jag vill.. 
    Precis avslutat ett långt förhållande ( "pappan" till alla ofullständiga graviditeter ) och det i sig är en sorg. Vi bryr oss och tycker om varandra otroligt mycket och det är ett gemensamt beslut.

Har träffat en ny man och han har barn. Jag älskar dem. De har en mamma och jag skulle aldrig få för mig att försöka "överta" den rollen. Jag är en extra vuxen i deras liv, pappas flickvän, och jag hoppas på att få vara en del av deras uppväxt och liv för resten av livet. De fyller mitt liv och hjärta med en oerhört glädje och kärlek.

Men ibland, som idag, när jag sitter ensam i det hem jag och exet byggt upp och nu ska packa ner och sälja, så kommer den där överväldigande sorgen över att jag aldrig kommer få uppleva hur ett litet nytt liv växer inom mig, utvecklas och frodas. Inga buffar, sparkar, hickningar, inget morgonillamående, ömma bröst eller växande mage.. Det gör så ont att det jag allra helst velat i livet inte kommer att ske...

Min nya man är nöjd med de barn han har, och varför skulle han inte vara det? De är underbara och fina.. Han skulle kanske kunna tänka sig fler barn i framtiden, men framtiden är långt bort.. Och jag vet inte om jag orkar försöka ens eftersom det med största sannolikhet kommer sluta i ytterligare missfall och utomkvedes... 

Idag är en sådan dag som jag bara vill gråta, gapa, skrika och slåss för att det känns så jävla orättvist allting...

Hjärta Kram
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    lillajag82 skrev 2012-12-15 08:11:14 följande:
    Min mor som gick bort i Onsdags. 12-12-12...
    Min älskade moder...
    Känns så hemskt.. det gör så jävla ONT!!!

Inget man ens önskar sin värsta fiende...

Hon dog för hon var full med cancer...  
    Beklagar sorgen.
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • Anonym (s)

Att min pappa slutade bry sig om mig när jag var 13 och försvann sakta men säkert ur mitt liv, trots ihärdiga försök från min sida. Är idag 31 och jag sörjer fortfarande. Var alltid pappas flicka under uppväxten. 

• Anonym (1984)

Att mitt liv varit präglat av missbruk, psykiskt sjuka, hot, våld och otrygghet. Mamma slutade köpa presenter till mig vid jular och födelsedagar när jag var runt 11år, hon slutade göra tårta mm då med, hon firade mig inte längre.  senaste gången vi gjorde något socialt ihop måste varit i slutet på 80-talet när jag var 5år. När jag blev vuxen kom ingen av mina föräldrar för att fira mig eller mina barn på födelsedagar, jular fanns dem inte, vid dop inte heller, senaste dopet ringer mamma samma dag och säger att hon kommer inte för hon ska ta livet av sig istället, Sorg, sorg sorg, inne i kyrkan grät jag till psalmen- tryggare kan ingen vara under dopet pga att hon gör så mot mig på en dag som för oss skulle vara en av de lyckligaste. Skulle hon lämna mig? Hon har aldrig ställt upp, inte heller pappa. 

Detta har gjort mig till en extra känslig person, väldigt sårbar, ensam och utsatt, ja en otrolig ensamhet har detta gett, inte fått någon hjälp här i livet, ingen att bolla något med, ensam, ensam, ensam, jag har varit så förvirrad och vilsen, jag hade verkligen behövt någon som tog hand om mig men jag tog hand om dem, ville bara bli älskad, gjorde allt för att de skulle gilla mig men fick aldrig det bekräftat. Jag har haft svårt för att klara livet helt enkelt, haft en dålig grund att stå på, haft mycket ångest, fobier, rädslor och oro. 

Min uppväxt var präglad med en mamma som inte ville vara kvar med oss utan hotade ofta med självmord, jag skrek ut min förtvivlan - mamma snälla lämna mig inte, när hon bad högt till gud om att få dö, jag trodde ju då han skulle ta henne, lämna mig inte grät jag. Styvfädrar som slog sönder grejer, fick raseriutbrott och som misshandlade mamma och tog stryptag på henne, jag lärde mig helt galna normer. Pappa var känslomässigt avtrubbad och hade svårt att ta till sig oss barn, han skaffar en ny kvinna som kallar min syster horunge.....mm ständiga raseri utbrott där med. 

Vi var rädda och panik slagna nästan jämt. Ingen såg oss, ingen brydde sig om vi var sjuka, ingen märkte oss, vi fick klara oss själva, ta hand om mamma när hon var medvetslös av piller och sprit. Julafton firade vi själva ibland, jag och min syster, vart mamma var? På krogen med någon äcklig gubbe....

Efter att ha läst detta som jag skrivit förstår jag att nästan hela min barndom var en sorg för mig, önskar att jag haft en lugn, fin barndom, där jag aldrig behövde vara rädd, haft föräldrar som stöttade mig istället för att känna spritlukten jämt, denna jäkla medvetslöshet var otroligt otäck att inte få kontakt med sin mamma, många ggr trodde jag hon var död, jag var livrädd för att hon inte levde.  Som 18-19åring fick jag svåra ångestattacker när närstående var fulla som sonens pappa, jag ramlade ihop och var själv destruktiv.

Som vuxen kan jag inte förlåta mig själv för de val jag gjort som gjort mig illa......hatar det, hatar det!! Men det är logiskt med tanke på bakgrunden.....

Skickar en kram till er alla, har läst era svåra förluster!!

Svar på tråden Vilken är din största sorg?