• Skarpa

    Min katt vill att jag ska göra abort

    Jag upptäckte för någon vecka sedan att jag är gravid (runt vecka 6-7 nu, tror jag). Min katt verkar veta vad som är på gång, för hon är som förbytt. Hon fräser och klöser mot magen när hon är i mitt knä, som om hon tror att det är något ondskefullt som växer där inne. När hon jamar låter det ibland som att hon säger "aaaboooort" och hon har då blicken riktat stadigt mot mig.

    Hon har aldrig varit särskilt förtjust i min man. Vägrar att lägga sig i hans knä och går ofta till ett annat rum när han kommer i närheten, så det är väl inte konstigt om hon inte är förtjust i tanken på att hans gener skall spridas.

    Ska jag ta det här som ett tecken på att jag inte bör behålla det här barnet? Ska jag göra abort som min katt uppenbarligen tycker att jag ska göra? 


    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort
  • Skarpa
    seriousally skrev 2011-12-29 11:55:05 följande:
    Lyssna på din katt! Dom har sällan fel.
    Men kan det inte vara så att hon bara är avundsjuk och missunnsam med tanke på att jag fått henne kastrerad så att hon aldrig någonsin kommer att få egna ungar?
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • seriousally
    Skarpa skrev 2011-12-29 11:57:05 följande:
    Men kan det inte vara så att hon bara är avundsjuk och missunnsam med tanke på att jag fått henne kastrerad så att hon aldrig någonsin kommer att få egna ungar?
    Nä det tror jag inte. Katter har inget behov av att föröka sig för att ha mening med sitt liv. Däremot är hon säkert rädd att du ska göra ditt livs största misstag.
  • Skarpa
    vandrarn skrev 2011-12-29 11:56:25 följande:
    Haha, sorry, men har du inte sett Alien-filmerna? Beware....
    Men jag har ju inte nuppat med någon annan än min man, så det hemskaste jag kan tänka mig är att bebisen också vill bli revisor när den blir stor, typ :-/
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Skarpa
    sweasmamma skrev 2011-12-29 11:56:26 följande:
    är detta ett skämt????

    jag hoppas verkligen det  
    Min katt är ju en familjemedlem hon också. Alla familjemedlemmar förtjänar väl att lyssnas på när det gäller stora beslut som påverkar alla?
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • seriousally
    Skarpa skrev 2011-12-29 11:58:09 följande:
    Men jag har ju inte nuppat med någon annan än min man, så det hemskaste jag kan tänka mig är att bebisen också vill bli revisor när den blir stor, typ :-/
    Hur vet du att ungen kommer att bli stor. Du kommer säkert att riskera livet på ungen massor med gånger. Tex smutta på 2,2% glögg, eller gå på fest medan barnet är med din mamma. Eller ännu värre, du kanske till och med får för dig att gå och skita utan ungen i ditt knä.
  • MoaElis

    Är du allvarlig? Ta bort barnet för att katten? den anledningen är ju lite konstig men det är ju dit val.

Svar på tråden Min katt vill att jag ska göra abort