• hella82

    Luleåmammor med BF april-juni 2012

    Hittade ingen Luleåtråd för oss som ska ha barn ungefär samtidigt (alla trådar var typ från feb-juni!). Så nu startar jag en. Kom igen, skriv! :)


    melker 080101
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 14:36
    Presentationstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m63297258.html
  • Svar på tråden Luleåmammor med BF april-juni 2012
  • hella82

    Tycker jag med!
    Hur mår ni? Här är det bra! (Förutom foglossning som jag försöker bortse ifrån) Var på ul häromdagen, allt såg bra ut. Bf 25/5. Blir mitt andra barn. Sonen fyller 4 imorgon! Denna graviditet var helt oplanerad, åt minipiller, men en hemskt rolig överraskning! :D

  • hella82

    Hihi, skönt när man slipper kämpa för att bli gravid iallafall! Det var samma med sonen. Jag sa till sambon att om vi blir gravida på första försöket så får vi barn på julafton, och mycket riktigt..bf 25/12 -07! Men han föddes 1/1 -08 istället.
    Vi bor på Björx.
    Nu ska jag gå och röja upp efter gårdagens middag och förbereda mig på eftermiddans kalasgäster! :) hoppas jag hinner vila lite idag, hann bara sova 4,5 timmar innan sonen ville upp! Puh!

  • hella82

    Brook -jag älskar också att titta på bebissaker, medan min sambo är helt obrydd. Jag kollar vagnar för tillfället. Nån som köpt vagn än? Vad har ni tänkt köpa?

  • hella82

    Jag var på rul förra veckan :)
    Jag gillar att köra en vagn med svängbara hjul, blir verkligen galen på andra vagnar ;) Så det är ett måste för mig. Och så vill jag helst kunna ha barnet både mot och från mig sen när den börjar sitta. Men viktigast är mot mig. Min son tyckte dock det var mycket roligare att titta framåt så när han fyllde ett fick han börja med det (fast det rekommenderas att barn ska se sin mamma/pappa när de åker vagn).
    Det enda jag köpt hittills är 2 par bebisbyxor, måste baxa ner alla sonens gamla kläder från vinden och kolla vad vi egentligen har kvar. Så jag inte shoppar en massa i onödan ;)

  • hella82

    jag hade en emmaljunga citycross till sonen som första vagn, fast på den tiden hade den två svängbara framhjul och två fasta bakhjul. perfekt! stadig i snö, över trottoarkanter, i rulltrappor, osv..men ändå svängbar och sådär smidigt lättkörd. numera har den ju fasta framhjul också. det är ju klart stadigare tex när man ska uppför trottoarkanter, åka rulltrappa odyl, men jag tycker det överväger att ha en lättkörd vagn. har haft flera olika modeller med svängbara hjul och har aldrig upplevt dem som svårkörda i snö. då låser man ju bara det svängbara hjulet! däremot är det ju säkrast att vända vagnen när man ska uppför trottoarkanter odyl så man inte liksom balanserar hela vagnen på ett hjul..
    mitt tips är att om man köper en dyr vagn så kan man sälja den ganska dyrt begagnad sen också, om man är rädd om den. köper man en billig så får man inte så mycket för den sen. jag har bara haft nya vagnar till sonen, men denna gång ska jag satsa på en begagnad men hyfsat ny tänkte jag, max ett år gammal. för att få ner priset.
    jag vill ha en teutonia spirit s3, med liggkorg.
      
    vilken vc går ni på? jag har gått på björx, men precis bytt till hermelinen. träffade min nya bm där häromdagen. himla trevlig! känns bra. var så missnöjd med all personal på björx, både läkare, receptionister och bm. jobbar ändå i stan, så kanske lika bra att gå där.  


    melker 080101
  • hella82

    itsafreakshow -skönt att höra att du är nöjd med hermelinen. kan då inte vara sämre än björx vc :P går du hos eva? är du sjukskriven? tänkte eftersom du mest är sängliggande.

      brook123 -jag gick på stadsviken med första barnet, då vi bodde på östermalm då. jag var också nöjd med dem. fråga bm om föräldrautbildning, jag gick då det där.

    helene -åker dottern mycket vagn? min son slutade helt med vagn när han var kanske 2,5 år, har dock haft med en sulky på utlandsresor/kolmårdenbesök odyl så det inte gjort något om man varit på språng sent eller gått väldigt mycket en hel dag och han behövt sova..men vid sånna tillfällen är man ju ofta två, så då kan man ju dra varsin vagn.. har du sett Phil and Teds-vagnarna? tar lika lite plats som en enkelvagn, och kan användas både till ett och två barn. nackdelen som jag ser det är att båda barnen är framåtvända (?! tror jag!).


    melker 080101
  • hella82

    sofia -hej, jag är marias syrra, jag är alltså moster till selma och hilda :) vi har setts hemma hos henne nångång!
    min son åker ju iof inte alls vagn längre, men jag har också tänkt ha en sjal. tänker att det måste vara himla praktiskt med händerna fria när man redan har ytterligare ett barn att ta hand om. melker var i sjal mycket under sommaren när vi var ute på sandön en hel del. bökigt med vagn och skogspromenader på smala, ojämna stigar.. 


    melker 080101
  • hella82

    Sofia -Ja det känns bra, roligt! Älskar barn, och att var föräldraledig, men eftersom jag hade jobbig graviditet med Melker (mkt foglossning) och långdragen förlossning så har det inte blivit av att vi skaffat något syskon. Men nu var det tydligen dags :)

    Jag har sån sjuk foglossning idag, kan knappt gå. Hur i hela friden ska jag kunna jobba på måndag? :( Har iallafall tid hos sjukgymnasten då så jag hoppas på att hon kan genomföra ett mirakel med min skrutt-kropp!

    På tal om hb; Vad har ni för hb? Jag hade 107 nu, har ändå ätit en niferex om dagen sen jag var på inskrivningen. Nu måste jag ta en varannan dag och två varannan dag. Min mage tycker inte alls om dem :(

  • hella82

    Sofia -Nä, stödbälte funkar inte alls på mig. Särskilt inte på jobbet där jag rör mig mycket, sitter står, böjer mig, osv..bältet korvar bara omkring. Hade tns/tens hemma förra ggn och det var skönt.

    Jag tror niferex är allra starkast, både min nuvarande BM och förra BM sa att jag måste ta niferex. Blutsaft är tydligen mycket svagare. Och ja, jag pressar egen apelsinjos och dricker till tabletterna!

    Vad jobbar ni med?

Svar på tråden Luleåmammor med BF april-juni 2012