Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Vi hade problem med vår diskmaskin för nåt år sen, detta råkade komma upp när vi hade bekanta på besök....så det hela slutade med att sambon o killen som var på besök satt halva natten på köksgolvet o pillade. De drack öl samtidigt, vet inte om det var det som gjorde att diskmaskinen faktiskt har funkat väldigt bra sen dess. :)
    Sen har jag blivit mer noga med att rengöra silar m.m. med jämna mellanrum efter det.  

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Här där jag jobbar har vi ett kontrollrum där vi sitter 2 personer åt gången, dygnet runt. Vi har 2 skrivbord o massa skåp o hyllor.

Men iaf, när vi nu kom tillbaks efter semestern så såg här hemskt ut... dammigt, spill på golvet, papper över allt, massa annat som de samlat på hög.

Kanske inte behöver berätta att det under 5 veckor enbart varit män här?? haha
    Denna veckan är vi 3 kvinnor istället och nu är redan skrivborden rengjorda....

MEN...nu vill jag ju börja rensa i skåpen, för där ligger papper som säkert är 10 år gamla. Undrar om alla mina 5 kollegor går med på detta? :)       

• sholof

Ja välkommen tillbaks Linn, du har varit saknad! 

Jag har precis gjort en snabb veckostädning, tog väl ½ timme och nu ser här rent o fint ut igen i en dag eller två.

Har dessutom lagat en kjol, beställt klipptid, kommit fram till att jag ska slänga kläderna som jag i helgen la i kanske högen.... Har också sorterat bort en hög av killarnas kläder. Nu ska bara kläderna i säckar så att jag kan köra iväg dom imorgon...så jag inte ångrar mig :)    

• sholof

Ja i vanliga fall så brukar jag beställa klipptid i sista minut, samma dag som jag verkligen ger upp :)
    Så nu beställde jag tills nästa vecka i lagom tid innan jag tröttnar helt. 

Det känns som att jag har kommit igång igen efter sommaren, ta tag i det som har legat på att göra listan ett tag. .
    Sen har vi haft en underbar sommar och livet i övrigt börjar ordna upp sig med mina barn o hans barn o vår familj. Så allt känns så mycket mer positivt och då känns det som att man vill ta tag i allt som stör oss :)      

• sholof
    Chianti skrev 2013-08-22 21:29:51 följande:
    Släng dem inte! Ge dem till myrornas istället så kan de tjäna en slant på dem, eller skänka dem till behövande. Jag har i princip helt slutat slänga saker, allt som går att använda ger jag bort, oftast till välgörenhet, ibland sätter jag ut dem på facebook i nån av bortskänkesgrupperna där.

Nej jag slänger inte kläderna, jag gör iväg dom till en container. Fast sist när jag gjorde det så kändes just den containerna inte helt ok...gick till handikappades rekreation, sen stod det inte mer...
    Jaja. imorgon blir det iaf en annan container som får våra kläder :)

Sen har vi hittat Loppisens container på återvinningsgården, det är toppen att bara köra dit och dumpa av det man inte behöver längre men som fortfarande är helt.
    Men kanske ska börja lägga ut det på facebook istället så att folk kommer o hämtar sakerna istället.     
  • sholof
    Ms H skrev 2013-08-22 21:46:26 följande:

Jag passar på att slå ett slag (igen tror jag) för de grupper där behövande samlats för att hjälpa varandra och få hjälp av andra.

Har du någon länk? Kan försöka leta lite själv i området där jag bor.
  • sholof

Kläderna har inte kommit iväg till återbruket, men nu har vi istället helgen på oss att sortera lite till :)

skrutto skrev 2013-08-23 07:48:17 följande:

Sholof vilken fart du haft senaste dagarna.

Själv fick jag just inget gjort igår mer än lite avtorkning i kök och badrum och rensning av den nya hotspotten som uppstått hemma hos oss, en gigantisk koja i soffan som byggs upp varje dag och som jag river varje kväll och tömmer på äppelskrut, smutsiga barnkläder och annat smått och gott...

Ja jag känner själv att jag faktiskt har kommit in i bra rutiner efter semestern. Jobbat 2 veckor och denna veckan jobbade jag mina ordinarie arbetstider, 22-06

Idag  har jag hunnit sova 4 timmar, storhandla för helgen o kräftskivan imorgon. Hämtat hem alla 4 killarna från skola/fritid. Packat upp, städat av kök o badrum, och tvättat 2 maskiner. Bäst att passa på med tvätten när det är fin väder så att man kan hänga ut tvätten. 

• sholof
    Luktärten skrev 2013-08-23 19:19:53 följande:
    Jag är miljöskadad... Åkte efter en lastbil med reg. nummer WHB. Gissa var mina tankar for iväg?

Jag har själv hamnat bakom en bil med det reg o tänkt precis samma sak... Man är lite skadad :P
  • sholof

Ja men då börjar vi om....

bädda sängar, städa upp i vardagsrummet eftersom killarna har "tältat" där inatt, tömma hela diskbänken efter frukosten...tvätta några maskiner till efter olycka vid frukostbordet.

Sen kommer gästerna snart, o så kräftskiva ikväll. Jadå, man vet att man lever :)    

• sholof
    vallakra skrev 2013-08-24 16:51:39 följande:

Jajemän, det gör det säkert. Särskilt om du har pojkar tror jag.

Vi har tre på 18, 15 och 12 år. När lillen föddes sa min man på skämt (tror jag) att "Om vi börjar spara ett par tusenlappar i månaden nu så kanske vi har en chans att klara matkontot när de blir tonåringar"

Vi såg det som ett skämt då men det ligger närmare verkligheten än vi kunnat troFörvånad

åh nej! Då vet vi vad vi har att vänta oss. 4 killar med 3 års åldersskillnad. Kanske "tur" att vi bara ha dom varannan vecka då :)  
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!