Darimna skrev 2015-01-19 08:00:58 följande:
Skulle behöva prioritera den istället för microvågsugnen då...
Annars finns ingen plats. En liten bit bänkyta behöver jag ju för att laga mat också.
Ja jag hade 100 gånger hellre haft en diskmaskin än en Micro. Även om micron underlättare en del jobb så underlättar ju diskmaskinen många fler tillfällen.
Välkommen tillbaks Tiiara
Tiiara skrev 2015-01-19 19:33:28 följande:
Det är olika. Det har ju hänt att jag har gått tillbaka till "förra årets vinter/vårkläder", men det blir inte alltid så. Jag har dessutom gått upp och ner och upp igen i vikt (och håller nu på att gå ner igen) så egentligen borde jag inte spara allt gammalt för det händer ofta att de ändå inte passar längre..
Du behöver rensa ut bland dina kläder. De kläder du inte vill använda nu kommer du med största sannolikhet aldrig vilja använda igen.
Du borde också organiera årstidsförvaring. Kanske det kan passa att du tar en av garderoberna som du har hängare i och ställer dit lådor med kläder för varje årstid.
De kläder du inte använder nästkommande år ser du då till att skänka bort direkt.
På det viset blir inte era garderober så fulla och ni behöver inte ha massa sommarkläder i dom nu när det är vinter.
Jag har också gått upp och ner lite i vikt genom åren.
Jag har sparat 2-3 byxor nu i den större storleken, mest ifall att. Men mer än så spar jag inte för det är inte meningen att jag ska väga mer en längre tid. Får se om det är hållbart i längden :)