Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hilmas skrev 2015-02-05 22:47:47 följande:

Har inte hunnit vara så flitig i hallen denna vecka o jag fick lite dåligt samvete. Nu har jag dammat taket och väggarna, så de borde vara spindelnätsfria. Gick igenom barnens ytterkläder och fick bortplockat allt för smått samt oanvänt, det blev en hel del. Kort o snabb insats, känner mig nöjd :)

Har heller inte gjort något alls i zonen...men på lördag ska vi ta ett ryck innan vi byter över till nästa zon, är det köket då?
    Har hänt så mycket tråkiga saker i familjen sista veckan så att jag helt har tappat all energi...o då sover jag som en kratta oxå.

Imorse vaknade jag kl 3, gick till slut upp och drack te och löste korsord. Vid 5 la jag mig i badet för att jag hade så ont i mina skuldror... Sen väckte jag familjen o fick iväg dom till jobb o skola. Storhandlade kl 7 imorse, lugnt o skönt i affären så att det gick i racerfart... Så lite har jag ändå hunnit med.

Skönt att flytten gick bra MsH. Blir väl oftast så när andra ska hjälpa till så kan man inte riktigt hejda dom :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Skoj att se att det ä sån aktivitet i tråden igen. Bra att några av oss iaf städar och rensar ut.

Ms H skrev 2015-02-07 16:04:45 följande:
    Rensa är ju oftast inte det man prioriterar, för det andra tar all kraft. Men det blir ju enklare att göra allt det andra när man väl har rensat, så det är verkligen bra om man "hinner" rensa ibland. Hur har arbetet framskridit? Eller har fokus hamnat på bror din?

Nja, arbetet avstannade innan det ens hade börjat :(

Helgen ägnades år broderns problem och dränerade mig totalt.

Tisdagen blev sen en av de jobbigaste dagarna på länge. Du vet de där släktingarna vi har som bor där vid dina hemmatrakter.
    Den ingifta mannen där har varit sjuk sen i höstas, cancer bla. I tisdags avled han, 36 år gammal. 2 små barn, 5 år och 10 månader gamla.
    Vi var ju och hälsade på dom i höstas när de spontangifte sig...men nu är han liksom borta. :(

Så resten av veckan har vi ägnat åt oss att ta hand om oss själva o våra barn. Nu på tisdag åker jag uppåt för att stöta den lilla familjen så då får mannen ta hand om barn o hem.
    Som tur är så är det sportlov veckan efter och då kommer jag vara hemma och ledig.
  • sholof
    Ms H skrev 2015-02-09 11:32:11 följande:

I väntan på hantverkare som ringde hem mig mitt under arbetsdagen passade jag på att shina zinken. Så fint det börjar bli i köket nu!

Får testa det också (men anser att det bör vara gjort i flyttstädningen...).

Grattis MsH till det 8888 inlägget intrånget. ????

nu ska jag se om jag hinner läsa igenom vad ni skrivit sen igår
  • sholof
    sholof skrev 2015-02-09 19:42:10 följande:

Grattis MsH till det 8888 inlägget intrånget. ????

nu ska jag se om jag hinner läsa igenom vad ni skrivit sen igår

Hatar autokorrekt o att skriva från min mobil. Av någon konstig anledning blir det en massa Frågetecken ibland när jag skriver något...

intrånget ska då egentligen vara i tråden
  • sholof

Nu är jag tillbaks i hemmets lugna vrå efter en vecka hos släktingar.
    Vi kom hem sent igårkväll och då kändes det bra att komma hem till ett städat hem. Eftersom jag åkte hemifrån några dagar innan mannen lämnade hemmet så hade han sköt sig väldigt bra. Allt såg städat o fint ut, Han har lärt sig ett o annat under dessa år. :)

Idag behöver jag trots allt dammsuga då katterna ju varit hemma o hårat ner. Sen ska jag iväg o storhandla innan jag hämtar hem mina killar så att vi får fira sportlov.

Veckans zon är badrum och ett extra rum. Så badrumsskåpen ska få sig en omgång samt att barnens lekrum kanske behöver rensas lite. Vi köpt en ny legolåda nu i helgen så den måste in på rätt plats.
    '

• sholof

Går segt här. Mannen tog sig tillslut iväg till läkaren och ligger nu nerbäddad i sängen.
    Jag och barnen går mest runt och dräller.

Men legot börjar sakta men säkert förflytta sig till sitt nya förvaringsställe, hade tänkt ha det klart tills imorgon ifall vi behöver köpa fler hyllor då jag ändå kommer köra förbi IKEA imorgon.

I badrummet har jag iaf öppnat skåpen och tittat på vad jag bör göra...alltid något.
    Kanske får lägga upp en bild här så att jag på allvar tar tag i det. :)

• sholof
    Sagolina skrev 2015-02-19 09:29:59 följande:

Idag fick jag lusten att fixa min del av garderoben. Gick igenom alla kläder i lådorna och plockade bort sådant som är slitet. Blev:

10×byxor/leggings

16×t-skjortor/toppar

10×långärmade tröjor

1×shorts

Samlade ihop dessa i en låda och tänker nu i första hand ta kläder därifrån att använda här hemma och sen slänga istället för att tvätta. Tommare i lådorna och mindre tvätt, sånt gillar jag:)

Bra jobbat. Det var ju en hel del som du lyckades rensa ut.
    Jag tänkte göra en utrensning i vår när det är dags och ta undan vinterkläderna och ta fram sommarkläderna. Jag vet att där är en hel del som borde sorteras ut. :)
  • sholof

Här är det grått och trist. Vintern är nog förbi....men det är blåsigt och kyligt.
    Idag blir det lite veckostädning. När jag är klar med det får jag se om jag tar något i killarnas rum också. De blir en del hotspots i deras rum på saker de samlar på sig eller saker som flyttar runt och bara hamnar där för att det är lättast för mig :)

• sholof

Hur går det för er?

Här ligger vi på en lägstanivå som är helt acceptabel...dock bildar vi små hotspots när vi båda har så lite energi.

Men imorgon är tanken att jag ska ta en kvar i veckans zon...så det iaf blir avstädat i sovrummet.

• sholof

Bra jag gick in och lät här nu... Skjuter själv fram sovrumsstädningen hela tiden.
    Jag går och städar sovrummet nu, tippar på att det tar en kvart Återkommer när jag är klar så fr vi se hur bra tidsuppfattning jag har :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!