Sagolina skrev 2015-03-28 17:41:39 följande:
Det har du rätt i Hilmas!
Idag har jag fått en maskin tvätt fixad, bakat 2 olika bröd och så storhandlat. Annars har dagen gått åt till att underhålla sonen, så att han inte väcker mannen som jobbar nätter just nu och försöka hålla dottern nöjd. Och plantera om min basilika.
Imorgon åker jag och barnen till min mamma över dagen, så blir ledigt från alla hemmasysslor. Men det betyder ju också att vi inte är hemma och stökar:)
Hur ofta jobbar din man natt?
När mina barn var små och deras pappa skulle vara föräldrarledig och jag jobba natt så var vi fasligt glada att vi hade en källare där jag kunde gå ner och lägga mig i när jag skulle sova. :)
Nu funkar det mycket bättre när de går i skolan för då sover jag ju när de ändå är iväg. Blir bara problem de gånger de är sjuka och det inte är jag som vabbar...men då brukar de ändå mest mysa och se på film m.m. så de stör inte mig
Idag ska jag bara klara av att jobba...inte skoj o börja kl 6 när det är omställning till sommartid. Sen ska vi ha barnkalas för sonen innan jag kommer däcka på soffan i kväll.