• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • ascorbinsyra

Ok... 
    Vi får väl se hur det går för mig, nu har jag ialf ork att börja träna och går långa promenader.
    Känner mig piggare och det är ju positivt. Får se det så, hellre tjock och lycklig, än tjock och olycklig Flört   

• Mandy1981

Härligt, jag fick kontakt med Bo Wikland, som lovade hjälpa mig. Han säger att mina värde är tydliga och att jag uppfyller alla kriterier för hypo. Känns sååå underbart att snart få hjälp, behövs ju verkligen. Det har ju pågått redan hela mitt liv, herregud!!!

• Millazzon

Mandy1981: Va härligt att du äntligen fått hjälp! :)
    Mig vill dom hjälpa genom antidepp medicin, vilket inte hjälper.. Det är bara att kämpa på. :(

• Mandy1981
    Millazzon skrev 2012-03-10 17:19:09 följande:
    Mandy1981: Va härligt att du äntligen fått hjälp! :)
    Mig vill dom hjälpa genom antidepp medicin, vilket inte hjälper.. Det är bara att kämpa på. :(

ja, så var det här oxå, och jag trodde de. Nu när symtomen förvärrades igen och jag vägrar anti - depp, så trodde ingen på mig. Har varit hos 5 olika läkare, bytt vc, endokrinologen tar inte emot mig trots:

- hypo i släkten
    - att jag redan har en autoimmun sjukdom
    - att jag redan som barn haft värde vid gränsen
    - tydliga och mååånga hyposymtom 
    - förhöjd sänka, stigande TSH, antikroppar långt över referensen

Äntligen har jag hittat Bo och han sa klart och tydligt att det är en hypo som inte går att missa, han förstår inte alls varför det inte togs vidare.     

• Millazzon

Mandy1981: Din historia är lik min. Sa oxå till senast hos vc att jag inte vill äta mer antidepp, den hjälper inte.
    Tyvärr stirrar läkarna sig blinda på referensvärderna, oavsett symtom.
    Har oxå precis förstått att jag behöver mer hjälp än antidepp, har gått i över 15 år med alla symtom o trott att det är såhär man ska må.
    Ska tillbaka till vc prata med dom.
    Skulle önska att läkare är bättre på att lyssna på patienten ist för att bläddra i läkarboken..
    Jag frågade om jag kunde få levaxin på prov i 8 veckor, men det går ju inte för det är uppiggande ämnen i det, fick jag till svar..
    Vore väl toppen om det är så, då kanske man skulle orka ta sig ur soffan o göra något..
    Ska man skratta lr gråta..?

• Mandy1981
    Millazzon skrev 2012-03-10 19:18:10 följande:
    Mandy1981: Din historia är lik min. Sa oxå till senast hos vc att jag inte vill äta mer antidepp, den hjälper inte.
    Tyvärr stirrar läkarna sig blinda på referensvärderna, oavsett symtom.
    Har oxå precis förstått att jag behöver mer hjälp än antidepp, har gått i över 15 år med alla symtom o trott att det är såhär man ska må.
    Ska tillbaka till vc prata med dom.
    Skulle önska att läkare är bättre på att lyssna på patienten ist för att bläddra i läkarboken..
    Jag frågade om jag kunde få levaxin på prov i 8 veckor, men det går ju inte för det är uppiggande ämnen i det, fick jag till svar..
    Vore väl toppen om det är så, då kanske man skulle orka ta sig ur soffan o göra något..
    Ska man skratta lr gråta..?
    trodde oxå alltid att man ska må såhär, först nu förstår jag att jag haft problem i hela mitt liv som relateras till sköldkörteln. Till och med min autoimmuna sjukdom kan bero på sköldkörteln, helt sjukt. trodde alltid att jag bara är lite mer mesig eller känslig än andra. Hur känns det att vara frisk, det undrar jag.

att det är upppiggande ämnen i levaxin gör ju inget, jag menar vad innehåller anti-depp, är ju oxå upppiggande. Tänk att bli frisk och orkar mer, tycker så synd om barnen när mamma inte kan pga smärtor mm. hoppas verkligen att det blir en ändring på.
    kämpa på du, kanske du kan oxå ta kontakt med bo wikland  
  • Millazzon

Mandy1981: precis så upplevde jag det oxå. Att jag var mesigare, för om jag ex nämner att jag är trött så får man alltid höra att det är den man pratade med oxå.
    Tänkte självklart att då är ju det här normalt..
    Känner som du att man inte kan vara mamma fullt ut och det skrämmer mig. Vill ju finnas här o orka med alla roliga aktiviteter.

Får jag fråga hur du fick kontakt med Bo Wikland? Jag har tidigare sökt utan att hitta honom, och hur la du upp det hela när du pratade med honom? Du får gärna inboxa mig om du vill. :)

• Mandy1981

Millazzon: Vet tyvärr inte hur man inboxar, men du kan ju inboxar mig. Jag hittade en privat mailadress och funderade länge om jag ska kontakta honom via den, men sen kände jag att jag måste, för jag behöver hjälp. Så skrev jag kort kort min historia och värden och han svarade efter typ 1 timme redan. Sa att han ska hjälpa mig, men att kommunikationen ska gå via jobbet. Det misstänkte jag ju redan och bad tusen gånger om ursäkt.

På hans mottagning har dem nyss bytt mailadressen, därför visste han inte den men mottagningen är:

Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, 111 57 Stockholm, Tel.: 08-55808000

Dit ska jag ringa på måndag för vidare kontakt, tidsbokning mm. Är visst långt ifrån för mig (bor i Dalarna) men det är det värt att åka till. 

• Scream2
    Mandy1981 skrev 2012-03-11 07:01:57 följande:
    Millazzon: Vet tyvärr inte hur man inboxar, men du kan ju inboxar mig. Jag hittade en privat mailadress och funderade länge om jag ska kontakta honom via den, men sen kände jag att jag måste, för jag behöver hjälp. Så skrev jag kort kort min historia och värden och han svarade efter typ 1 timme redan. Sa att han ska hjälpa mig, men att kommunikationen ska gå via jobbet. Det misstänkte jag ju redan och bad tusen gånger om ursäkt.

På hans mottagning har dem nyss bytt mailadressen, därför visste han inte den men mottagningen är:

Läkarhuset Hötorgscity, Sveavägen 13, 111 57 Stockholm, Tel.: 08-55808000

Dit ska jag ringa på måndag för vidare kontakt, tidsbokning mm. Är visst långt ifrån för mig (bor i Dalarna) men det är det värt att åka till. 

Trodde han gått i pension....han skötte allt själv förut och hade bara ett litet krypin där på hötorgscity...
  • Mandy1981
    Scream2 skrev 2012-03-11 10:56:08 följande:

Trodde han gått i pension....han skötte allt själv förut och hade bara ett litet krypin där på hötorgscity...

vet inte, men tog kontakt med honom i fredags, och han sa att jag skulle ringa på måndag, så han verkar ju fortfarande hålla på
Svar på tråden Hypotyreos tråden!