• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Martha

Hejhej.. 

Jag är lite nyfiken på vad ni haft för symtom när ni sökt läkare? 
    jag har en tid på torsdag för ett prov men jag vet inte om det är det som är felet eller nått annat.

Har sen i december gått upp i vikt. Ca 6kg

Fryser alltid, sover med strumpor och pyjamas på mej.

Torr om händerna

Förvirrad. glömmer ofta vad jag skulle göra eller hämta. speciellt på jobbet. 

Har känt mej "full" i magen på nått konstigt sätt ett tag..                

Havanna 05 & Malva 07
  • ascorbinsyra
    DarkLink skrev 2012-05-01 23:09:46 följande:
    Du kan höja vad 4-6e vecka utan problem
    Mår mycket bättre nu efter ca 6 veckor med 50 mg. Hoppas att det håller i sig :).
  • ascorbinsyra
    Martha skrev 2012-06-03 20:51:52 följande:
    Hejhej.. 

Jag är lite nyfiken på vad ni haft för symtom när ni sökt läkare? 
    jag har en tid på torsdag för ett prov men jag vet inte om det är det som är felet eller nått annat.

Har sen i december gått upp i vikt. Ca 6kg

Fryser alltid, sover med strumpor och pyjamas på mej.

Torr om händerna

Förvirrad. glömmer ofta vad jag skulle göra eller hämta. speciellt på jobbet. 

Har känt mej "full" i magen på nått konstigt sätt ett tag..                
    Ja det låter som det är hypo, det här med att man fryser, är torr om händerna och är förvirrad känner jag starkt igen. Sen kände jag ingen hunger och tappade jättemkt hår. Vi får se vad dina prover visar nu då. Lycka till!
  • LilaLavendel

Är det någon här som känner sig varm och frusen om vartannat? Har svårt att vara i värme då min kropp inte klarar av att kyla ner sig hur mycket vatten jag än dricker. Är det ett hyposymtom? 
    Har iaf med 50mg/dag kommit ner till tsh 6,4 men då jag är gravid ska dosen höjas och prover tas varannan vecka. 

• Martha
    ascorbinsyra skrev 2012-06-05 19:18:42 följande:
    Ja det låter som det är hypo, det här med att man fryser, är torr om händerna och är förvirrad känner jag starkt igen. Sen kände jag ingen hunger och tappade jättemkt hår. Vi får se vad dina prover visar nu då. Lycka till!

Hungrig är jag nog.. fast oftast inte så där jätte hungrig som man kan bli. det är ytterst sällan nu för tiden..
    Havanna 05 & Malva 07
  • ascorbinsyra
    Martha skrev 2012-06-05 21:36:48 följande:

Hungrig är jag nog.. fast oftast inte så där jätte hungrig som man kan bli. det är ytterst sällan nu för tiden..
    Mjo..lite hungrig var jag ju, (äta bör man annars dör man Flört)  men matlusten hade avtagit ganska markant mot vad den brukar vara.

Nu när jag ätit levaxin ett tag är jag hungrig efter ca 4-5 timmar efter en lättare måltid o det känns mer normalt.
  • finskaflikkan

Har ätit 25mg levaxin i kanske 2månader nu ca... Och för ungefär en vecka sen så börja symtom komma tillbaka.. Den värsta är tröttheten.. Spelar ingen roll om jag går lägger mig tidigt så känns
    de som jag blivit överkörd av en ångvält..
    Kan sova från 21 till lätt 12 dan efter.. Provade att ställa väckarklockan på 7, 8 och 9... Men jag hörde inte alarmet... Obestämd

Sen fryser jag för de mesta till den grad så jag har massor med extra kläder på för att i nästa stund va så jäkla varm så man får ställa sig i frysen eller nåt...

Sen mitt humör... Herregud.. stackars min man säger jag bara... Är så lättretlig och brusar upp för ingenting och gråter i nästa... Fattar inte va de e för fel på mig..   

Tror ni jag kanske behöver höja dosen?      

• ascorbinsyra
    finskaflikkan skrev 2012-06-06 12:24:23 följande:
    Har ätit 25mg levaxin i kanske 2månader nu ca... Och för ungefär en vecka sen så börja symtom komma tillbaka.. Den värsta är tröttheten.. Spelar ingen roll om jag går lägger mig tidigt så känns
    de som jag blivit överkörd av en ångvält..
    Kan sova från 21 till lätt 12 dan efter.. Provade att ställa väckarklockan på 7, 8 och 9... Men jag hörde inte alarmet... Obestämd

Sen fryser jag för de mesta till den grad så jag har massor med extra kläder på för att i nästa stund va så jäkla varm så man får ställa sig i frysen eller nåt...

Sen mitt humör... Herregud.. stackars min man säger jag bara... Är så lättretlig och brusar upp för ingenting och gråter i nästa... Fattar inte va de e för fel på mig..   

Tror ni jag kanske behöver höja dosen?      
    Ja det låter det som. Jag känner inte av symtomen lika mkt alls längre sedan jag höjde dosen. Så skönt. Hör med din läkare.
Svar på tråden Hypotyreos tråden!