• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Lindason
    An0nym0us skrev 2012-01-08 00:09:55 följande:
    hahahaha googlade på tygbindor såg ut som en sån där buggysnuggle eller vad det heter :D
  • Lindason
    Limael skrev 2012-01-08 00:12:44 följande:
    hahahaha googlade på tygbindor såg ut som en sån där buggysnuggle eller vad det heter :D
    menar lodger bunker!
  • An0nym0us
    Limael skrev 2012-01-08 00:12:44 följande:

Ser obekvämt ut...fattar inte hur det ska suga upp allt blod...sen kan jag tänka mig att det luktar även fast man byter ofta.

• An0nym0us
    Limael skrev 2012-01-08 00:15:39 följande:
    menar lodger bunker!

*asg*

• Lindason
    An0nym0us skrev 2012-01-08 00:17:40 följande:

Ser obekvämt ut...fattar inte hur det ska suga upp allt blod...sen kan jag tänka mig att det luktar även fast man byter ofta.

fräsch när man tvättar dem och ser att det finns blodspår kvar.. jag menar det blir väl fläckar?? eller de kanske använder vanish:D?
  • An0nym0us
    Limael skrev 2012-01-08 00:21:41 följande:
    fräsch när man tvättar dem och ser att det finns blodspår kvar.. jag menar det blir väl fläckar?? eller de kanske använder vanish:D?

Ja blod är ju inte det lättaste att få bort iallfall! Jag  vet inte hur dom gör men all heder åt dom! Miljövänligt och bra dock inget jag ens skulle testa...tycker det är tillräckligt obehagligt med vanliga bindor (libress med doft).

Hatar mens hahah och menskopp och tamponger är inget för mig (tycker det är obehagligt att gå runt med något uppstoppat där)...Önskar dom kunde komma på något så man bara hade mens max 1 dag. Obestämd

• Lindason
    An0nym0us skrev 2012-01-08 00:26:35 följande:

Ja blod är ju inte det lättaste att få bort iallfall! Jag  vet inte hur dom gör men all heder åt dom! Miljövänligt och bra dock inget jag ens skulle testa...tycker det är tillräckligt obehagligt med vanliga bindor (libress med doft).

Hatar mens hahah och menskopp och tamponger är inget för mig (tycker det är obehagligt att gå runt med något uppstoppat där)...Önskar dom kunde komma på något så man bara hade mens max 1 dag. Obestämd

ne precis! haha jo men förstår inte hur de står ut :P

Samma här, nu använder bara jag tamponger om jag ska gå ut men tycker det är jobbigt pilla in och träffa rätt.. funkade bättre när man var yngre haha.

Ja men precis. mens suger!
  • Lisa med barn
    JAG är BÄST skrev 2012-01-07 14:50:57 följande:
    Tror du på det där själv?? Att andra får din använda kopp?

Vem vet, du kanske fick en begagnad?

Låter annars som en dålig affärsidé att man får skicka tillbaka använda produkter.   
  • Mia118

Nu har jag inte läst alla sidor för det orkade jag inte... Men om man fått de barn man tänkt sig och inte funderar på fler i det närmaste så kan jag varmt rekommendera p-sprutan. Ett litet stick i skinkan var tredje månad och INGEN mens...Aldrig någonsin....
    Man slipper bindor, ob, menskoppar och annat dyrt, jobbigt, illaluktande o.s.v.. Flört

Sprutan kostar runt 100 spänn...det blir cirkus 400 på ett år..vad betalar ni för mensskydd om året???
    (inte ni med koppen då eftersom jag gissar att det är en engångssumma.)

• Lindason
    Mia118 skrev 2012-01-08 00:55:00 följande:
    Nu har jag inte läst alla sidor för det orkade jag inte... Men om man fått de barn man tänkt sig och inte funderar på fler i det närmaste så kan jag varmt rekommendera p-sprutan. Ett litet stick i skinkan var tredje månad och INGEN mens...Aldrig någonsin....
    Man slipper bindor, ob, menskoppar och annat dyrt, jobbigt, illaluktande o.s.v.. Flört

Sprutan kostar runt 100 spänn...det blir cirkus 400 på ett år..vad betalar ni för mensskydd om året???
    (inte ni med koppen då eftersom jag gissar att det är en engångssumma.)
    Jag skulle inte rekommendera det till någon man vet aldrig vad preventivmedel kan ställa till med.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???