Hej Allesammans. Får be om ursäkt att svar har dröjt. Och tacka alla här som gett mig råd och tips.! Har läst igenom det ni har skrivit och ni har gett mig mycket bra information som jag själv inte visste om. Att säljaren nyss själv hade köpt jackan från tradera och inte var nöjd och gett dåligt omdöme till den personen och sen bara kopierat texten och lagt ut annonsen igen.
Innan jag visste om detta ni skrivit så kontaktade jag säljaren och sa att jag vill ha tillbaka 500 kr.
Fick till svar att det inte är något fel på jackan och att hon inte har använt den en enda gång.
Jag sa att det spelar ingen roll om hon har använt jackan eller ej, hon har ljugit i annonsen att jackan är tre år gammal och slitningar på armarna. efter mycket om och men, så skrev hon att hon ska skicka över 350 kr till mitt konto.
Sen senare på dagen gick jag in och läste era kommentarer här inne. Och folk har verkligen hjälpt mig luska fram mycket info. Så har nu fått reda på genom er att hon själv köpt jackan nyss, skrivit dåligt omdöme till den personen och lägger ut samma annons igen, fast hon själv har blivit blåst först.
Så blev så arg att jag kontaktade säljaren och sa att jag har fått lite ny info om dig. Att du själv köpt den nyss och kopierat annonsen från den person hon köpte den av. riktigt fullt gjort sa jag. Sa att jag ska ha tillbaka 500 kr!! annars kontaktar jag tradera och polis.
fick till svar att jag kunde glömma 350kr och att jag skulle kontakta polis och tradera. och att jag aldrig skulle höra av mig mera.
Sa då att det finns bevis på tradera vem du köpt den av och att du lagt dåligt omdöme till henne, så gör du samma sak till mig. Sa att allt finns bevisat. och det är inte till din fördel!
Hon sa då: Den passar inte på mig!! För liten!! vad är det du inte förstår?! radera mitt nummer, du verkar inte begripa.
Sa tilbaka att det har inget att göra att den inte passar. Jag vill ha kvar den, men du har fortfarande lurat mig och nej jag kommer ej radera dej. Vi har ett bindande avtal emellan . Läs på tradera så du vet vad du ger dig in på.
Vi har skrivit på sms till varandra. inte pratat.
Så där står vi nu. Hon har inte svarat mig.
Känns som att pengarna är inte viktiga längre, utan att bara sätta dit den jäkla...
Så vet ej vad mer jag ska skriva till henne, det verkar inte gå in mycket i huvudet.
Kommer kontakta tradera på måndag.