• Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Hej allesammans!
    Jag har köpt en Boomerang jacka från tradera. I annonsen så stod det att den var inköpt sent förra vintern och är fräsch och super bra skick. betalade 2500 + frakt 85 kr.
    Fick hem den igår och kunde läsa på numret på jackan att den är tre år gammal alltså 2008. Sen luktar den vind och på armarna är det glansigt/slitet. lapparna inuti är slitna.

Kontaktat säljaren som säger : Du får sälja vidare jackan!!! om du inte tycker om den!! Jag har inte köpt den från en affär.

Skriver då tillbaks till henne; Då får du skriva det i annonsen , att du har haft den i ett år men inte är köpt då.
    och att skicket inte är bra och vill inte betala fullt pris. Trodde jag hade betalat för en jacka som var köpt från butik förra vintern och den var så gott som ny.

Hon skrev att vi skulle prata mer ikväll när hon kommer hem från jobbet.
    och det skrev hon imorse. Inte hört något ännu.

Hur mycket tycker ni att det är rimligt att begära tillbaks? jagvill ha kvar jackan, men måste kemtvätta den först för den luktar.

Hjälp nån?

• Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.
  • Nattastrand
    Snösparv skrev 2012-01-07 18:55:14 följande:
    Jag polisanmälde när d på annat vis gått snett med traderaaffär o de tog in henne på polisförhör, då fick jag tillbaks alla pengar. Mitt råd är att anmäla!
    Jag hoppas att tradera stänger av henne! hon har tre omdömen och ett är negativt och jag då som inte är nöjd.
    Hur funkar det med polisen? kan man ringa och prata med dom eller måste man komma ner till polisstationen?
    Hur lång tvist var det innan det hände nått när du kontaktade polisen? vill ha kvar jackan men ej betala så mycket som jag gjort.
  • Nattastrand

Tycker ni jag ska skriva nått mer till henne?
    Det som inte är till min fördel är vell att jag har skrivit att jag kommer åka hem till henne så vi kan prata.

• Twins2
    Nattastrand skrev 2012-01-07 19:03:25 följande:
    Tycker ni jag ska skriva nått mer till henne?
    Det som inte är till min fördel är vell att jag har skrivit att jag kommer åka hem till henne så vi kan prata.

Skriv inget mer till henne. Spara alla mail/sms. Kontakt tradera och se om de kan hjälpa dig. I värsta fall får du göra en polisanmälan.
  • Nattastrand
    Twins2 skrev 2012-01-07 19:05:10 följande:
    Skriv inget mer till henne. Spara alla mail/sms. Kontakt tradera och se om de kan hjälpa dig. I värsta fall får du göra en polisanmälan.
    Ska kontakta tradera, dom kan vell stänga av henne, vad mer kan dom göra? får hon ett mejl då utan tradera och vad står det på det?
  • Nattastrand

en annan sak jag upptäckt att söker jag på hennes namn på eniro kommer det upp någon helt annan adress en vad hon har skrivit . men om jag söker på det efternamn hon skrivit som hon heter på mail. ett helt annat efternamn . då får jag upp den adressen hon angivit

• ojsanoj
    Nattastrand skrev 2012-01-07 19:42:29 följande:
    en annan sak jag upptäckt att söker jag på hennes namn på eniro kommer det upp någon helt annan adress en vad hon har skrivit . men om jag söker på det efternamn hon skrivit som hon heter på mail. ett helt annat efternamn . då får jag upp den adressen hon angivit
    Är hon över 18 finns hon med på ratsit eller upplysning.se. Där kan du se vilken adress hon är skriven på
  • Twins2
    Nattastrand skrev 2012-01-07 19:42:29 följande:

Fast eniro är inte alltid så uppdaterade...
  • Nattastrand

sökte på birthay.se sökte på hennes efternamn hon angivit, den stämmer inte med adressen hon angivit.
    Sökte på efternamnet hon har i sin maildress och då stämmer hennes adress. hon har med mening skrivit annat efternamn. för efternamnet hon angivit är en helt annan person, det kan man se för dom fyller år olika dagar.

• Erin

För min del tycker jag du ska nöja dig med de 350 kr om du kan få tillbaka dessa som ersättning för kemtvätt eller vad det nu är, dvs beloppet som ni kom överens om per sms innan det att du blev arg. Här kan du läsa mer om Payson (länk). Att "bråka" lönar sig sällan ekonomiskt, ingen av er kommer att bli nöjd med affären. Hoppas det löser sig i alla fall. Ni blev arga båda två, då är det svårt att göra bra affärer.

• Erin

Häng inte upp dig mer på det där med adressen utan se till att avsluta affären så snyggt det går, och gå sedan vidare. Så tycker jag i alla fall.

Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.