• Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Hej allesammans!
    Jag har köpt en Boomerang jacka från tradera. I annonsen så stod det att den var inköpt sent förra vintern och är fräsch och super bra skick. betalade 2500 + frakt 85 kr.
    Fick hem den igår och kunde läsa på numret på jackan att den är tre år gammal alltså 2008. Sen luktar den vind och på armarna är det glansigt/slitet. lapparna inuti är slitna.

Kontaktat säljaren som säger : Du får sälja vidare jackan!!! om du inte tycker om den!! Jag har inte köpt den från en affär.

Skriver då tillbaks till henne; Då får du skriva det i annonsen , att du har haft den i ett år men inte är köpt då.
    och att skicket inte är bra och vill inte betala fullt pris. Trodde jag hade betalat för en jacka som var köpt från butik förra vintern och den var så gott som ny.

Hon skrev att vi skulle prata mer ikväll när hon kommer hem från jobbet.
    och det skrev hon imorse. Inte hört något ännu.

Hur mycket tycker ni att det är rimligt att begära tillbaks? jagvill ha kvar jackan, men måste kemtvätta den först för den luktar.

Hjälp nån?

• Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.
  • Nattastrand
    Amy27 skrev 2012-01-05 20:00:09 följande:
    Utifrån texten i annonsen tolkar jag det som om hon hade köpt den i affär förra vintern. Hon skriver ju till och med att kvitto kan skickas med ifall hon hittar den. Sen så skriver hon ju flera ggr att jackan är"fresh" och det är den tydligen inte om den luktar gammal vind.
    Hon skriver om en enda defekt och att den är lagad men enligt dig är det blankt/slitet på armarna.

Jag tycker att beskrivningen i annonsen inte överensstämmer med det du beskriver. Kräv hälften av pengarna tillbaka. Det skulle jag gjort. Kemtvätt är dyrt och jackan är uppenbarligen välanvänd och alltså inte värd så mkt pengar.
    Lycka till!
    Precis!! hälften är väll kanske och ta i men vill nog ha tillbaka en femhundring.
  • jaghopparhögt

Hon verkar ju inte vara en stabil säljare om man ser till hennes omdömen. Hon har ju redan fått ett negativt redan fast hon knappt har börjat.
    Jag har ingen aning vad du ska kräva, använder kemtvätt så sällan och är dålig på kläder så jag vet inte vad en rimlig värdeminskning vore. Men en slant ska du väl ha ändå.
    Kanske kan bli svårt att få dock, tror inte hon betalar dig frivilligt tyvärr.

• Nattastrand
    Linda1976 skrev 2012-01-05 20:01:59 följande:
    står att den inte finns längre

Men ja, du bör få kostnaden för kemtvätt betald iaf. 
    konstigt varför försvann annonsen?
  • Jenny Hä

Jag sa inte att hon skriver bort allt ansvar heller . Men med en ganska luddig beskrivning om en liten skada så är det svårt att tolka bra .

• jaghopparhögt
    Nattastrand skrev 2012-01-05 20:02:55 följande:
    Precis!! hälften är väll kanske och ta i men vill nog ha tillbaka en femhundring.
    Nja kan som sagt inte så mycket om såna kläder, men luktar det om jackan så är den nog använd mycket. Minst 1000kr ska du ha tillbaka enligt mig.
  • ojsanoj
    Nattastrand skrev 2012-01-05 20:04:50 följande:
    konstigt varför försvann annonsen?
    För att den är avslutad kanske?
  • smalltownmom

Jag skulle skickat tillbaka jackan efter jag fått tillbaka pengarna..annonsen var fel enligt hur jackan egentligen såg ut..och det priset!
    jobbigt sånt här.. 

• Jenny Hä

Den ligger under avslutade annonser o länkas ovan

Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.