• Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Hej allesammans!
    Jag har köpt en Boomerang jacka från tradera. I annonsen så stod det att den var inköpt sent förra vintern och är fräsch och super bra skick. betalade 2500 + frakt 85 kr.
    Fick hem den igår och kunde läsa på numret på jackan att den är tre år gammal alltså 2008. Sen luktar den vind och på armarna är det glansigt/slitet. lapparna inuti är slitna.

Kontaktat säljaren som säger : Du får sälja vidare jackan!!! om du inte tycker om den!! Jag har inte köpt den från en affär.

Skriver då tillbaks till henne; Då får du skriva det i annonsen , att du har haft den i ett år men inte är köpt då.
    och att skicket inte är bra och vill inte betala fullt pris. Trodde jag hade betalat för en jacka som var köpt från butik förra vintern och den var så gott som ny.

Hon skrev att vi skulle prata mer ikväll när hon kommer hem från jobbet.
    och det skrev hon imorse. Inte hört något ännu.

Hur mycket tycker ni att det är rimligt att begära tillbaks? jagvill ha kvar jackan, men måste kemtvätta den först för den luktar.

Hjälp nån?

• Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.
  • Shibby 78

Där ser man att hon som sålde den till dig köpte den den 12 dec 2011!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Falumamman

Min erfarenhet av tradera är att absolut ingenting händer oavsett om du kontaktar traderas kundtjänst eller gör en polisanmälning. Det bästa du kan göra är att ge neg omdöme. Det kan rädda många andra fårn att råka ut för samma sak.

• Erin
    Falumamman skrev 2012-01-06 06:56:42 följande:
    Min erfarenhet av tradera är att absolut ingenting händer oavsett om du kontaktar traderas kundtjänst eller gör en polisanmälning. Det bästa du kan göra är att ge neg omdöme. Det kan rädda många andra fårn att råka ut för samma sak.
    Men innan du gör det föreslår jag att du kontaktar säljaren igen, med motiveringen att annonstexten var formulerad på ett sätt som var vilseledande, och skriver precis hur mycket pengar du vill ha och/eller att du vill häva affären (dock tappar du i så fall kostnaden för returportot, dvs du förlorar 85 kr om du måste skicka den tillbaka efter att ha hävt affären).
  • Erin

Från det ena till det andra, det har inte med tråden att göra, men varför är det så många tomma inlägg som det står "skickat från min iphone" på, och sedan finns där ingen text från den som skickat? Någon som vet?

• Jenny Hä

Dom favoritar tråden från iphone

• LoppanL
    Shibby 78 skrev 2012-01-06 06:49:08 följande:
    Hon har ju själv köpt jackan på tradera av en annan säljare som heter julia_8603
    www.tradera.com/boomerang-jacka-xs-svart-snyg...

Det ser man om man går in på säljaren du köpte jackan av och tittar under hennes lämnade omdömen
    Eller ser jag helt galet?
    Där har hon själv lämnat neg omdöme på den säljaren ju!

TS, du borde få tillbaka minst hälften! 
    Haha, hon har ju själv blivit blåst när hon köpt jackan, har väl fått rådet av den säljaren att sälja den vidare och försöker nu köra samma grej själv. Hon har ju tom kopierat annonsen rakt av..

Hon ljuger ju för fullt också, köpt för ett år sen (snarare en månad), har betalat mer för den (jovisst, men 300 kr är inte så mkt i sammanhanget..)
  • Falumamman
    Erin skrev 2012-01-06 07:26:23 följande:
    Men innan du gör det föreslår jag att du kontaktar säljaren igen, med motiveringen att annonstexten var formulerad på ett sätt som var vilseledande, och skriver precis hur mycket pengar du vill ha och/eller att du vill häva affären (dock tappar du i så fall kostnaden för returportot, dvs du förlorar 85 kr om du måste skicka den tillbaka efter att ha hävt affären).
    Ja självklart ska man kontakta säljaren först. Glömde skriva det
    Men tyvärr så är min erfarenhet att det i de flest fall inte hjälper. De som luras för att tjäna extra pengar har oftast inte samvete att göra det rätta. Tråkigt. Är blocket användare, lättare att sälja saker när man får pengarna direkt i handen
  • gullehjärtat

Eftersom det är en jacka som "går runt" med dåligt omdöme kanske tradera faktiskt tar tag i det.
    Hon har ju ljugit om när hon köpte den, och själv lämnat dåligt omdöme om jackan!
    Tycker du ska skriva ett nytt mail till henne om att du upptäckt detta och kräver 1000kr istället för bara 500kr. Behöver hon bara ge tillbaka 500kr så har hon ändå (nästan) fått sitt utropspris som är baserat på en lögn, det känns inte rätt... Lycka till ts!

Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.