• Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Hej allesammans!
    Jag har köpt en Boomerang jacka från tradera. I annonsen så stod det att den var inköpt sent förra vintern och är fräsch och super bra skick. betalade 2500 + frakt 85 kr.
    Fick hem den igår och kunde läsa på numret på jackan att den är tre år gammal alltså 2008. Sen luktar den vind och på armarna är det glansigt/slitet. lapparna inuti är slitna.

Kontaktat säljaren som säger : Du får sälja vidare jackan!!! om du inte tycker om den!! Jag har inte köpt den från en affär.

Skriver då tillbaks till henne; Då får du skriva det i annonsen , att du har haft den i ett år men inte är köpt då.
    och att skicket inte är bra och vill inte betala fullt pris. Trodde jag hade betalat för en jacka som var köpt från butik förra vintern och den var så gott som ny.

Hon skrev att vi skulle prata mer ikväll när hon kommer hem från jobbet.
    och det skrev hon imorse. Inte hört något ännu.

Hur mycket tycker ni att det är rimligt att begära tillbaks? jagvill ha kvar jackan, men måste kemtvätta den först för den luktar.

Hjälp nån?

• Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.
  • Josssa9o

honhar lurat dig.
    Med det hon skriver att " skickar med kvittot om jag hittar det" så säger hon ju bara för att hon ska "se" bra ut som säljare...

• ojsanoj
    Trollie skrev 2012-01-05 20:56:00 följande:
    Rullar man ner på sidan så kommer annonsen fram!
    Ska slänga min skitdata! Rynkar på näsan
  • Erin

Förmodligen är det inte mycket att göra eftersom den är inköpt på auktion, "i befintligt skick". Kollade priser på "pricerunner" och nya jackor ligger runt 4900 kr medan utropet här var mindre än halva priset, bara 2000 kr (att du sedan valde att buda över i en budstrid och betalade mer än 2000 är en annan sak). Det som är lite lurigt är formuleringen att den är köpt förra året, men det står inget om att den är inköpt i butik då, eller att den var tillverkad förra året. Eftersom den är skadad förstår man indirekt att den är sliten, eller kan vara sliten. En dunjacka kostar 350 kr att kemtvätta enligt en annons från en kemtvätt, så det är väl vad du kan begära tillbaka, om du vill ha min bedömning.

• AnnaGreta 378

Ganska fräckt att låta köparen tro att hon köpt den i affär förra året, för den uppfattningen får man ju. Då kan man ju köpa en jacka idag som är från 1985 och skriva köpt idag! Jag tycker att hon luras i annonsen och att du ska kontakta Tradera om hon inte hör av sig snarast.

• Amy27

Skärmdump är ett foto du tar på dataskärmen när du tex har annonsen uppe.

Tänk bara på att inte skriva för mkt " hör av dig annars" i sms eftersom det kan klassas som hot.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Oj vad skumt det här låter, riktigt dåligt...

• Shibby 78

Hon har ju själv köpt jackan på tradera av en annan säljare som heter julia_8603
    http://www.tradera.com/boomerang-jacka-xs-svart-snyggt-till-jeans-topp-klanning--auktion_162901_145175721

Det ser man om man går in på säljaren du köpte jackan av och tittar under hennes lämnade omdömen
    Eller ser jag helt galet?
    Där har hon själv lämnat neg omdöme på den säljaren ju!

TS, du borde få tillbaka minst hälften! 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.