Inlägg från: kassio |Visa alla inlägg
  • kassio

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

mejram - jag hittade ett recept på currykorv som jag tänkte laga i veckan, har inte provat det förut...

Man fräser hackad gul lök, hackat syrligt äpple med curry och matfett några minuter. Strör över lite vetemjöl, rör lite och häller på (enligt receptet) hälften vatten hälften mjölk. Låt koka upp tillsammans med en hönsbuljongtärning, koka med grovt strimlad korv (falukorv eller annan) så att den blir genomvarm. Serveras med ris.

• kassio

Vi har precis ätit pepparrotskött. Grytbitar, pepparrotssås, kokta morötter och purjolöksbitar med potatis.

• kassio

Vi skulle ha ätit currykorv (falukorv med gul lök, äpple och curry) men eftersom vi fick kött över från igår så blir det en pastasås med nötkött och vad-köket-har-att-bjuda-på i grönsaks- och kryddväg.

• kassio

Mumu - isterbandslåda? Med vaddå i? Själv är jag inte överförtjust i isterband men sambon älskar det och det vore roligt att kanske variera dem lite, brukar servera dem ugnsstekta med dillstuvad potatis.

• kassio

Det blir currykorven som vi hade tänkt ha igår.

Fräs hackad gul lök, hackat syrligt äpple och curry. Strö lite mjöl över, häll på hälften mjölk hälften vatten och koka upp. Ha i korvbitar (vi tar vanlig falukorv i tjocka strmlor) och koka med så att de blir genomvarma. Krydda eventuellt ytterligare och salta efter smak. Servera med ris.

• kassio

Tack Mumu, den ska vi definitivt prova på här hemma. Men det får bli utan palsternacka för annars blir nog sambon lite besviken...

• kassio

Panerad rödspätta med kokt potatis. Till det en kall sås på gräddfil med lite röd rom, räkor, dill, pressad citron och så salt och peppar.

• kassio

Idag ska jag äta tomatsoppa med hackad gul lök och strimlad selleri. Till det toast med champinjonstuvning.

• kassio

Vi var hos svägerskan och fick nudelwok med kyckling. Riktigt bra drag i, fick dessutom med två portioner hem i matlåda!

• kassio

Idag blir det pasta med ost- och skinksås (på strimlad, infryst överbliven julskinka!).

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!