Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
Sambons grabbgäng som var här igår var visst inte så begivna på sallad... Det blev kvar en del som jag kompletterade med rödlök, fetaost och kalamataoliver - tada - grekisk sallad! Rostat bröd till det.
Sambons grabbgäng som var här igår var visst inte så begivna på sallad... Det blev kvar en del som jag kompletterade med rödlök, fetaost och kalamataoliver - tada - grekisk sallad! Rostat bröd till det.
Sambon gjorde ugnspannkaka med baconbitar i, rårörda lingon till det. Och det var supergott!
Lövbiff, pommes och någon pulversås. Lagom slött en fredag!
Wok med räkor och grönsaker.
Spaghetti med köttfärssås från frysen (rester). Trist men snabbt och smidigt.
Idag ska vi laga isterbandslåda, efter recept som jag fick för länge sedan här på tråden (kan det ha varit av Mumu?) - ska bli jättespännande!
Isterbandslådan var väldigt uppskattad av sambon, det är egentligen han som tycker bäst om isterband, den kommer vi absolut göra om! Så tack och bock för receptet, vi hade fastnat i att servera dem ugnsstekta med stuvad potatis.
Ikväll blir det currysmakande sås på burktonfisk, säkert med lite grönsaker av det som finns hemma. Och ris.
Sambon ska göra ugnspannkaka, en favorit i repris från förra veckan.
Känns lite torftigt att skriva "potatis- och köttfärsgratäng" efter det där. Men jag gör det ändå!
Ska på tjejmiddag. Jag ska hjälpa till att fixa cevapcici, kycklingspett, ris, tzatziki och sallad med fetaost.