Inlägg från: kassio |Visa alla inlägg
  • kassio

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Vi ska ha någon sorts tomatsås med tonfisk och spaghetti. Det blir en såndär rätt som jag svänger ihop där och då, med det som råkar finnas hemma och de kryddor jag råkar vara sugen på för stunden...

• kassio

Fiskbiffar med kokt potatis och kaviarsås.

• kassio

Ikväll har vi sagt att det får bli hämtmat. Vi har varit så duktiga med maten (efter våra mått mätt) nu i några veckor, infört veckomatsedel, så det är vi värda tycker vi!

• kassio

En kyckling står i ugnen! Den är fylld med citron och rosmarin, och jag penslar den ibland med olja/soja/salt/peppar/vitlök. Till det blir det couscousröra av något slag. Och rödvin!

• kassio

Det blev överbliven råkostsallad, smörstekta burkchampinjoner och lite creme fraiche blandat med sweetchilisås som dressing... Vad märkligt det kan bli ibland när man liksom inte orkar!

• kassio

Vi ska göra en köttfärsgryta som vi inte provat förut, om den är bra återkommer jag med recept.

• kassio

Vår köttfärsgryta var god, ett trevligt alternativ när man inte vet vad man ska göra med köttfärsen.

Fräs strimlad purjolök, burksvamp och färs. Koka upp spad från ananas- och svampburk med lite extra vatten, lite honung, lite soja, lite vinäger och en buljongtärning. Ha i det frästa, strimlad paprika (gärna två olika färger), strimlad gurka (låter lite konstigt i mina öron men det var gott, jag tog bort det mesta av "kärnorna") och ananasringar delade i små bitar. Salta och peppra om du tycker det behövs, grönsakerna ger mycket smak. Strö över lite persilja och servera med ris eller pasta.

• kassio

Ikväll blir det enkelt - potatisbullar (a la frysdesque), knaperstekt bacon och rårörda lingon.

• kassio

Wokad fläskfilé med grönsaker. Kryddning ingefära, vitlök, limeblad och sweet-chili-sås. Nudlar till det.

• kassio

Jag blir bjuden på chili con carne hemma hos en god vän - hennes nyblivne make som lagat, tydligen.

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!