Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Min 3åring är gul

Coyote skrev 2012-01-14 23:09:24 följande:
    Haha, ja, än så länge har du inte fått några inlägg om att du är en dålig mor som inte åkt in ännu, och ingen har vrålat att du genast ska åka till akuten NUUUU och KRÄVA behandlingar. Att du fått tips på vad du ska be läkaren kolla är ju dock jättebra.
    Ja jag är förvånad. Hade förväntat mig en och annan "ve och fasa att du väntat såhär länge" reaktion, men det kanske kommer. :) Men ni ska alla ha tack. Att prata om det har lättat lite på bekymren så nu kanske natten blir uthärdlig.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    Coyote skrev 2012-01-14 23:14:02 följande:
    Om 1177 hade ansett det vara akut så hade ni nog blivit ordinerade att åka in, men han har haft det relativt lång tid och bör ju klara natten hemma utan problem. Däremot är det klart det ska kollas upp snarast, men det har du ju redan ordnat. Sov så gott nu!
    Jaja.. på så vis så tror jag ju inte att han trillar av pinnen under natten. :)
    Det var mer ifall jag lyckas sluta tänka på det. Men det ska nog gå bra när man blir tillräckligt trött.

sov gott. och tack.! 
  • mithrandil

Blir inget med vårdcentralen. De ville inte ta emot oss.
    De tyckte vi skulle söka på vår egen vc imorn.
    Jobbigt att behöva vänta, men jag får väl göra det då. 

• mithrandil
    liji77 skrev 2012-01-15 19:51:10 följande:
    Tänkte bara rekomendera dig om att ta en titt på urin och bajset. Är urinet mörkare eller/och är avföring ljusare? Det är troligtvis något man kommer att fråga om på VC. Hur mycket klåda har din son. Är ögonvitorna gula. När man har sådana besvär, så är det levern som strular.

Om njurarna strular så är det mer att man samlar på sig vätska i kroppen. Så har din son gått upp i vikt?

Det är jätte bra att du låter sonen träffa läkare. Oftast kommer sjukdom i lever eller njurar smygande, så man tänker inte på symtomen först. Tänk inte på att det gått en stund innan du sökt läkare. Det brukar vara så.   
    Tack! 
    Ja, urinen är mörkare och luktar pyton. Avföringen är också annorlunda färgad, oftast är den beige (typ som spädbarns fast ändå inte riktigt den senapsfärgen) ibland är den ljusbrun, ibland orange och ibland grön. Har inte direkt jättemycket klåda överlag men ibland har han väldigt mycket. Äter tavegyl mot just klåda i samband med allergi så eftersom alla dessa symtom han har även stämmer in på hans allergier har jag aldrig tänkt på det utanför allergisynpunkt.

Tycker inte det ser ut som om han lagt på sig. Men ibland blir man ju "hemmablind". Jag har tex inte själv lagt märke till hur gul han varit på samma sätt som andra har gjort. Ögonvitorna ser vita ut i mina ögon iaf och min mamma tyckte också de såg vita idag när jag frågade. 
  • mithrandil

varför är det så många som skickat tomma inlägg?
    Någon ny "fl-grej" jag inte hängt med på? 

• mithrandil
    Kaosmamma skrev 2012-01-15 20:38:08 följande:
    Det är inte bara på foton? Mina 3 barn blir typ alltid gula med blixt på kameran, och i vissa ljus. Sen kan min yngsta på 3 år vara blek med gula inslag ibland och hon är svårt sjuk, ej lever dock... Utan andningen.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    Ja jag vet.. känner igen dig från astma-tråden.

Han är inte bara gul på foton. Vi såg det på honom med ögat först och även om jag inte trodde det så fastnade det på bild också. Först tänkte jag att det kunde bero på/förstärkas av belysningen på gekås, men han var likadan hemma och i alla ljus. Är fortfarande gul fast kanske inte lika ilsket. Men däremot är han håligare och mörkare under ögonen idag.

Andningen tycker jag inte han har några problem med. 
  • mithrandil
    Tibell skrev 2012-01-15 20:48:39 följande:
    Mithrandil : att hans urin är mörkt och luktar illa låter inte helt okej :(
    Det kanske hänger ihop med det gula då?
    Mina barns kiss är genomskinligt och luktar ingenting..
    Hoppas verkligen inte det är något knas med hans njurar eller lever
    fast färg och doft på urinet kan väl också hänga ihop med om han egentligen skulle behövt dricka lite mer vatten den dagen? Eller?
    Nej, jag hoppas inte det heller, men jag kan säga att det har varit en fruktansvärt lång väntan dessa få dagarna. tar de inte emot oss imorn så åker jag till barnakuten med honom och vägrar gå ifrån innan de kollat honom. Känner att man nojjar ur totalt här nu. :( 
  • mithrandil
    Kaosmamma skrev 2012-01-15 20:51:11 följande:
    Ah!! Visste att jag kände igen dig... Har hormonhjärna just nu (gravid) och precis legat på IVA med filippa. Hade ni tid till läkare?
    Men gud.. IVA? Vad händer? Har inte varit i astma tråden på ett tag här nu. :(
    Grattis till magen också då, för det har jag inte heller hängt med på. :)

Har ingen tid. 1177 sa att jag skulle ringa och boka tid på jourcentralen och gå dit idag, de ville inte ta emot honom utan de sa att vi ska ringa vår egen vc imorn. Så jag hoppas de ger mig tid direkt, annars vet jag inte vad jag gör. 
Svar på tråden Min 3åring är gul