liji77 skrev 2012-01-15 19:51:10 följande:
Tänkte bara rekomendera dig om att ta en titt på urin och bajset. Är urinet mörkare eller/och är avföring ljusare? Det är troligtvis något man kommer att fråga om på VC. Hur mycket klåda har din son. Är ögonvitorna gula. När man har sådana besvär, så är det levern som strular.
Om njurarna strular så är det mer att man samlar på sig vätska i kroppen. Så har din son gått upp i vikt?
Det är jätte bra att du låter sonen träffa läkare. Oftast kommer sjukdom i lever eller njurar smygande, så man tänker inte på symtomen först. Tänk inte på att det gått en stund innan du sökt läkare. Det brukar vara så.
Tack!
Ja, urinen är mörkare och luktar pyton. Avföringen är också annorlunda färgad, oftast är den beige (typ som spädbarns fast ändå inte riktigt den senapsfärgen) ibland är den ljusbrun, ibland orange och ibland grön. Har inte direkt jättemycket klåda överlag men ibland har han väldigt mycket. Äter tavegyl mot just klåda i samband med allergi så eftersom alla dessa symtom han har även stämmer in på hans allergier har jag aldrig tänkt på det utanför allergisynpunkt.
Tycker inte det ser ut som om han lagt på sig. Men ibland blir man ju "hemmablind". Jag har tex inte själv lagt märke till hur gul han varit på samma sätt som andra har gjort. Ögonvitorna ser vita ut i mina ögon iaf och min mamma tyckte också de såg vita idag när jag frågade.