Min 3åring är gul
lövet2: Men du har rätt. det känns väldigt märkligt för han är inte speciellt gul någon annanstans utan just i ansiktet.
lövet2: Men du har rätt. det känns väldigt märkligt för han är inte speciellt gul någon annanstans utan just i ansiktet.
Tack för att ni frågar.
Blev bestämt att vi skulle be om en tid till barnmott för det var alldeles för lite blod som hon trott.
När jag ringer barnmott säger de att de behöver en remiss ifrån VC så jag har bett om en sådan.
De skulle höra av sig när remissen kommit in och jag har inte hört något mer.
Idag hade vi ingen bra kväll. När jag hämtat sonen på dagis bara la han sig i soffan och ville inte äta varken middag eller välling men däremot så är han väldigt törstig. Har tjoat högt om att han har ont i magen och även spytt tre gånger.
Har ingen aning om vad det beror på. Han kan ju ha blivit magsjuk, eller reagerat på laxen han åt på dagis eller i värsta fall så kan det bero på det gula. Sitter i kö för att prata med 1177 nu så vi får se vad de tycker.
Det gick visserligen magsjuka på dagis förra veckan, men det känns ju inte helt bra ändå.
Pratade med 1177. Sköterskan trodde inte det var någon större fara eftersom läkaren inte upplevt det som något akut och att han dessutom sover gott. Hon sa att jag skulle ge sonen vätskeersättning om han vaknade och ringa vc imorn och säga att de får ringa barnmott och säga att han kommer dit akut. Hon sa att man kunde göra så i sådana här lägen.
Det som kändes lite märkligt var dock att sköterskan sa att jag skulle ringa tillbaka om jag upplever att han blir slö. Hur man nu märker det på ett barn som sover.
Kan inte dra upp en 1 och en 2åring mitt i natten för att åka 9mil till barnakuten.
Skulle han däremot vakna så åker vi in direkt.
Scream: Ja, jag missade tydligen lite i min text. Jag menade givetvis om han vaknar och verkar sämre.
Jag tror ju inte att det är så akut att det hänger på några timmar.
Han sover gott, vilket jag tvivlar på att han skulle kunna göra om något var helt galet med honom.
Jag kan inte slänga in 2 så små barn i bilen och åka så långt sen sitta vakna flera timmar under tiden vi väntar för att förmodligen göra samma långa resa hem igen.

Kajsala: ja, jag har berättat alla dessa symtom. Men alla hans symtom stämmer också in på hans allergi problematik. Läkarna är inte oroliga för att ögonvitorna inte är gula. De säger att vid leverproblem brukar vitorna bli gula först och sen tycker de inte att han är särskilt gul heller.
Trött, konstig avföring, ont i mage och kropp, etc har han alltid haft. Han har alltid mått såhär och jag har träffat 100 olika läkare som säger att det inte är några fel på honom.
Han har inte spytt mer och idag är han som vanligt. Ont i mage. Men glad och leker stundvis.
Väntar på att bli uppringd av barnmott nu. Får se vad de säger.
Bonsaiii: mycket möjligt. För mig är han som vanligt. Enda som inte funnits sen födseln är att han är lite gul kring näsan.
idag har vii varit på barnmott.
Läkaren var inte oroad. Hon tyckte inte han var speciellt gul och sa att hon tyckte han var pigg och glad.
Vet inte riktigt om jag håller med om pigg och glad, men så säger de alltid när vi är och träffar läkare.
Gick bättre med provtagningen idag så nu är det bara vänta och se.
Doktorn trodde iaf inte att det skulle vara någon större fara. Hon tyckte väl som han vi träffade sist att han borde varit gul även i ögonvitorna.
Tack för alla råd och för att jag fick prata av mig.