• Totti

Sjuksköterskestudenter!

Vad är det för tentor och uppgifter i termin två?

• Emmeliina

Jag går termin 2 nu och vi har läkemedelsberäkningstenta och en stor omvårdnadstenta. Utöver det har vi praktik, 5 v i geriatriken och 5 veckor i somatiken och ungefär 2-3 uppgifter i varje vfu under tiden.

• avocadoo
    Totti skrev 2013-03-14 22:30:57 följande:
    Läkemedelsberäkning 1, personcentrerad omvårdnad, BOSS 1 och den äldre människan (4 veckors vfu) har vi på sophiahemmet :) 
  • MammaTillMy11
    Mikrobiologi och vårdhygien läste vi, och en salstenta på det. 5 veckor praktik, två seminarium under det och en hemtenta. Sen ska vi läsa kvalitativ metodteori och anatomi och farmakologi :) 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • Hanna36
    I Borås läste vi Mikrobiologi, Vårdhygien och allmän omvårdnad termin 2, samt 5 veckors praktik! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Sykepleie

Oj, vad många som hade praktik redan i termin ett. Själv hade jag bara fältstudie i termin 1 och första prakiken i termin 2.

• Emmeliina

Sykepleie: njae tror de flesta här har också bara fältstudiedagar i termin 1 och sen praktik i termin 2.

• Skillis

Hejsan! Vad kul med en tråd om sjuksköterskor. Jag ska söka in till Hösten och hoppas att jag verkligen kommer in. Måste studera Naturkunskap B först för att komma in och jag har problem med en laboration!!!

Då alla är studenter borde rätt många har läst upp Naturkunskap B möjligtvis på Hermods (distans)

Laborationen heter IDENTIFIERA KOLHYDRATER OCH PROTEIN!

Hade varit superglad om jag hade fått hjälp! Sliter som ett djur och har fastnat helt på denna uppgift!

Snälla hjälp mig! (berättar mr om laborationen om så behövs(:

Glad

• Sykepleie

Skillis, vad är det för laboration? Kanske kan hjälpa

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!