• Chetti

Sjuksköterskestudenter!

Emmeliina skrev 2013-04-30 10:13:28 följande:
    Klarade läkemedelberäkningstentan! På första försöket, sååå skönt.

Grattis, vad skönt!

Dessa läkemedelsberäkningstentor är jag lite rädd för...  
    blääääääääääää
  • Vackert

Grattis :) Skönt! Ang. Naturkunskapen så var den inte svår och jag tycker den var väldigt rolig :)

• Hannah83

Varit färdig nu i 4 månader. Känns fortfarande väldigt konstigt.
    Men det är roligt att vara igång o jobba :)
    Lycka till alla andra med utbildning och jobb!
    Kan lova att det finns jobb då ni är klara! :)

• Flashbulb

fyfan för den vetenskapliga metodkursen! Vi läser den nu inför c-uppsatsskrivning och aldrig i mitt liv har jag varit med om något tråkigare. Kvalitativa och kvantitativa metoder? Standard avvikelse, koffiecientintervall, nominalskala, stratifierat urval. In my ass!!

Vi har tenta imorgon och kommer köra nåt så fruktansvärt.. mår piss. Inte för att jag kommer köra, för att jag inte ens haft motivation till att plugga mkt. Orkar inte. Orkar inte. Får hoppas på högre makter imorgon.. segt med omtenta i höst isåfall..
    så extremt meningslöst. Sånt här trams kan man väl få lära sig om man nu vill forska.

• fucktard

Jag har bestämt mig! Jag kommer i morgon att tacka ja till ett långvik på kirurgen! Och NKSE satt precis som den skulle! Nu är det bara praktisk examination, en inlämningsuppgift och opponering och presentation av uppsatsen kvar.

Jisses, jag tycker det var nyss jag satt och läste igenom de gamla trådarna och höll på att längta ihjäl mig till den dagen jag kunde vara med i dem, och nu är jag nästan klar? Surrealistiskt!

If you wanna do it, do it right.
  • Vackert

Vad fick ni för fall på NKSE? Grattis till vik:et, har du frågor om varicer så hör av dig ;) Jag är nyop för det nu nämligen :)

• fucktard

Första fallet var en Karin. Hon hade bipolär sjukdom, så först var det lite psykiatrifrågor. Sen fick hon bröstcancer och dog, så så skulle vi beskriva hur man konstaterar dödsfall. Sen kom det en Kalle (tror jag, haha) som hade diabetes. Mycket bättre upplägg än om man tittar på gamla tentor måste jag säga

Åh, där ser man! Har du också det där konstiga att du kan vara hur nervös som helst innan men bli lugn när du får komma in på operationssalen? Jag känner mig lite sjuk i huvudet ibland

• Vackert

Oj, konstatera dödsfall. Det trodde jag läkarna gjorde. Jag hade nog failat på den :) Nja, jag var mer nervös när narkossyrran skulle sätta PVK:n, annars var allt lugnt. Men hon var grymt duktig, jag kände ingenting och det var första gången i hela mitt liv som jag inte kände någonting :) Sen sussa jag så gott. Nu blir det kort kort i sommar :)

• fucktard

Ja, fast vi får göra det på delegation i vissa fall, iaf i äldreomsorgen om patienten är palliativ.

Narkossyrrorna är så sjukt duktiga på att sticka! Men de gör de ju hela tiden, och dessutom på sovande patienter (jag tycker det är mycket svårare på sovande, man måste ju hålla i själv så handen ligger still) så det är väl inte så konstigt
    Kortkort är bra! Skönt för dig!

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!