• Vackert

Sjuksköterskestudenter!

En allmän medicinsk avd.?

• Sweet life

Vi har haft microbio och immunologi nu som en del på anatimo och fysiologikursen i termin 1. 4 timmars tenta på den delen som microbio var med på.

• Vackert

Alt. är geriatriken eller ett SÄBO inte så dumt. Där får du en bred kunskap.

• Emmeliina

Vi hade immunologi, farmakologi och mikrobiologi tentan i termin 1. Termin 3 vet jag inte riktigt vad vi ska ha än är bara i termin 2 och tänker mest på sommarlov nu :D

• Flashbulb

Hur brukar ni göra när arbetskollegor ser ner på er eller inte tycker om er? Detta märks ibland när de inte hälsar på en eller vägrar ögonkontakt. Som student är jag så himla glad över att se dessa sjuksköterskor begå misstag i sina yrken för jag vet precis hur jag inte ska bli när jag blir färdig om 6 månader. Jag har alltid gått efter måttot, va den personal du själv skulle vilja ha som sjuk men vissa har 0 känsla för människor och ibland undrar jag om det inte är lite avundsjuka som finns där eller att man bara stör sig på andra.

• Emmeliina

Såna arbetskollegor skiter jag i och pratar nog inte mer än nödvändigt med. Jag orkar inte ha en massa negativa människor i mitt liv och orkar inte bry mig om dem heller.

• Vackert

Jag förstår verkligen vad du menar och jag tror avundsjuka är den största boven. Jätte störande!

• Hanna36
    alfrida skrev 2013-05-23 15:15:33 följande:
    Hej! Jag är en T5-student som inte så aktiv i tråden. Jag börjar så smått fundera på jobb. Vad tror ni är en bra första arbetsplats om målet  så småningom är att vidareutbilda sig till distriktssköterska? Oavsett mål - vilka avdelningar kan vara bra att börja på som nyexad?
    Jag tänker att om man har erfarenhet av jobb på medicinavdelning så har man en bra och bred grund att stå på ! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Flashbulb skrev 2013-05-23 18:58:38 följande:
    Hur brukar ni göra när arbetskollegor ser ner på er eller inte tycker om er? Detta märks ibland när de inte hälsar på en eller vägrar ögonkontakt. Som student är jag så himla glad över att se dessa sjuksköterskor begå misstag i sina yrken för jag vet precis hur jag inte ska bli när jag blir färdig om 6 månader. Jag har alltid gått efter måttot, va den personal du själv skulle vilja ha som sjuk men vissa har 0 känsla för människor och ibland undrar jag om det inte är lite avundsjuka som finns där eller att man bara stör sig på andra.
    Tänker och känner som du....
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • niiina

Skulle någon vänlig själ med boken "Hälsa och ohälsa" vilja hjälpa mig att säga vad kapitel 1 samt 4 har för titel.
    Tack på förhand :)

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!