Sjuksköterskestudenter!
Lycka till idag alla här som ska börja skolan eller en ny termin :) Hoppas ni får en bra dag!!!!!
Lycka till idag alla här som ska börja skolan eller en ny termin :) Hoppas ni får en bra dag!!!!!
*phu* Pneumoni, TBC, Sepsi, Meningit, Hepatit A B och C och HIV. Dags å börja läsa lite nu då!! Vilken förmiddag...
Sjukdomslära :)
Hur svårt är arbetet som USKA på ett sjukhus utan erfarenhet? Har arbetat som vårdbiträde tidigare men inte som uska.
Surt egentligen. Vi skulle ha heldag idag, 8-17 men båda lärarna vart sjuka så det blev inställt. surt när man gått upp ur sängen så tidigt. Blir att man själv får läsa på om lungsjukdomar + pre och postop.
Hur är eran pluggmijö när ni studerar? Var finner ni mest koncentration? Själv sitter jag som bäst hemma, med lugn musik i bakgrunden, samtidigt som jag har min speciella plats nära tv-bordet. Kan ej plugga i soffan, i sängen eller vid skrivbordet. Måste sitta på golvet av någon skum anledning. Pratar dessutom mkt med mig själv. Nä, nu är fikatiden över.
Jag tycker inte uska-arbetet var så svårt, då hade jag ändå noll erfarenhet av vården innan utöver praktiken under utbildningen. Man får ju introduktion först så man hinner komma in i rutiner och så. Visst blev man osäker på vissa saker ibland men då finns ju alltid folk att fråga.