• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:18:49 följande:
    Fast man är nog inte särskilt brydd i vilken typ av folk som hänger här, eller vad man pratar om. Det är en hyfsat stor site, som är tacksamt att hacka för att det bl a ger en del uppmärksamhet. Dels för att det har en ganska omfattande bas av medlemmar, vilket innebär ganska många chanser att hitta något "användbart".

En stor anledning till att många hackar siter, är för att påvisa usel säkerhet. De vill knäppa innehavarna på näsan, genom att tala om att det går att ta sig in.

Sen kan jag tro att de sitter och skrattar en aning för tillfället, när folk blir halvt hysteriska....men det är ju en annan historia.
    Ja det har du rätt i. Ja jag hoppas ju att det ska kunna återgå till det normala snart men att folk kanske blir lite mer försiktiga på vad för slags uppgifter och info de lämnar ut om sig själva. Det kanske var det här som behövdes för att folk ska få upp ögonen.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:25:49 följande:
    Jag har nu bytt signatur, lösen och all info om mig, samt tagit bort min bild. Men söker jag på min gamla signatur på google (läger till "site:familjeliv.se" efter min gamla signatur) kommer första raden i mitt inlägg upp och till höger min gamla signatur och bild. När jag klickar på bilden kommer jag till själva tråden, men då syns mitt nya nick och bild. Med andra ord spelar det ingen som helst roll att jag bytt, det är väldigt enkelt att spåra ändå.
    Obehagligt att de inte har fixat det. Jag skaffade en helt ny fl. Men mina gamla inlägg från min gamla fl finns kvar på google på mitt nick jag hade först men om jag söker på det som jag bytte till kommer inget upp.

Nekar de om man begär trådar borttagna från ett gammalt konto tro?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:27:15 följande:
    "Man" går inte på just FL utan man hackar det som kan hackas sen är det skitsamma om det handlar om kondomer eller marsvin.
    Det är välkänt att FL har brister i koden, något som påpekats gång på gång. Det som händer är att medlemmar bannas för att de är uppviglare.

Det här är inte speciellt stort och har man tänkt efter före har det ingen som helst betydelse. Det har förekommit betydligt värre saker, tex att människor fått alla anonyma inlägg avslöjade.  (Var lugn för den biten, det är åtgärdat sedan länge). Poängen är att det här är en fis i rymden.
    Men gud det lät inget trevligt. Bra att de fixade till de problemen. Det är däremot konstigt att de bannar medlemmar för en sån sak om de ville påpeka brister.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:28:55 följande:
    Jag tror att han småler lite men att andra skrattar sig halvt fördärvade.
    Trådar som den här lär ju garanterat följas och diskuteras om på Flashback
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:31:40 följande:
    Men herregud! Gör det bättre själv då och sitt inte bara och grina som en bebis som kräver och kräver och kräver.
    Eller än hellre - ge dem outtömliga resurser så att de kan sätta 10000 man på det som jobbar dygnet runt!
    Det fattar väl ALLA att det tar tid!!!
    Men ojsan hoppsan! Har du vaknat på fel sida idag eller? Oskyldig
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:34:31 följande:
    Jag har verkligen fått mig en tankeställare. Har inte skrivit något känsligt eller något jag inte står för, är inte orolig för det. Men OM någon skulle få för sig att jävlas med just mig så kan de ju säkert få ut rätt mycket info om var jag bor, jobbar och hur de kommer åt mina barn. Jag vet att det finns sjuka människor överallt och att de kan hänga utanför barnens dagis, men just att lägga ner så mycket energi på att sabba innebär ju att man har något fel i huvudet och nu kan den personen få ut info om mig och min familj om den bara vill lägga ner tid på det. Något han redan visat att han vill. Jag har säkerligen skrivit saker under åren jag inte tycker är så farliga, men om man lägger ihop allt efter lång tids letande kan man nog få en rätt bra helhetsbild. Det tycker jag är obehagligt, även om jag inser att det förmodligen inte alls är det hackern är ute efter. 
    För det första så var jag inte ens med på listan och för det andra så har jag aldrig skrivit något som jag är orolig över att det skulle komma ut. Men jag lider ju med dem som kanske har det.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:34:52 följande:
    Ni som är så superdupernojiga i den här tråden. Jag antar att ni har lås på brevlådorna där hemma också? För oj oj oj, där kan man få tag i smaskig info och pinsamma grejer ;)

Nävars, men jag börjar bli lite småless på folk som inte ens verkar bemöda sig med att läsa användarvillkoren, eller ens sitt sunda förnuft. Sen sitter de här och gråter som små barn och kastar all skit på FL.

Om ni hade gett fan i att gnöla, skicka påtryckningar och härja runt så förbannat för att få bort era trådar os v. Så kanske de hade hunnit längre vid det här laget?
    Jag har inte gjort något av det du säger där. Men jag diskuterar gärna om det så man vet på ett ungefär vad det är som händer. Värst vad folk blev arga på mig helt plötsligt. Är det förbjudet att prata om det?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:38:37 följande:
    Nej men du har ömma tår märker jag som inte tål att man säger ifrån.
    Hur mycket åpengar har du skänkt till FL så att de kan anställa personal för att fixa det du gnäller om?
    Jag tror nog i och för sig att fl tjänar en hel del på den här sidan men sin reklam och allt vad det är. Det är nog de som borde vara tacksamma att de har oss och inte vi som ska vara tacksamma över dem. Man tycker ju att säkerheten borde vara högre än såhär, speciellt då fl kräver att man skriver in sitt namn, adress, födelsedata och telefonnummer vid registrering. Och så finns ju funktionen att man kan vara anonym i känsliga rummet och det är det ju många som har utnyttjat och delat med sig av sina hemligheter och bekymmer.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:43:57 följande:
    Fast jag citerade väl inte dig gjorde jag?
    Nej nej men jag ville bara säga det.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 14:44:10 följande:
    Jag undrar varför de är anonyma.
    Vilka då?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt