• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 15:21:10 följande:

Jag håller med om att det är obehagligt.

"Jag tycker fl kan fixa så att man själv kan plocka bort vilka trådar som man vill och som man själv har startat. Det borde ju spara dem en hel del arbete om man gör arbetet själv."

Mycket bra förslag!

Jag har ingen aning varför fl vägrar ta bort vissa trådar. Skumt är det iallfall.

Jag hoppas fl läser det här för det var ett bra förslag som skulle kunna spara en massa tid.

Det skulle kunna vara en tillfällig lösning...

Jag hoppas att det går att ordna till det så. Jag tycker också att de är skumt att de vill ha kvar alla trådar så. På de flesta andra sidor har man ju rätten att radera det man själv lagt ut.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:22:49 följande:
    Frågan är bara hur man löser det när man har bytt konto...
    I så fall så får support på fl fixa det.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:24:59 följande:
    Det är en naturlig följd av att skriva på någon annans site, att man överlämnar användarrättigheten till den som äger saiten. Det har du godkänt via avtalet för tydlighets skull, annars är BBS-lagen utformat precis så.

Om du tycker att det är obehagligt att andra bestämmer över dina inskickade kommentarer bör du fundera på hur du använder internet. Det är inte menat att vara sarkastiskt eller liknande utan ge dig en chans att fundera över hur saker fungerar.
    Nej inte kommentarer i andras trådar tycker jag inte man ska få radera själv men sina egna trådar. Om jag lägger upp en bild eller text på tex fb så har jag ju rätt att radera den om jag vill. Varför kan man inte det här?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:28:56 följande:
    Enligt rådande avtal kan de banna dig ja vilket är helt absurt enligt mig.

Ännu sjukare blir det att de slopat den obligatoriska registreringen av användaruppgifter vid nyreggning (som alltså strider mot deras eget avtal) men man kan inte radera gamla uppgifter. (Inte ändra utan radera)
    Vad menar du nu? Har de slopat detta vid registrering redan menar du?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:31:48 följande:
    För att fb inte är ett forum på det sättet, de är nischade för olika saker.
    Jo men i de flesta andra forum kan man ju radera det man själv har skapat. Det är bara på fl som jag har vart med om detta.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:33:12 följande:
    Japp, jag läste om det igår och testade själv, man kan bara klicka sig igenom utan att fylla i någonting.
    Försökte senast idag radera de uppgifter jag har om mig men icke sa nicke, det går inte.
    DET är sjukt i så fall ja. Då ska jag banne mej avregga mig ytterligare en gång och sen regga mig utan att ange något. Som det är nu har jag ju falska uppgifter som inte ens är ett riktigt namn och adress.
  • CopyThat

Jag ska kila iväg en stund nu men återkommer igen. Tack och hej för nu

• CopyThat
    heter skrev 2012-01-23 18:05:10 följande:
    Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!
    Jag tycker också som du
  • CopyThat
    xXMaLoXx skrev 2012-01-23 19:07:05 följande:
    Det du skriver i känsliga rummet kommer väl inte fram?
    Jo om hackaren lyckas knäcka folks lösenord och alla kanske inte har hunnit ändra lösenord ännu. Folk som inte brukar vara inne på fl så mycket kanske inte ens vet om vad som har hänt men att de har skrivit känsliga inlägg.
  • CopyThat
    heter skrev 2012-01-23 19:16:59 följande:
    Inte den här gången för hackarna ska inte ha fått med sig sån info verkar det som. Frågeställningen kom upp för att vi nu tänker ett steg längre om dom skulle få någon sån info nästa gång och då kan det vara vettigt att avregga och börja om för att slippa oroa sig i framtiden. Så tänker jag iaf.
    Japp så tänkte jag med även om jag inte hade något känsligt innan.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt