• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-23 14:45:20 följande:
    Men skärp dig. Du kommer med helt en orimlig begäran och folk säger ifrån.
    Ta av dig offerkappan och martyrskapet för det passar dig MYCKET dåligt!

Sluta tramsa dig och börja diskutera. Förbjudet.... Skrikandes
    Haha sansa dig lite nu va, jag bara diskuterar fram och tillbaka. Räkna till 10 och andas ut. Det måste vara jobbigt att brusa upp för minsta lilla sådär?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:49:18 följande:
    Var finns listan, är den borttagen eller finns den kvar någonstans?
    Jag har inte kvar den länken men någon annan här inne lär ju ha den.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 14:50:39 följande:

Jag tycker bara det är lustigt hur det snackas om "men om du inte har något att dölja..." eller "Om du inte kan stå för det du skriver..." osv osv. Sen så är ni anonyma. Lite småkul bara.

Va inte så passivt aggressiv, det klär dig inte.

Haha
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:57:14 följande:
    Det har pratats en hel del om det i tråden men det har du missat förstås?
    Nej, varför läsa trådar, användaravtal och sånt tjafs? Skrikandes
    Jag kan säga såhär att om det är något som jag har lärt mig om fl som sida så är det att det gnabbas otroligt mycket om småsaker som det här. Man måste hela tiden vara på sin vakt och akta sin tunga så man inte retar upp någon. Men det är inte så lätt och man kan inte vara alla till lags. Jag tycker däremot att fördelarna med fl överväger sånt här tråkigt småtjaffs så jag blir nog kvar här men överväger att avregga mig totalt om det fortsätter att vara osäkert här inne. Det är nog många som resonerar som så.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:56:35 följande:
    Ja, du har helt rätt. Har ett ex som är psykopat så är väldigt nojjig av mig, är van vid att ständigt bli 'jagad'. Är t.ex noga med att byta skrivstil och sätt att uttrycka mig ofta, byter smileys och förkortningar då och då, ljuger om detaljer och ger ut felaktig information vad jag än gör så när detta uppdagades blev jag lite extra orolig helt i onödan. Han hänger på Flashback och hade njutit av att hitta mig i den där listan, han hade nämligen kunnat sitta i veckor för att lista ut vilken e-mail som är min.
    Jag förstår om du blir orolig då. Fy jag kan bara tänka mig
  • CopyThat
    adipose skrev 2012-01-23 15:06:09 följande:
    Alltså det är ju inte "lite" jobb med att försöka få ett multinationellt storföretag som Google att försöka hjälpa till. Det är ju inte som att man bara ringer och "tja googleplex, Familjeliv här, kan ni organisera om er sökmotor för vi råkade bli lite hackade". Det är liksom inte bara att fixa det. Jag tvivlar på att Google ens vill plocka bort sökträffar, eftersom det är censur att göra så och går mot hela fritt informationsflöde på internet-grejen. Gissar jag.

De som de fått Google att göra nu är ju i alla fall att öka crawl rate, vilket gör att den hämtar data oftare till sina caches, om jag fattat rätt? Det gör alltså att de snabbare ersätter de gamla cacharna, med gamla användarnamn, till nya caches med de nya användarnamnen. Om jag fattat rätt.
    Jo jag förstår i och för sig att det tar lite tid och att det är jobb med det. Men man tycker inte ens att det skulle hända ifrån första början.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 15:10:03 följande:

För att  "kamma till dig och lär dig till nästa gång" låter inte passivt aggressivt alls...jag retas med dig, ta det lugnt.

Jag har något att tillägga faktiskt, tack för att du fråga..Jag tycker att familjeliv borde ta och rensa trådarna i känsliga rummet och anonyma diskussioner.

Jag ser mig själv som en empatisk människa och om det skulle "rädda" någon genom att ta bort dessa trådar så är jag 100% all for it.

Varför inte? Detta är bara ett forum, inget historiskt museum av något värde som måste bevaras för evigt.

Visa mig en tråd som är så speciell att den absolut inte kan tas bort.

Jag menar också det och jag vet att jag har läst i andra trådar där folk har bett om att få vissa trådar bortplockade men att inget har hänt och att de inte ens har svarat dem på flera dagar. Det tycker jag är obehagligt att fl besitter rätter och äger därmed folks trådar. Jag tycker fl kan fixa så att man själv kan plocka bort vilka trådar som man vill och som man själv har startat. Det borde ju spara dem en hel del arbete om man gör arbetet själv. Eller varför vill de så bestämmt ha kvar trådarna?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:11:18 följande:
    Kom in på den, men man var tvungen att gå in och registrera sig på något skumt ställe för att kunna se den, vilket jag inte gjorde. När jag uppdaterade sidan stod det att listan är raderad.
    Den är raderad nu? oj då.. Jag behövde aldrig registera mig för att se den igår.
  • CopyThat
    adipose skrev 2012-01-23 15:15:46 följande:
    Nej jag tycker också det är lite pissigt eftersom det verkar ha varit känt att det fanns brister i säkerheten hos FL. Om man nu visste om det är det för jävla dumt att man inte fixade det. Men å andra sidan så hade det inte varit någon försäkran om att sidan aldrig blivit hackad. För det är sådant som händer på internet, saker hackas. Liksom, om inte ens typ regeringars hemsidor, med all sin säkerhet och resurser, är helt ohackbara, hur skulle då en (internationellt sett) relativt liten sida gå säker. Det är verkligheten liksom.
    Japp det har du rätt i. Håller med
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 15:19:41 följande:
    Felet du gör är du tror att FL ska kunna garantera säkerheten. de kan de inte. det kan ingen sajt.
    de som inte fattat att allt du gör på nätet riskerar att släppas ut resonerar så, vi andra ser till att hålla hyfsad koll på vad vi släpper för info.
    Jag har inte gett ut någon känslig info alls om mig själv men vid registrering så angav jag mitt namn, adress och allt det andra. Om inte säkerheten kan garanteras bättre än såhär så kanske fl borde slopa detta krav för att få regga sig. Nu tog jag rådet att ange falska namnuppgifter och telefon med mera och ta bort de riktiga uppgifterna. Men jag gissar på att fl skulle kunna banna mig för en sån sak och det hade vart trist som f-n rent ut sagt.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt