Inlägg från: Anonym (Men snälla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men snälla)

Skönhet

Jag antar att ni som är motståndare till icke-kirurgiska ingrepp för att se yngre ut med argumentet att det är onaturligt, även är motståndare till att färga håret, då även det är högst onaturligt?!

• Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:09:24 följande:
    Märker att ni undviker att svara på inläggen där jag ber er att ttänka lite längre i vad det blir för konsekvenser av utseendefixering.. varför? För jobbigt att tänka på? ;)
    Om du vill att folk ska tänka längre så måste dina argument vara bra och övertygande, så tills du presenterar sådanna så kommer vi andra inte att bry oss om dina åsikter. Detta gäller ju i alla diskussioner och i synnerhet på politikernivå där endast väl genomförd argumentation kan få genomslagskraft.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:22:59 följande:
    fortfarande kluven där.. har iofs märkt att mitt hår får en bättre och djupare färg med balsammetoden. (Tips; kolla in No 'Poo-tråden om intresse finns).
    Sen finns henna, men har inte vågat testa än.
    Kör också no poo metoden och ja, håret får finare färg. Men jag syftade snarare på när man börjar få grått hår. Min poäng är att om man nu ska tillämpa logiken så måste man inse att om man tycker att restylane är fel för att det är onaturligt så borde även detta gälla hårfärg, ellerhur?!
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:
    Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
    Ok argumentationen var väl okej här. Men då måste jag fråga dig följande. Åker du på utlandssemestrar? Det är dåligt för miljön att flyga. Åker du bil? Jättedåligt för miljön. Äter du kött? Extremt dåligt för miljön! Åker du bil i vardagen? Dåligt för miljön. Har du koll på att dina kläder inte är sydda av barnarbetare? (Detta behöver jag nog inte kommentera). Hur varmt har dui i din lägenhet? Det är dåligt för miljön att ha för varmt hemma. osv.. Listan kan göras lång,,

Min poäng är att jag antar att du även bryr dig om alla ovannämnda frågor eftersom du bryr dig om vår miljö och vårt samhälle?! 
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym skrev 2012-01-27 18:43:11 följande:
    Det är bara fula människor som anser att utseendet inte är viktigt. Utseendet ÄR viktigt! Men oxå det man har innanför pannbenet.
    Jag håller med. Hur människor värderas utåt är en kombination av utseende, krosspråk, utbildningsnivå, ekonomisk nivå, värderingar och inställning. Alltså en KOMBINATION!! Blir förvånad över hur enkelspårigt folk resonerar. Som att en hel del människor här inne har missat komplexiteten i dessa sammanhang. 
  • Anonym (Men snälla)
    Missermajser skrev 2012-01-27 18:46:39 följande:
    Tänk om butiksägare häller över gammal mjölk i en ny förpackning eller bara häller över det i ett filmjölkspaket!
    Det är vad jag tycker ni som opererar om ansikte och bröst gör. Vem fan vill bli lurad att tro att man har en riktigt vacker dam framför sig och sen visar det sig att det är en förklädd gammal hagga.

Nej det är är för hönor som ska sprätta inför andra hönor medan tuppen tar en höna som redan är snygg helt oförklädd. 
    Men snälla nån. Om exempelvis en redan vacker kvinna väljer att ta bort bekymmerrynkan i pannan betyder inte automatiskt att hon var en gammal hagga innan hon gjorde det och sedan försöker lura någon. En ful person kan aldrig bli vacker genom botox eller restylande. Detta visar bara på din okunskap i ämnet. man kan bli något vackrare men inte mer än så.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:56:11 följande:
    Ja, jag har börjat tänka på alla dom sakerna. Tyvärr är det i princip omöjligt att inte bidra till alla hemskheter i världen, men har börjat försöka ta min del av ansvaret.
    tycker utseendefixeringen är bra att diskutera just för att den syns så tydligt och tar många unga tjejer i sina klor. Vi blir bombade med budskapet att vi ska vara störst bäst och vackrast jämt vilket gör att många har väldigt höga krav på sig själv och mår dåligt. blir sjuka t.o.m. Att som kvinna ha den pressen på sig att man måste vara vacker för att bli lyssnad på är inte hälsosamt. Vi har ju (äntligen) utvecklats så långt att vi förstår att kvinnor är mer än bara ett objekt för attraktion och reproduktion. Ändå ser världen ut som den gör.
    Med risk för att låta som en hippie, men tror ni inte vi skulle vinna på att försöka hjälpa varandra och världen istället för att fixera oss vid oss själva? En annan tanke, men den kanske kan kopplas till detta...
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:56:11 följande:
    Ja, jag har börjat tänka på alla dom sakerna. Tyvärr är det i princip omöjligt att inte bidra till alla hemskheter i världen, men har börjat försöka ta min del av ansvaret.
    tycker utseendefixeringen är bra att diskutera just för att den syns så tydligt och tar många unga tjejer i sina klor. Vi blir bombade med budskapet att vi ska vara störst bäst och vackrast jämt vilket gör att många har väldigt höga krav på sig själv och mår dåligt. blir sjuka t.o.m. Att som kvinna ha den pressen på sig att man måste vara vacker för att bli lyssnad på är inte hälsosamt. Vi har ju (äntligen) utvecklats så långt att vi förstår att kvinnor är mer än bara ett objekt för attraktion och reproduktion. Ändå ser världen ut som den gör.
    Med risk för att låta som en hippie, men tror ni inte vi skulle vinna på att försöka hjälpa varandra och världen istället för att fixera oss vid oss själva? En annan tanke, men den kanske kan kopplas till detta...
    Personligen tycker jag att frågor om barnarbete, sjysst köttindustri och mindre utsläpp i naturen väger betydligt tyngre än om en kvinna vill följa dagens utseendeideal eller inte...
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:01:35 följande:
    Jag färgar håret, det är fånigt, jag är helt med på det hela. Men å andra sidan så är det inget som jag måste göra, utan jag kan vara ofärgad länge, sedan får jag ett ryck. Men det är som med hårklippning, det är ett sätt att göra lite kul av sig, men inte att föryngra sig.
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
  • Anonym (Men snälla)
    Petronella01 skrev 2012-01-27 19:14:21 följande:
    Personligen kan jag känna att det finns en rätt bred marginal mellan att operera brösten och allt det andra du höll på med och att "förfalla".
    Det är inte så att alla vi som INTE gör det ser ut som träskhäxor. 
    Nej det har ingen påstått. Klart man kan vara snygg utan att ha fixat sig. Vissa har bra gener helt enkelt. men vad den här diskussionen handlar om är moralen bakom att fixa sig.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:19:49 följande:
    Klart, det ger direkta konsekvenser. Men vi vet inte exakt hur mycket utseendefixeringen och penga/yta-religionen påverkar jorden. Det, i samband med pressen att man alltid ska prestera och bli bättre och stressa framåt tror jag är orsaken till mycket sjukdom i västvärlden. Det kan vara allvarligare än man vet. Men tycker det är viktigt att prata om , speciellt när barn mår sämre och sämre idag, mkt pga detta sammantaget.
    Ok men är inte de tyngre frågorna mer akuta?! Det kommer inte ens finnas någon botox att diskutera om jorden inte kommer att bevaras på grund av miljöproblem.
Svar på tråden Skönhet