Inlägg från: Anonym (Men snälla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men snälla)

Skönhet

Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:01:10 följande:
    Fast jag är inte en gammal person. Känner mig inte så iaf.
    Jag vet inte vad jag kan säga som gör att ni förstår?
    Jag förstår dig helt och hållet. Jag personligen kommer också att göra det när det behövs. Jag tycker inte om smink så mycket då det synd att man är sminkad och är tidskrävande. Mycket bättre och enklare att vara snygg utan smink med restylande enligt min mening..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:03:30 följande:
    sant. men jag tror som sagt det underlättar att kunna visa respekt för miljön om man respekterar sig själv.
    Ja yta är viktigt, men jag är helt övertygad om att vi glömt bort vårt inre och ökat fixeringen vid ytan. Det blir obalans då. Så tycker jag iaf! Glad
    Respekt för miljön har ingenting med detta att göra. Man kan ha massa restylande i ansiktet och utöver detta bry sig om miljön, få en sjysst utbildning så man blir bättre på att argumentera och sedan bli politiskt aktiv och få folk att lyssna.. Det har därmed ingenting med skönhetsindustrin att göra :)
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:07:56 följande:
    Jag har oxå småbarn. Tre st faktiskt.
    Har ändå tid att se att jag förändrats o inte till det bättre.
    men nu efter lite restylane känner jag mig som ny.
    Är så himla himla glad
    Jag är iallafall glad för din skull!! :)
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:14:33 följande:
    Självklart kan man vara och göra allt det du beskriver samtidigt som man gör skönhetsingrepp, det var inte det jag pratade om. sa att det är en viktig fråga att ta upp och vara ett bra exempel i för sina barn (dessutom är skönhetsindustrin en stor miljöbov, bidrar till skövlingen av regnskog t.ex.). Kan inte säga att det är viktigare än miljön för ingen vet hur mycket det bidrar till miljöförstöringen. Däremot vet jag att det bidrar till den omedvetenhet vi lever i som sen orsakar massa elände.
    Jag menar bara att det måste finnas en prioriteringsordning när det gäller ämnen att förfasa sig över. Ibland när man läser på kvinnoforum så handlar det ofta om just diskussioner kring skönhetsingrepp som många tycket är såååå hemskt och amning eller inte amning av sina barn.. men jag anser att på det stora hela är det bara skitfrågor. Jag förstår verkligen inte att så mångga kvinnor (och ett fåtal män) orkar sitta och förfasa sig över detta medan samhället har betydligt mer akuta frågor att tackla..
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 20:19:51 följande:
    De stora frågorna avhandlas inte här, det finns det andra grupper som man kan göra det i.
    Visserligen, men de som är motståndare till skönhetsingrepp argumenterar i detta forum för att det är för att värna om samhället, men om de vill värna om samhället, egnagera er istället i de större frågorna!
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:22:09 följande:
    Tycker som sagt inte att det är en strunt sak med tanke på hur många tonårsflickor som mår dåligt av att inte vara perfekta. Ätstörningar, dålig självkänsla, självskadebeteenden, ångest osv är inget jag önskar min dotter. Jag har personliga erfarenheter som gör att jag kanske brinner för detta lite extra.
    Men som du säger, det finns många viktiga frågor man bör diskutera, men den här tråden handlar ju 8delvis) om skönhetsingrepp...
    Ok men är det lika hemskt att må dåligt på grund av skönhetsideal som att de kläderna du köper billigt förmodligen är sydda av en liten flicka som jobbar 15 timmar om dagen och aldrig får gå i skolan?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:39:45 följande:
    Hängde inte med riktigt, kan du förtydliga lite..?
    Jag menar bara att du som lägger så stor vikt vid skönhetsideal som får kvinnor att må dåligt, jag antar att du lägger lika stor vikt vid andra saker som är högst omoraliska och hemska, så som att du ser till att dina kläder inte är köppta av en klädeskedja som i något led använder barnarbetare, att du arbetar för sjysstare köttindustri osv?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-28 08:07:53 följande:
    och nu då
    tadaaa så fint det blev

Jag tycker att det var jättesnyggt!!!! 
  • Anonym (Men snälla)

Jag tycker att det TS gjorde var snyggt. Men på det stora hela så är ett vackert ansikte fråga om symmetri samt att ansiktet skall ha formen av en upp och nervänd triangel. Detta är inget jag hittat på utan det finns forskning bakom detta.

Alltså skulle jag vilja påstå att det viktigaste inte nödvändigtvis är att ta bort rynkor för att uppnå ett vackert och harmoniskt ansikte utan det är att kindknotorna är fylliga. Så personligen kanske jag skulle kunna tänka mig att strunta i att ta bort rynkor vid ögonen, munnen och pannan när jag blir äldre.

• Anonym (Men snälla)
    Strix skrev 2012-01-28 19:48:25 följande:
    Jag kan allvarligt säga att jag tycker att den här "bloggerskelooken" som vissa kör med med blonderat löshår, fejknaglar, fejkbröst, kockor med smink, stelsprutade ansiktsmuskler och en utarmad kropp inte är vacker. Alla ser exakt likadana ut och man ser inga känslor i ansiktet. Jag kan liksom inte tänka att det är kvinnor, mer seriefigurer eller liknande. Eller kanske snarare en karikatyr av kvinnor. Dessutom tycker jag att det ser väldigt B ut. Personen har som en stämpel med dåligt självförtroende i pannan. Det är inte stilfullt.
    Det du pratar om är ren vulgaritet. Det är som att jämföra kvinnor som går med pumps och svarta strumpbyxor med andra som går i stilettklackar med nätstrumpbyxor.
Svar på tråden Skönhet