Inlägg från: Anonym (Men snälla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men snälla)

Skönhet

Margaux skrev 2012-01-28 20:35:06 följande:
    Kan egentligen inte se skillnaden på att gå och göra slingor eller göra skönhetsingrepp förutom kostnaden och eventuella biverklningar, men båda är ju lika fejk.....
    Håller helt och hållet med.
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (kirurgen) skrev 2012-01-28 21:05:41 följande:
    Att frivilligt operera en frisk kropp är helt jävla sjukt! Det är väl en jävla skillnad på att sminka sig och använda push up-bh mot att skära i kroppen och spruta in nervgift i ansiktet.

Den här diskussionen märker jag pågår överallt. Det verkar blivit så normalt med skönhetsingrepp. Det skrämmer mig!
    Varför skrämmer det dig? Finns det inte allvarligare saker att förfasa sig över, så som exempelvis miljöförstöring?
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-30 07:16:04 följande:
    Jag håller med! Och ett samhälle där det helt enkelt inte var socialt accepterat att vara bimbo!

Se bara hur attityden till skönhetsoperationer har förändrats de senaste tio åren, från att vara något tabubelagt som bara riktigt ytliga och lurade typer höll på med, till att vara något (i det närmaste) vardagligt.
    Lustigt att du kopplar ihop att vara bimbo med att ta bort rynkor. Jag har en lång högskoleutbildning, bland de längsta och tuffaste i Sverige, så någon bimbo skulle ingen kunna missta mig för.. men den dagen jag får rynkor kommer jag använda restylane :)
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-30 16:05:45 följande:
    Nej, jag kopplar inte ihop dem på ett direkt vis. Däremot anser jag att båda förteelserna är tecken på tidsandan 2012.
    Sant, men bara för att det är möjligt och populärt att göra olika ingrepp så måste inte alla göra det. Om man ogillar företeelsen så är det väl bara att låta bli. Det är väl inget att förarga sig över. Alla får väl leva som de vill. 
  • Anonym (Men snälla)
    Merwinna skrev 2012-01-30 16:17:19 följande:
    Fast det är inte riktigt hela sanningen. Många gånger blir det komplikationer - och då är det ofta skattebetalarna som får chippa in, när Landstingets vanliga läkare måste ställa upp och rädda det som räddas kan...
    Ok men detsamma stämmer väl även på alla som röker, dricker för mycket, äter ohälsosam mat osv. Om samhället vill få bort kostnader för människor som tar extra resurser från vårdsystemet så behövs möjligtvis privat sjukförsäkring eller annan lösning som gäller alla dessa grupper som måste anses utgöra en större belastning för sjukvården än genomsnitt.
  • Anonym (Men snälla)
    Mandel skrev 2012-01-30 16:23:27 följande:
    Tycker nog mer att det är tragiskt åt båda håll. Både att totalt strunta i hur man ser ut - förfalla, och att ta till olika kemiska och kirurgiska ingrepp för att desperat försöka stoppa åldrandet.

Varför kan man inte acceptera att man blir äldre? Vara säker i sig själv utan gifter och kniv? Och bara för att man säger nej till kniv och gifter så innebär inte det att man är för ett totalt förfall.
    Man kan bry sig om sig själv och sitt yttre utan operationer och injektioner.

Jag känner i alla fall att ju äldre jag blir så bryr jag mig faktiskt mindre om vad andra tycker utan gör saker som är bra för mig.
    Ex nu på vintern så struntar jag i om jag ser ut som en fåntratt och får konstig frisyr för jag har ingen lust att gå utan mössa och bli sjuk bara för att inte se ut som en fåntratt
    Lite off topic men.. man blir inte sjuk bara för att man går ut utan mössa. Har inte använt mössa på många år och jag är inte oftare sjuk än någon annan. TrÄnar regelbundet vilket stärker mitt immunförsvar.. och äter hälsosamt..
  • Anonym (Men snälla)
    Merwinna skrev 2012-01-31 08:04:22 följande:
    Nej jag vet, du har rätt. Man kan inte göra sådana skillnader på riktigt. Mitt inlägg var ett uttryck för min frustration...
    Så vart kommer din frustration ifrån? Vad handlar frustrationen om egentligen?Är du lika frustrerad för att det finns rökare som på folk som sönhetsopererar sig?
  • Anonym (Men snälla)
    jmaard skrev 2012-01-31 08:49:22 följande:
    Jag anser att alla får göra som dom vill med sin kropp så länge jag får göra vad jag vill med min.
    Mår man inte bra med sin utseende så är det ju bra att man kan göra något åt det.

MEN, jag tycker att det är så synd att vackra kvinnor går för att ändra sitt utseende. Att idealet har dragit iväg så långt att du måste ha stora och fylliga bröst för att få en dejt, att ha fylliga läppar för att kunna le osv..

Var tog den naturliga skönheten vägen?
    Jag anser mig vara naturligt vacker, visst jag är inte fotomodell och har inte super slät hy. Men jag är nöjd med mig själv. Jag går lika gärna utan som med smink, även om jag tycker att det är roligt att klä upp mig lite extra i vardagen.

Självklart ska alla få göra som de vill med sina kroppar och jag dömer ingen för det, jag har inget med det att göra heller. Jag tycker bara att det är så synd och att våra barn kommer att växa upp med detta ideal.
    Vem har sagt att man nåste ha stora fylliga bröst för att få en dejt? Har du aldrig kollat på par på stan? Är alla kvinnor supervackra? Jag upplever att kvinnorna är på ungefär samma nivå som sina män.. Finns massa fula kvinnor som har parners.. men då är männen på samma nivå som kvinnorna utseendemässigt..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 09:56:12 följande:
    Jag SA INTE att vi skulle gå tillbaka till den tiden,,Utedass o vedspis är ju inte så kul.. MEN dessa kvinnoidieal..var INTE alls på den tiden... I synnerhet NÄR man hade blivit mamma. Då fick man risa till sig bäst man ville.. DEt var inga män som inte pippade sin fru för hon såg ut som F-N..Jag menar ATT KVINNAN som var mor behövde inte se ut som en fotomodell 3 månder efter förlossningen.. Hon var BRA ÄNDÅ..DEt var barnet som man focuserade på..MEN SKÖTTE HON INTE BARNET BRA ELLER HADE STÖKIGT HEM.. jA DÅ VAR HON ILLA UTE...  Men sin egen kropp det slapp hon tänka på...

Sedan om MAN väljer bort barn..DEt är ju upp till var och en...DÅ kan man ju slippa bristningar och hängbröst.. 

PÅ den tiden ville nästan ALLA ha barn..Träffa en man flytta hemifrån.... Men helt klart fanns det kvinnor som var så fula att INGEN ville ha dem,De har alltid funnis ..Man kom som det hette på den tiden ,glasberget det var fasanfullt.. O deras  HÖGSTA ÖNSKAN VAR ATT FÅ EN MAN o bli en famlij.. 

En tjej tjänade inte så mycket på den tiden att hon hade råd att flytta hemifrån själv..det var mycket barnpassaning springflickor med usel lön..600-700 i månaden.. Nu pratar jag OM DE SOM INTE VAR duktiga i skolan..För det var bara de som var duktiga som fortsatte.. I  min klass  var det bara 7 st som fortastte efter nian... Vi andra 21 var 28 i klassen jobba... 
    Så träffa en kille flytta hemifrån förlova sig.....Bli familj ., FÅ BARN.det var stort.. Slippa det trånga flickrummet , som många delade med andra syskon..eller hade inget rum alls,,
    Givietvis så är  det svårt o fatta detta idag..att så var det för 35-40 år sedan..
    Men än en gång så är jag från landet..
    Låter som ett jobbigt liv.. Jag är glad att jag fått möjlighet att utbilda mig på högskolan och sedan få möjlighet att få ett riktigt bra och välbetalt jobb. På så sätt har jag möjlighet att styra över mitt eget liv och är inte beroende av någon annan människa för att få en bra ekonomisk standard. Sen så är det ju naturligtvis viktigt för mig att ha en  meningsfull relation och så småningom få barn, men detta sker på mina vilkor.
  • Anonym (Men snälla)
    Khaleesi skrev 2012-01-31 09:57:13 följande:
    Mycket bra beskrivning!
    Jag antar att bilden på Jane Seymour var för att belysa hur ett rynkigt ansikte kan vara vackert?

JA, hon är vacker... och hon är 60 år gammal.. Men var lite ärliga här..Hur många 60 åringar i Sverige ser ut så här?

Hon har långt färgat hår (alltså inte naturligt eftersom man oftast har grått hår i den åldern) och förmodligen använder hon dyra och bra hårprodukter..

Dessutom misstänker jag starkt att hon använder restylane eller motsvarande i kunderna då det är sällan så gamla människor ens har runda kinder om man inte är överviktig.. Så min gissning är att hon till viss del lite diskret har gjort quick fixes men till viss del bevarat det naturliga åldrandet.. och jag tycker att det är en ganska smakfull och vacker balans...
Svar på tråden Skönhet