Inlägg från: Anonym (Men snälla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men snälla)

Skönhet

sextiotalist skrev 2012-01-27 19:22:44 följande:
    Och jag har sedan jag var i tonåren velat byta hårfärg, men på den tiden så var det bara sådant man gjorde hos frisören.
    men är inte det ganska fåfängt att byta sin egen hårfärg?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:26:23 följande:
    vad FAN vet du om mig?
    Jag tror inte att det var ett personangrepp utan hon pratade nog mer generellt kring kvinnors orsaker till varför de anser sig behöva restylane..
  • Anonym (Men snälla)
    sextiotalist skrev 2012-01-27 19:27:52 följande:
    Visst är det, lite fåfängt absolut, men det gör mig inte yngre (dessutom verkar mitt hår gilla detta, för det är i bättre form) och jag gör det inte för att göra mig yngre, utan för att jag tycker det är rätt kul (och trivs som brunett)
    Ok men varför är det bättre att bara vara rent generellt fåfäng än att vara åldersrelaterat fåfäng?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:28:28 följande:
    Så var det inte för mig iaf. Jag har tagit hand om mig jämt men man åldras ju ändå
    Jo jag håller med dig. Man åldras ju så småningom ändå oavsett om  man tagit hand om sig eller inte..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:30:55 följande:
    Jo man kan säkert må bra med rynkor. Men inte än!!! Och dessutom så skriver nån i tråden att denne blev glad åt sina rynkor.

Jag tar inte bort allt.
    Bara ynka två st
    Men snälla TS. Varför diskuterar du ens detta med din mamma? Om du inte säger något kommer hon säkert inte att märka det. Resultatet är ju ganska diskret så det är inte så att omgivningen märker vad man gjort. 
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:34:17 följande:
    green är ju att barn gör inte som man säger utan barn gör som man gör. Om Ts står för det hon gör så fine. Hennes val, liksom alla har ett val. Men att tro att det man själv gör inte har konsekvenser för omvärlden tror jag inte på.
    Visst, vad spelar det för roll om jag skulle vara den enda i världen som inte opererar mig och stressar över mitt utseende (händer ju inte, men om). Men på samma sätt som man kan ta sin del av ansvaret och källsortera, så sakta men säkert... För politikerna kommer inte rädda jorden, det är jag rätt säker på.

Hur som helst, självklart gör Ts som hon vill, men jag tror att hennes mamma bara vill henne väl!
    Men är det då inte mer akut att prata med sina barn om milöförstöring ocg barnarbete i första hand? man måste ju börja någonstanns och dessa frågor väger ju tyngre än restylane..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:36:31 följande:
    Nej jag vet det var dumt av mig. Jag var bara så glad

I´m a big girl now
    Förstår det men från och med nu är det väl bättre att helt enkelt inte diskutera dessa frågor med henne om ni inte kan enas om något.. 
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (psyk.) skrev 2012-01-27 19:36:58 följande:
    Lägg dina pengar på psykologhjälp istället. Kanske du får mer pengar över, och de kan du ju då skänka till samfundet mot plågsamma djurförsök , som testar otroligt vidriga metoder på djur, för att du bla har dåligt självförtroende.....
    Mot bakgrund av din kommentar förutsätter jag att du kämpar för en sjysstare köttindustri, bättre arbetsvillkor för arbetare runt om i världen, avskaffandet av diktaturer osv?
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym skrev 2012-01-27 19:40:52 följande:
    Är det inte lite tidigt att behöva använda restylane vid 37 år?
    Själv överväger jag lite rynkbehandling runt munnen men jag är 52 år.
    Folk åldras olika tidigt..
  • Anonym (Men snälla)
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
    Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
    Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
    men om vi inte gör något åt miljöförstöringen så kommer det inte ha nån betydelse om tjejerna är olyckliga över sitt utseende eller inte eftersom det inte kommer att finnas någon jord kvar att leva på.. så visst borde det finnas en prioriteringsordning..

Och för övrigt så handlar skönhetsideal om proportioner som är väldigt likartade genom tid och rum så det är svårt att få en ful persom att känna dig snygg. 

Och yta är viktigt och har varit det genom tid och rum då det är en signal om fertilitet och ekonomisk status. Svårt att förändra ganska fundamentala mäskliga reaktioner.
Svar på tråden Skönhet