Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:41:51 följande:
Är det så verkligen? Tror du inte unga flickor mår skit över alla krav på att man ska se perfekt ut (nu är ju inte rynkor aktuellt för dom på ett tag, men du fattar nog poängen)? Och massa annat också för den delen. Gjorde jag iaf (även om jag inte var ful, bara olycklig) och hade nog uppskattat lite sunda värderingar och bra förebilder på den tiden.
men om vi inte gör något åt miljöförstöringen så kommer det inte ha nån betydelse om tjejerna är olyckliga över sitt utseende eller inte eftersom det inte kommer att finnas någon jord kvar att leva på.. så visst borde det finnas en prioriteringsordning..
Och för övrigt så handlar skönhetsideal om proportioner som är väldigt likartade genom tid och rum så det är svårt att få en ful persom att känna dig snygg.
Och yta är viktigt och har varit det genom tid och rum då det är en signal om fertilitet och ekonomisk status. Svårt att förändra ganska fundamentala mäskliga reaktioner.