lvu
ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny
ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny
Visst förekommer det brister...men inte i huvudsak.
Sen kan jag tänka att Aftonbladet inte är en särskilt tillförlitlig källa att hänvisa till i sammanhanget...
Socialstyrelsen är den instans som granskar socialtjänstens arbete...så om du vill kolla upp hur det fungerar är det nog en bättre sida att samla kunskap om socialtjänstens arbete, ett tips bara!
Soc felar visst...soc liksom alla andra verksamheter kan alltid bli bättre och visst begås misstag. Min poäng är bara att media kanske inte är rätt forum att hänvisa till och man är ute efter opartisk fakta.
Media ger många gånger en tillspetsad och skev bild av många företeelser. Det kan vara ett bra forum att uppmärksamma ett problem men sakinnehållet kan många gånger ifrågasättas.
Kritik är bra för att veta vad som behöver förbättras. Men gällande socialtjänsten lägger jag personligen mer vikt vid det socialstyrelsen skriver än vad som skrivs i Aftonbladet.
"Under 2008 och 2009 har länsstyrelserna avslutat cirka 4 350 ärenden som avser verksamhetstillsyn i offentlig eller enskild regi samt drygt 4 330 ärenden som avser individtillsyn efter enskildas klagomål. Därutöver har länsstyrelserna avslutat drygt 8 000 ärenden som gäller uppföljning av beslut och domar som kommunerna dröjt med att verkställa. I verksamhetstillsynen har länsstyrelserna funnit brister i drygt hälften av alla avslutade ärenden och i individtillsynen i knappt 30 procent av de avslutade ärendena."
Vet inte vad du vill bevisa...Jag har aldrig påstått att socialtjänsten är felfri.
Jag säger att socialtjänsten felar, att kritik är bra och att socialstyrelsen granskar, vilket jag tycker är bra...