• Jenny 601

    lvu

    ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny

  • Svar på tråden lvu
  • Anonym
    Humlemamma skrev 2012-08-10 17:21:37 följande:
    Så barn som får äta sk snabbmat hemma varje dag ska inte få bo hemma? Ja plus de andra som du nämnde?

    Jösses.
    `Får man bara näringsfattig mat, inga rutiner och regler, får aldrig vara hemma utan att det är femtielva andra där, eller så är man ständigt hos andra och sover över, nej, då ska man inte ha barnen boende hemma.
  • DuTrorAttDuVet
    Anonym (Pluttis) skrev 2012-05-08 09:54:56 följande:
    Herregud DRIVER DU MED MIG???? Vårt barn är placerat på HELT FEL grunder där jag sitter med mina andra barn hemma och ett placerat och familjehemmet vill såååååå gärna ha kvar våran hen så dom kämpar MED socialkärringarna att få ha kvar hen! Det är INTE ovanligt att dom gör fel och tar barn från oskyldiga jag har själv kontakt med MASSVIS av folk som sitter i samma sits som jag där dom tagit vårt barn på HELT fel grunder USCH !!!!!
    vet inte om jag redan har kontakt med dig, men om inte får du gärna skicka ett pm.
  • Anonym
    Jenny 601 skrev 2012-01-27 20:47:08 följande:
    ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny
    hur gjorde du då då ?
  • Anonym (T)
    Anonym skrev 2012-08-10 17:08:50 följande:

    Men ursäkta är du dum i huvudet eller som skriver detta? Här i SVERIGE är det väldigt lätt att bli anmäld..hmmm kanske därav alla brister o misstag soc gör, den höga belastningen?  
    Lätt och bli anmäld? Det var väl ändå inte samma sak som att få ett LVU på ett barn? Hur många gånger ska man behöva förklara att man inte bara "slänger ut" LVU:n hit och dit, det funkar inte så.
  • Anonym (Lvu)

    Jag vart anmäld flera gånger som ung mamma men det var inte tal på lvu utan dom gjorde utredningar men kom fram till att hen hade bra hos mig. 

    Visst va inte den bästa förälderna då jag var ung men fanns rutiner och satte mitt barn först, sen kom fester kompisar mm.

     Man behöver inte göra illa sitt barn för att brista i föräldrarskapet, utan också när man inte kan hitta en balans mellan ditt och barnets liv. 

  • Anonym

    soc gör tyvärr en hel del fel

    tex i en kommun låter dem barnen bo kvar hos föräldern trots att dem vet att där förekommer både våld och sexuellt utnyttjande av minderåriga


    i en annan kommun tar de barn utan några som helst grunder och där föräldern inte brister alls i sin föräldraförmåga och detta har även en domare sakt detta gjorde de bara för att soc inte kom överrens med föräldern

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-02 11:12:00 följande:

    soc gör tyvärr en hel del fel

    tex i en kommun låter dem barnen bo kvar hos föräldern trots att dem vet att där förekommer både våld och sexuellt utnyttjande av minderåriga


    i en annan kommun tar de barn utan några som helst grunder och där föräldern inte brister alls i sin föräldraförmåga och detta har även en domare sakt detta gjorde de bara för att soc inte kom överrens med föräldern


    Fruktansvärt!!!
  • My Destiny

    Skulle vilja dela "vid din sida"

    Min blogg handlar om våra pojkar som är omhändertagna av socialtjänsten, kampen, räddslan och det ständiga hoppet om att en dag få vara tillsammans med våra söner.

    Hör gärna av er

    http:/nattstad.se/vid%20din%20sida 

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-02 11:12:00 följande:

    soc gör tyvärr en hel del fel

    tex i en kommun låter dem barnen bo kvar hos föräldern trots att dem vet att där förekommer både våld och sexuellt utnyttjande av minderåriga


    i en annan kommun tar de barn utan några som helst grunder och där föräldern inte brister alls i sin föräldraförmåga och detta har även en domare sakt detta gjorde de bara för att soc inte kom överrens med föräldern


    Samma här. Soc är rena monstren här. Borde aldrig flyttat hit. Soc. Kärringen är en jävla psykopat. Ingen ser några brister i vårt föräldraskap, ingen annan på soc heller ändå får vi inte barnen tillbaka. Att hon gav order om att lvu a dem var rena kidnappningen.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-08-10 17:08:50 följande:

    Men ursäkta är du dum i huvudet eller som skriver detta? Här i SVERIGE är det väldigt lätt att bli anmäld..hmmm kanske därav alla brister o misstag soc gör, den höga belastningen?  
    Ja, det är lätt att bli anmäld. Alla kan & ska anmäla om man tror att barn far illa. Man blir dock inte av med sina barn bara pga av en anmälan, det krävs mycket och inget soc gör för att jävlas. Då finns det anledning, dom måste man som förälder se för att man ska kunna bättra sig.
  • Anonym

    Hmmm..vi bad om LVU..tillslut blev det ett omeldelbart. Men de har de upphävt nu. Suck! Själv tycker jag soc är för lata,tycker det ska vara hårdare.

  • Anonym

    En på Soc här jävlas verkligen och är fullkomligt hjärtlös. Det har allmänheten och de som jobbat med henne märkt. Det är svårt att få bort en sådan lögnare pga av att offren antas ljuga.

  • Anonym (..)

    Det är lite märkligt att så många som har sina barn omhändertagna påstår att soc jävlas. Själv tror jag att det kan vara så att det är lättare att se det så, än att man själv gjort något fel.

  • Anonym

    För 6 månader sedan sa soc att jag fick 2 veckor på mig att bestämma om jag gick med på frivillig solplacering nu till hösten eller om dem skulle gå till rätten och ta barnet med lvu.

    Dem var tvärsäkra på att vinna i rätten nämligen!
    Trots detta vägrade jag godkänna en placering och sa - visst vi syns i rätten. Nu är allt avskrivet och INGEN ORO FINNS FÖR MITT BARN!

    Det är ju en jäkla tur att jag inte blev rädd av deras hot utan stod på mig, annars hade jag inte haft mitt barn hos mig idag!   

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 18:58:37 följande:
    För 6 månader sedan sa soc att jag fick 2 veckor på mig att bestämma om jag gick med på frivillig solplacering nu till hösten eller om dem skulle gå till rätten och ta barnet med lvu.

    Dem var tvärsäkra på att vinna i rätten nämligen!
    Trots detta vägrade jag godkänna en placering och sa - visst vi syns i rätten. Nu är allt avskrivet och INGEN ORO FINNS FÖR MITT BARN!

    Det är ju en jäkla tur att jag inte blev rädd av deras hot utan stod på mig, annars hade jag inte haft mitt barn hos mig idag!   
    Visst hade du en tråd om det? JAg är hursomhelst väldigt glad att det gick bra för dig :)
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (sockärring) skrev 2012-04-06 12:35:47 följande:
    Socialtjänsten styrs av lagstiftning och inte godtyckliga bedömningar. För att få igenom ett LVU krävs en hel del brister...Det är absolut sista utvägen och med barnets bästa i fokus.

    Kul att du fick tillbaka ditt barn men jag blir lite orolig över att du inte förstår bristerna som förelåg. Då är det ju svårt att genomföra en förändring. Så för att inte hamna i samma situation igen kan det vara till DIN fördel att rannsaka dig själv. Så att det inte händer igen...

    Självklart kan det kännas som att socialsekreterare har agg, eftersom socialsekreteraren kan tvingas ta obekväma beslut, Men tror du verkligen att socialsekreteraren har ett egenintresse i att skilja barn från sina föräldrar. Något som bör tilläggas är att en LVU-utredning är väldigt lång och därmed kräver mycket arbete från socialsekreterarens sida.

    Det kräver mer arbete och är en jobbig process även för handläggaren. Så även om du kände dig missförstådd så tänker jag mig att inta försvarsställning hindrar "klara tankar" ibland...

    Socialtjänsten styrs av lagar och socialsekreteraren har genomgått en 3,5 årig utbildning....tror du verkligen att det var för att jävlas??

    Jag är själv socialsekreterare och tycker det är spännande att höra synpunkter från människor som har erfarenhet av vårt arbete...Vore spännande att höra hur du tänker kring mitt resonemang.

    MVH/ Sockärringen...
    Du är tydligen sockärring, men inte särskilt kunnig uppenbarligen.
    Det stämmer måhända som du säger att det krävs en hel del för att få igenom ett lvu, men vet du vad!! En sockärring eller socjänta kan knåpa ihop precis vilka lögner som helst i en utredning och kalla det fakta! Det står henne fritt att hitta på omsorgsbrister som aldrig existerat.
    Jag har läst utredningar om mycket välfungerande familjer som varit totalt verklighetsfrånvända men som skulle få vem som helst att ropa efter lvu.

    Jag begriper att somliga av er socmänniskor som inte vet hur flera av era kollegor beter sig, inte vill tro på det här. Visst finns sockärringar med agg mot klienten, kanske särskilt mot en klient som säger ifrån, och kan lagen långt bättre än socionomen.
    Andra blir helt enkelt berusade av sin makt.

    Så vet jag tvärtom-fall också. En flicka på 5 som leker sexlekar, blöder från underlivet och berättar att pappa gjort det. Soc och polis är larmade åtskilliga gånger, men soc bryr sig inte för det var de som rekommenderade honom vårdnaden.
    Det går vidrigt mycket prestige hos socialtjänsten.

    Och en 3,5-årig utbildning är sannerligen inget att skryta om. När någon föreslog att "yrket" skulle licensieras visade det sig vara omöjligt, eftersom utbildningen håller så låg klass. Och barnsamtal med mera som ni får syssla med? Stämmer det att ni allt som allt läser 5 poäng psykologi? Jag har läst en hel termin men skulle aldrig drömma om att inbilla mig att jag har kompetens att göra de göra de utredningar och bedömningar ni gör.

    Fick man önska fritt så skulle det utöver en riktig utbildning finnas ett par grundkrav för att få arbeta med barnutredningar: Man ska vara 35+ och ha minst ett eget tonårsbarn, helst flera såklart. Idag sitter nykläckta 22-åringar och leker gud med familjer och ödelägger barns liv.

    Så sorry  sockärring, du har mycket mycket att lära, även om din yrkeskår.
  • DuTrorAttDuVet
    Anonym (Sanningen) skrev 2012-12-21 21:19:13 följande:
    Du är tydligen sockärring, men inte särskilt kunnig uppenbarligen.
    Det stämmer måhända som du säger att det krävs en hel del för att få igenom ett lvu, men vet du vad!! En sockärring eller socjänta kan knåpa ihop precis vilka lögner som helst i en utredning och kalla det fakta! Det står henne fritt att hitta på omsorgsbrister som aldrig existerat.
    Jag har läst utredningar om mycket välfungerande familjer som varit totalt verklighetsfrånvända men som skulle få vem som helst att ropa efter lvu.

    Jag begriper att somliga av er socmänniskor som inte vet hur flera av era kollegor beter sig, inte vill tro på det här. Visst finns sockärringar med agg mot klienten, kanske särskilt mot en klient som säger ifrån, och kan lagen långt bättre än socionomen.
    Andra blir helt enkelt berusade av sin makt.

    Så vet jag tvärtom-fall också. En flicka på 5 som leker sexlekar, blöder från underlivet och berättar att pappa gjort det. Soc och polis är larmade åtskilliga gånger, men soc bryr sig inte för det var de som rekommenderade honom vårdnaden.
    Det går vidrigt mycket prestige hos socialtjänsten.

    Och en 3,5-årig utbildning är sannerligen inget att skryta om. När någon föreslog att "yrket" skulle licensieras visade det sig vara omöjligt, eftersom utbildningen håller så låg klass. Och barnsamtal med mera som ni får syssla med? Stämmer det att ni allt som allt läser 5 poäng psykologi? Jag har läst en hel termin men skulle aldrig drömma om att inbilla mig att jag har kompetens att göra de göra de utredningar och bedömningar ni gör.

    Fick man önska fritt så skulle det utöver en riktig utbildning finnas ett par grundkrav för att få arbeta med barnutredningar: Man ska vara 35+ och ha minst ett eget tonårsbarn, helst flera såklart. Idag sitter nykläckta 22-åringar och leker gud med familjer och ödelägger barns liv.

    Så sorry  sockärring, du har mycket mycket att lära, även om din yrkeskår.
  • nymedlem
    Anonym (Sanningen) skrev 2012-12-21 21:19:13 följande:
    Du är tydligen sockärring, men inte särskilt kunnig uppenbarligen. Det stämmer måhända som du säger att det krävs en hel del för att få igenom ett lvu, men vet du vad!! En sockärring eller socjänta kan knåpa ihop precis vilka lögner som helst i en utredning och kalla det fakta! Det står henne fritt att hitta på omsorgsbrister som aldrig existerat. Jag har läst utredningar om mycket välfungerande familjer som varit totalt verklighetsfrånvända men som skulle få vem som helst att ropa efter lvu. Jag begriper att somliga av er socmänniskor som inte vet hur flera av era kollegor beter sig, inte vill tro på det här. Visst finns sockärringar med agg mot klienten, kanske särskilt mot en klient som säger ifrån, och kan lagen långt bättre än socionomen. Andra blir helt enkelt berusade av sin makt. Så vet jag tvärtom-fall också. En flicka på 5 som leker sexlekar, blöder från underlivet och berättar att pappa gjort det. Soc och polis är larmade åtskilliga gånger, men soc bryr sig inte för det var de som rekommenderade honom vårdnaden. Det går vidrigt mycket prestige hos socialtjänsten. Och en 3,5-årig utbildning är sannerligen inget att skryta om. När någon föreslog att "yrket" skulle licensieras visade det sig vara omöjligt, eftersom utbildningen håller så låg klass. Och barnsamtal med mera som ni får syssla med? Stämmer det att ni allt som allt läser 5 poäng psykologi? Jag har läst en hel termin men skulle aldrig drömma om att inbilla mig att jag har kompetens att göra de göra de utredningar och bedömningar ni gör. Fick man önska fritt så skulle det utöver en riktig utbildning finnas ett par grundkrav för att få arbeta med barnutredningar: Man ska vara 35+ och ha minst ett eget tonårsbarn, helst flera såklart. Idag sitter nykläckta 22-åringar och leker gud med familjer och ödelägger barns liv. Så sorry  sockärring, du har mycket mycket att lära, även om din yrkeskår.

    Otroligt bra och sanningsenligt skrivet!
  • Anonym (äckligt)

    Soc är nya adoptionsbyrån i sverige.

  • Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-09 20:05:17 följande:
    Soc är nya adoptionsbyrån i sverige.
    Haha så sant som det är sagt. Inte den enda kanske men den största!
Svar på tråden lvu