lvu
ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny
ni som fått era barn lvuade ge inte upp jag fick tillbaka mina så bara kämpa på ge inte upp kram jenny
Att det finns brister i ärenden och att socialstyrelsen har utfärdat kritik mot utredningar betyder inte att omhändertaganden i sig är felaktiga.
På socialtjänsten arbetar människor, inte maskiner. Detta resulterar i att det sker misstag, liksom på alla andra arbetsplatser.
Socialsekreterare är ett svårt och tufft jobb och jag vill ge all uppmuntran och uppskattning till de människor som orkar och genomför det arbetet.
Hejja alla er socialsekreterare!!
Gud vad själviskt av dig. Det fanns förmodligen en anledning att de tog barnet ifrån dig. Tänk vad mycket smärta du har åstakommit redan och nu ska du ge barnet ännu mer? Och det tycker du dessutom är bra. Usch!
Såhär kan det se ut. Det inkommer en väldigt allvarlig anmälan, kanske gällande sexuella övergrepp, svår misshandel hos en familj som man tidigare inte har nån kännedom om. Barnet kanske inte går på dagis, varför man inte kan inhämta information därifrån. Föräldrarna kanske blir rädda och kränkta och vägrar svara på frågor. För att säkerställa barnets skyddsbehov så kanske man i det läget gör ett omedelbart omhändertagande. När utredningen sedan påbörjas och håller på så kanske det visar sig att det verkligen inte finns några sexuella övergrepp eller nån misshandel. Barnet har således omhändertagits i "onödan" och givetvis utsatts för ett trauma likväl som förädrarna. Rätten kommer fram till att nej, barnet ska INTE vara omhändertaget.
Detta scenario och rättens utslag tenderas då att tolkas som att det är kritik gentemot socialtjänsten och att socialtjänsten gjort fel initalt. Det är inte så det funkar eller ska tolkas. Socialtjänsten har gjort rätt och hanterat saken som de måste göra, även om det senare visar sig att ett omhändertagande inte hade behövt ske, då anmälan inte hade någon substans.
Mitt barn kommer troligen bli lvu:at om 6 månader. Känns inte bra, men vad gör man? Soc makt är större än en enskild förälder.