Behöver snart en ny garderob....
Jag har pluggat i 3 år, innan dess var jag mammaledig i 2 år. Med andra ord har min garderob mycket att önska i dagsläget och i juni tar jag min examen och ska således förhoppningsvis ut och jobba och behöver absolut uppdatera min garderob. Gympaskor, jeans och ribbstickade tröjor funkar inte riktigt i min branch. Men samtidigt att köpa en helt ny garderob så här är ju tokdyrt om man behöver satsa på lite mer formella kläder.
Jag är nyfiken hur ni andra har gjort när ni ska ut i arbetslivet, behövde uppdatera kläderna med nya mer formella kläder som kanske (?) kostar lite mer. Det är ju inte direkt så att jag badar i pengar i dag och jag måste ju kunna gå på en intervju utan att skämmas. Skulle förmodligen behöva ett par dräkter, men vart hittar man det? och vad kostar det? Jag fattar att man inte kan köpa allt i ett bräde....men ja....jag börjar stressa lite för det. I dagsläget har jag alltså INGET som skulle funka. :/ Vart ska jag börja?
Samtidigt skulle det vara kul om kläderna funkade även privat, men det är kanske lite väl optimistiskt....
Helst skulle jag vilja ha 5000-8000 och bara shoppa allt nytt, men det är verkligen mer än önskan än en möjlighet.