• Pedagog200701

Fantastiska Ceasar Millan!

Beundras starkt av  Millan´s direkta och djupa hontakt med de hundar han möter. Han är fantastisk!
    Gillar dessutom hans sätt att se på det hela, att han rehabliterar människor för det är ju hon dem som  felet ligger (nästan alltid).

Han har ju föreläst i Stockholm och gör han det igen ska jag försöka ta mig dit. Vore storslaget att se denna människa med några hundar live.

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!
  • mia0081

jag föredrar metoder som bygger på seriös forskning OCH erfarenhet och som också fungerar väl. skulle du ta hand barn också efter nån hitte-på-teori? dom behöver inte ha bälte i bilen, det har min kompis sagt och hennes barn mår minsann bra. dom kan även äta salt från födseln och hur mycket socker som helst, det är inget skadligt. vaddå forskning? min kompis säger det!!!

• mion
    mia0081 skrev 2012-04-02 20:20:57 följande:
    jag föredrar metoder som bygger på seriös forskning OCH erfarenhet och som också fungerar väl. skulle du ta hand barn också efter nån hitte-på-teori? dom behöver inte ha bälte i bilen, det har min kompis sagt och hennes barn mår minsann bra. dom kan även äta salt från födseln och hur mycket socker som helst, det är inget skadligt. vaddå forskning? min kompis säger det!!!

va?????  Jämnför du det med Ciesar Milan? hahahahahahaha JÖSSES
  • mia0081

men svara då, skulle du det? eller vill du ha nån typ av expert, som en läkare, som talar om vad barnet ska äta? milans metoder är ju lite som homeopatmedicin, det KAN bli bättre men folk med sunda värderingar går hellre till nån som har lite forskning och en utbildning i bakfickan.

• ViVäntarLois
    mion skrev 2012-04-02 19:38:18 följande:
    erfarenhet säger en hel del eller hur?
    Absolut, men vi har många duktiga hundtränare med både utbildning och erfarenhet i bagaget som därigenom inte behöver ta till de hårdare metoder som CM använder. 
  • mia0081

men mion har en hel del egen erfarenhet, hon har nämligen tittat på cesar på tv flera gånger och lärt sig MASSOR!  och nu tycker hon det är lite pinsamt att hon inte kan backa upp sin beundran med nåt annat än hans metoder funkar, det ser man ju på tv...

• tattines
    mion skrev 2012-04-02 15:49:23 följande:
    Jaja överdriv lite till oxå....  Tror du hans hundar lider lite eller? Hans flock tex?  Skulle vilja se dig gulligulla en agressiv hund så han lyder el att man får pli på han... 

Han är duktig o han kan hundar 
    Eh, duktig på hundar? Kan hundar? Hade det varit sant hade han inte behövt använda sig av de metoder han använder.

Och nej, det behöver inte alltid ta tid med en hund. Inte om man gör som CM. Det var ju det jag skrev också. Att man TAR SIG TID och LÅTER DET TA TID hellre än att använda sig av hans metoder som en jävla genväg. Har man inte tiden och orken att jobba med sin hund skaffar man inte heller någon. Visst funkar det säkert men min fråga är VARFÖR väljer man metoder där hunden far illa när det finns alternativ? Visst, de tar säkert längre tid men de är mer hållbara och man skadar inte sin hund. Jävla maktberoende och alfadravel är vad det är.

Och jag har aldrig sagt att man gullegullar sig från en aggressiv hund, det krävs mer än så men som många inte verkar fatta så handlar det inte CM eller GULLIGULLBEBIS.

Vet inte om det är någon idé att diskutera detta med dig då du uppenbart saknar kompetens inom området. Vet inte om du har någon erfarenhet heller. CM räknas inte. Puss!
  • lk

Tattines, jag tycker verkligen synd om dig. Lägg ner. Puss! Cesar äger dig :)

• tattines
    lk skrev 2012-04-04 20:30:27 följande:
    Tattines, jag tycker verkligen synd om dig. Lägg ner. Puss! Cesar äger dig :)
    Okej, förstår inte VARFÖR du gör det men det är okej. Jag har aldrigt behövt plåga min hund eller utsätta den för obehag, jag behöver inte hävda mig inför min hund. Jag skriker inte på henne och vi tävlar inte om att sitta högst upp på den påhittade dominanstrappan. Och vet du vad? Min hund är underbar. Jag har en följsam hund som mår bra. Det är det som är det viktigaste för mig. Sen om du tycker synd om mig så varsegod :)

Jag bara undrar hur gammal du är "Cesar äger dig" låter som en liten fjortis. Jag tycker synd om er och framförallt era hundar som har ägare som tycker att man ska ta Cesars väg. GENVÄG. Less på att folk är för lata för att ta tag i problemen. Less på att folk inte inser att det finns bättre  metoder som är snällare mot hunden.

Ska du tycka synd om någon så tyck synd om hundarna.
  • trams29

Det jag kan tycka är så fachinerande med honom är att när programmet började sändas för ett par år sedan var att, varenda hundmänniska man såg ute gick och kicka sina hundar i baken och sade thhtt! Spelar ju ingen roll om gör så om man Inte gör det rätt.. Fungerade det? Nä! Han har många bra metoder denna Karln men alla är långt ifrån bra, man får sålla bland hans metoder och sätt att arbeta med hundarna och inte ta det på fullaste allvar.. Många tror att han löser problemen på studs men det är ju TV! Vilket betyder att det är omtagning på omtagning.. De som inte förstår det är en skvätt dumma.. En bekant till mig hade två hundar, två pit-blandningar.. Han hade läst CMs bok och trodde sig kunna och förstå, på promenader slet hundarna åt varsitt håll och killen gick och sade Tjhht!? fungerade det? NEJ! Har man problem med sin hund, så är ett hett tips att ta privatlektioner hos en hundinstruktör med inriktning prolemhund.. Inget annat. Mvh emmie

jag är som jag är...
  • Lesh

Alltså får alltid känslan av att dem som är emot Cesar är ochså dem som inte riktigt har sett programmet? Kan ju börja med att säga att han själv säger att man absolut inte ska göra någon av hans metoder, eller andra metoder övh utan att ha en hundkunnig/hundtränare vid sin sida och att man alltid ska söka hjälp.
    Det han vill med sitt program är ju att visa att hundar som har fått problem, går att hjälpa. Att det t.ex går att rädda hundar som blivit utsatta för misshandel, vanskötsel, tvingade till att kampa, blivit behandlade som små bebisar.
    Behöver ju inte vara hans metod, men det han vill påvisa är ju att hundar är fantastiska varelser som man inte behöver ge upp om.Det är inte meningen att man ska göra hans metoder på egen hand.
    Flera av dem som är med i programmet har ju försökt gå till hundtränare men har inte ändå fått bukt med sina hundproblem.
    Sen måste man ju förstå att dem verkar ha en annorlunda hundkultur där borta än här i Sverige, o det är ju från dem förutsättningarna han jobbar efter. T.ex så är det flera av dem han är hos som ALDRIG någonsin varit med sin hund på promenad, eller inte vill gå ut med sin hund "för att det är så jobbigt". Vissa blir ju helt chockad över att hunden faktiskt inte bara kan vara på tomten.
    I Sverigekanske inte alla går ut me sina hundar men nästan alla vet lr får höra att hundar kräver mycket tid, o måste gå ut på promenader varje dag.
    Efter han var i Sverige sa att han vi hade en mycket sund syn på hundar, o att han var glad över att se o höra över hur vårat sätt att se på promenader, och det faktum att hundar inte ska lämnas ensamma för länge.
    Med då tanke på att vissa inte går promenader så visar han då halsbandet högt upp på nacken för att ägarna övh ska gå ut med hundarna, då han anser att utan riktig motion och stimulans kan inte hundar må el. bli bra. Han försöker då förenkla promenaden och få ägarna att känna att d går att kontrollera hunden och därefter få dem att gå ut. Valet är då att antingen sätta den på atlaskotan så hunden kommer ut, el att hunden inte får gå ut alls. Eftersom dessa lata ägare inte vill el orkar gå ut med sin "jobbiga" hund. Och eftersom det tillhör hans filosofi att en hund är byggd för att röra sig o att få vara ute o se världen, verkar han välja att lära ut denna teknik.
    Sen så det om stäkel halsband, så säger han att han väljer nästan alltid att jobba med det ägarna sj väljer, han rekommenderar att man sj sätter stäkel på sin egna arm för att känna hur det känns, o att filosofin bakom stäkel är att det ska kännas som att en annan hund lägger käkarna över nacken o håller, inte riktigt biter. Detta då efter att folk som studerat vargar och sett att dem försöker lugna varandra gör på detta vis. Personligen är ja glad över att det inte finns i Sverige.
    Jag har läst hans bok och tycker hans filosofi är helt underbar, men den grundar ju sig i hur man lever sitt liv övh. Därför går det inte att försöka hans metoder hemma o tro att d ska funka, blir nog otroligt mycket fel. I den förklarar han närmare detta med energier så man bättre förstår.
    Detta inlägg är inte till för att försöka förändra folks negativa synsätt, utan man får gärna tycka va man vill o hoppa på honom om man nu känner d, men tycker man ska ha mer insikt i va han faktiskt försöker åstadkomma o sen isåfall gå emot honom.
    Oj, jobbigt långt d blev.

Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!