• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag råkade kolla en mailadress jag inte använder så ofta och där var massa mail från match. Jag hade glömt att jag en gång i tiden la upp en kvinnlig profil med minimal text (se nedan) för att kolla hur de manliga profilerna såg ut och vad de skrev. Lite konkurrentanalys alltså. Och en stor del nyfikenhet.... :) nu såg jag att "hon" fått 338 besök och 10 personer har lagt till henne som favorit. Intressant!

Här är profiltexten för den som är nyfiken: Glad och utåtriktad

Vill träffa någon trevlig kille som gillar att ha kul. Välvårdad är du så klart och har bra ekonomi. Överraska mig!

Övriga uppgifter; född 1977, blond, slank och har barn som bor hemma. En som jag uppfattade från min tid på match en rätt typisk profil. Ingen bild.

• Xmag
    modesto skrev 2012-11-03 12:14:04 följande:
    Det var mitt svar på det du skrev om internetdating. Man skriver och skriver, sen rinner det ut i sanden. Det rinner kanske inte ut i sanden en gång eller två och då kan det bli något intressant av det. När det gäller relationer, är det inte samma mönster som med resten av saker? Man vill ha något och kämpar för det, det kräver tid, ansträngning och tålamod. Till slut får man det, är glad ett tag, efter en tid tar man det för givet, sen tröttnar man och skaffar sig en annan dröm.
    Visst till viss del håller jag med men det förutsätter ju lite att människorna i relationen inte växer och utvecklas. Utvecklas man tillsammans så håller det längre och man behöver inte tröttna. Jämför med att du köper en fiol. Om du bara tittar på hur vacker den är och spelar samma låtar hela tiden kommer du snart att tröttna. Men om du utvecklas och blir duktigare och duktigare hela tiden och får njutning av det kan du ha den hela livet. 
  • Xmag
    Papito skrev 2012-11-03 11:42:08 följande:
    Intressant!
    Hur länge har den legat uppe och hur länge har du försummat den?

Haha, tror inte ens de jag flirtat med lagt till mig som favorit  
    Nån månad (under tre månader). Tror inte många av besöken kommer från den senaste månaden eftersom hon varit offline så länge. Då hamnar man långt ned i sökningarna. Det lustiga är att det i princip räcker med att skriva; jag är kvinna, slank och i fertil ålder så hugger männen...Är vi så lättlurade? Tänk om jag skrivit "Kåt, glad och tacksam" som profiltext. Tänk vad populär hon blivit...
  • Xmag

Hm, lustigt att så många ensamstående relationsexperter (även jag) sitter här och skriver. Är det inte lite som att ta råd av en luspank börsmäklare?

• Xmag

Anonym. Hur gammal är du? Min bild stämmer inte med din. Jag tycker de jag träffat varit seriösa och trevliga. Men det har saknats kemi. Men jag tycker att det är ett bra sätt att få kontakt med andra. Men sen är det ju liks svårt med kemin som om man hade träffats på annat sätt. Det gäller att ha rätt förväntningar så man inte blir besviken.

• Xmag
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-03 19:09:18 följande:
    Fast hur många besök en profil har säger ju egentligen ingenting, däremot de tio favoritarna säger ju lite. Några meddelanden/flörtar/vad-man-nu-kan-göra-på-Match?

Nja en flirt tror jag men det var nog för jag besökte honom. Syftet var ju inte att få träffar på profilen utan att se vad de andra killarna skrev och vilken typ av bilder de hade.
  • Xmag

I eftermiddags provade jag Singelspring. http://singelspring.blogspot.se/ Kan rekommenderas om man bor i Stockholm. I dag var det lätt joggning och promenad cirka 5 km som avslutades med fika. Vi var drygt 20 personer och det var ett riktigt trevligt gäng. Kostar inget, förutom fikat då om man vill ha. Mer socialt än fysiskt utmanande. Skall jag gå på flera gånger då schemat tillåter. Kul med lite ideella initiativ och dessutom lite fysisk aktivitet efter förmåga. De man träffar där delar ju också ett gemensamt intresse; att jogga/springa. 

• Xmag
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-11-04 19:12:55 följande:
    Låter roligt! Ingen potentiell dejt då? Glad
    Nej, jag är rätt långsam av mig men jag pratade med en hel del trevliga tjejer. Vissa var alldeles för unga för att vara någon potentiell dejt men söta och trevliga... ;) Pratade med en del trevliga killar också så det var inte så hårt raggande direkt... Måste nog säga att hon som är arrangören var den mest intressanta tjejen. Jag har för övrigt en dejt i veckan som kommer nu... Eller en första träff, med en tjej som jag mailat med ett tag. Vill inte har för mycket på gång samtidigt.

Men jag gillade singelspringet för man träffar personerna live direkt och kan prata och skoja och skratta. Och man vet att man i alla fall har ett gemensamt intresse; fika... Flört
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!