• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

MrC skrev 2012-11-18 17:23:28 följande:
    Kul! Räkna med mig där om några veckor.
    Hur många var ni? Könsfördelning och ålder på de som är med?
    Klart du skall komma!
    Denna gång räknade jag inte men vi var nog lite fler än 20. Upplevde inte att det var ojämn könsfördelning (förutom i tätklungan) och det var varierande åldrar också. 
    Tyvärr försvann det jag skrev i inlägget efter länken i min post pga av nån bugg i appen. Inlägget var inte menat att vara så kort. Jag skrev att jag själv inte hade spanat in någon speciell även om det finns potential. Jag hörde några av tjejerna fnittra lite om att de hade bytt kontaktuppgifter med någon så det är tydligen inte bara löpning som diskuteras. 
    Det som är bra med en sån här aktivitet är att man börjar känna igen lite folk och man kanske börjar uppskatta dem mer när man träffats några gånger eftersom ganska många kommer regelbundet. Det går heller inte så fort som på nätet när jan ser en bild och skall ta ställning till om personen är intressant eller ej. Man risker heller inte att inte få svar när man pratar men någon! Man kan inte bli spammad heller =) Tycker detta är ett superbra komplement till nätdejting.
  • Xmag

Man kan väl säga att jag hade en dejt igår. Eftersom jag avslöjade att jag brukade hänga på detta forum så är jag inte så detaljerad. Det var en andra träff med en tjej jag träffat på en dejtingsite. Det var iof sagt redan från början att den var mer av det vänskapliga slaget eftersom första dejten var trevlig men inte så mycket mer. Hur som helst blev denna träff också trevlig. Dvs bara "trevlig" men det är ju inte fy skam heller. Vi träffades på förmiddagen och promenerade på stan, käkade långlunch. Sen mer promenad, sen hem till mig för middag och samtal och sent sent på kvällen var träffen slut.

Ville bara göra en avrapportering på mitt nät-dejtande så jag fortfarande har berättigande i denna tråd. Ja jag är aktiv, jag har bara inte skrivit så mycket om det! Cool 

• Xmag

Det är i alla fall betryggande att höra att både män och kvinnor, och dessutom många, inte får svar på sina mail och tycker att det är svårt att hitta nån vettig på en dejtingsite. Det är skönt att veta när det går trögt. Jag funderade precis på att radera min profil. Man skall bara in och ut på siterna under ett kort tag, då håller man sig alert. Men så fick jag ett svar på ett mail jag skickat för någon dag sedan. Så får se om jag får mer svar annars avslutar jag som planerat. Rätt skönt att pausa ett tag. Man måste tänka på att siterna är designade så att man skall vara medlem så länge som möjligt och inte hitta någon snabbt. Det är ju faktiskt så de tjänar pengar. Lyckliga förhållanden ger inget klirr i kassan för siten...

• Xmag

Kom ihåg att antalet mail man får egentligen är ointressant. Det betyder ingenting! Vissa kan uppleva det som nån form av egoboost men det är en falsk känsla. Det är ju kvaliteten på dem man kommer i kontakt med som är viktig. Egentligen räcker det ju med bara en... För att parafrasera ett gammalt ordspråk bättre en dejt i sängen än 100 på HP...Och med sängen syftar jag på ett intimt förhållande och inte nåt ONS...

• Xmag

Men tänk nu! Observera beteendet. Handlingarna säger allt. Det kan hända att de vill träffas. Men kan de komma till skott? Det är skillnad på att vilja och kunna... Tänk också om det är så här ni vill ha det i ett framtida förhållande. Hur man kommunicerar och hur ev konflikträdd man är kommer med största sannolikhet inte att ändras. Inte handligskraften heller. What you see is what you get, liksom. Ogillar ni den här osäkerheten och otydligheten nu så kommer ni att hata den sen. Tråkigt kanske, men tänk efter före är mitt råd.

• Xmag
    NooneBird skrev 2012-11-21 16:05:28 följande:
    Jag får inte heller så mycket respons, kanske 1-3 mail om dagen och oftast är inte någon av dom det minsta intressanta. Oftast får jag mail från män som är betydligt äldre än mig också, vill ju gärna träffa någon som är närmare min egen ålder. Har varit med en man som är 16år äldre men det funkar kanske inte så bra när vi blir gamla. När jag går i pension är han 81år…
    Jag tycker inte heller att jag är ful, snarare tvärtom men kanske är det min längd 181cm och min övervikt som är emot mig. Funderar på att lägga ner dejtingsajter tills jag känner mig riktigt bekväm med min kropp. 
    Det är ju så himla lätt att det blir ytterst ytligt på siterna. Man scrollar igenom bilder och hittar någon som ser tilltalande ut och läser dennes profil. I verkligheten är det en helt annan sak, där kan det som verkar negativt på en dejting site vara positiva egenskaper som kan sammanfattas med ett ord; charm. Det är inte lätt att den biten framgår. Tycker du ser väldigt söt ut på din bild som du har här så som du säger, det verkar inte vara fel på utseendet. Det är klart att din längd kan vara problem då många killar tror att långa tjejer alltid vill ha längre killar. Om du kan tänka dig en kortare kille så kan du ju nämna det. Tror inte längden (nu pratar vi höjden över marken här Skrattande) är så viktig för killar som jag upplever att det är för tjejer. Övervikt blir sällan positivt på en dejtingsida men kan var oväsentlig i verkligheten. Men på en dejtingsida blir allt så statiskt. Men också att du känner dig obekväm med din kropp är inte positivt. Sånt kan man också känna av.
  • Xmag
    MrC skrev 2012-11-21 21:54:55 följande:
    Jag tar en paus från all dejting, oavsett om det är via nätet eller inte, ett tag från nu. Har ett annat projekt jag ska försöka genomföra det närmaste året. Vi får se hur det går.
    Självklart, ramlar jag över en pudding som kan vara något så är jag intresserad.
    Nu kommer tjejerna bli som tokiga när de vet att du inte skall dejta. De kommer att jaga dig... =)
  • Xmag
    Papito skrev 2012-11-21 22:29:18 följande:
    Jag kan också se att det ytliga på sajterna. Iofs såg jag det innan också men nu när jag varit mer aktiv blir det så tydligt...jag hamnar ju där själv. När jag bara tittar på korten är det extremt få som faller mig på läppen.

Satt på jobbet och funderade lite häromdagen och kom på att en kollega som ser helt okej ut, men inte mer, hade jag säkert ratat på sajten (då är jag ändå lååååångt ifrån ytlig)...men där, när vi satt och pratade så märkte jag hur charmig hon är, vilken rolig dialekt, vilken fin blick hon har...ja, ni fattar. Nu är jag kanske inte intresserad av henne ändå men det blev så uppenbart hur hårt och negativt man sållar, jag menar, egentligen, vad säger en bild, ett kort.

Det är ju samma åt andra hållet, jag tror inte att jag är ful men jag är inte heller någon som det haglar tjejer runt. Jag växer nog ju mer man lär känna mig, då kommer mina goda sidor mer till sin rätt.

Sååå..jag sa till mig själv på skarpen att öppna upp sinnet ytterligare ett steg..borde nog fler göra. 
    Samma här. Det är en tjej på jobbet jag är förtjust i. Vi har träffats ute nån gång och även varit på en träff en gång. Hon är otroligt rolig och charmig, känslig och söt. Skulle jag bara sett den bild hon har på FB och läst någon om henne hade jag nog aldrig kontaktat henne. Hon ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild, där hon ser helt OK ut men kanske lite alldaglig (i alla fall på hennes FB-bild). Men i verkligheten är hon het! 
    Lite samma på singelspring, där tycker jag det finns en hel del snygga och söta tjejer men kanske de inte skulle sticka ut på en bild på en site så pass mycket att man skulle kontakta dem... 
  • Xmag

Oj, vilken fart det var i tråden så här på torsdagen. Flirtande också! Bådar gott inför det traditionella tråd-fredagsmyset...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!