• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Så det gäller att man inte har syrran eller en inneboende av motsatt kön... Hittar man något konstigt så bör man fråga innan man drar några slutsatser.

• Xmag
    Isnogood skrev 2012-11-13 19:24:14 följande:
    NAAAAAW, har en 21-åring i min inbox på Hp Hjärta  Baby

Undrar om han känner för att bli "bonuspappa" till en 17-åring Drömmer  
    Den borde väl skrämma bort cougar-jägarna... 
  • Xmag

Lite lustigt detta. Hör många kvinnor här beklaga sig över att unga killar jagar dem. Men själv har jag mycket besök och kontakter av äldre kvinnor. Så uppenbarligen verkar det finnas en hel del kvinnor som gillar yngre killar också (och då menar jag yngre än de är själva, jag är ändå 45 så nån ungdom är jag ju inte. Men rätt många 50+ blir man kontaktad av). 

• Xmag
    MrC skrev 2012-11-12 14:57:30 följande:
    Stockholms nattklubbar för att ragga? Där hittar man bara ONS.
    Jag har gått med i en dansklubb och ska lära mig dansa + en grupp som heter "Singelspring, vi är singlar som tränar tillsammans.

Just nu ligger jag lågt med dejting, då jag inte bor i Stockholm. Flyttar tillbaka om exakt tre veckor. Då får alla singelkvinnor 30-45 år se upp! haha.
    Singelspring har jag varit på och kommer att springa nästa söndag. Det var supertrevligt och man han prata med både killar och tjejer även under själva löpningen. Mer socialt än träning. Alexandra och Ulrika som startat detta har fått jättemycket uppmärksamhet för detta i media och nu senast blev de intervjuade i P4. 
    Jag tyckte det var så trevligt så jag fick den passande sången "Kärleken väntar" av Kent i huvudet och bytte bara ut första raden i första versen så var en helt ny låt skriven. Titeln är ju redan perfekt...
    ”Spring Singel Spring
    Jag lovar du betyder nånting 
    Du orkar ta dig igenom det här 
    Du räcker till, så var den du är”
  • Xmag

Hur gör ni på dejtingsidorna? Jag har nästan bara haft kontakt med kvinnor som kontaktat mig. Några få kontakter har varit initierade av mig. Men hur gör ni för att hitta någon att kontakta? Använder ni någon sökfunktion/Matchning med några kriterier som ni tycker är viktiga och sen läser igenom ett antal profiler? Eller surfar ni runt bland bilder och sen läser profiler? 

• Xmag

Man måste absolut inte vara vältränad för singelspring. Vissa går runt andra joggar och några få löper. Det är så pass många att det blir olika klungor och man vill ju kunna prata även under själva löpningen. Ingen risk att du blir ifrånsprungen. Man vill ju inte vara ensam i täten heller, då kan man lika gärna springa ensam. När det gäller löpning så rekommenderar min PT att man skall ta rygg på en tjej när man springer lopp. Inte för utsiktens skull, utan för att tjejer oftare håller ett jämt tempo. Min rekommendation för singelspring är liknande fast se till att hänga på nån trevlig och springa jämsides...

• Xmag

50 min är helt OK. Där låg jag fram till i år. Jag ligger några minuter under vid lopp nu men har som vision/mål 45 nästa säsong vilket kräver lite mer träning. Jag springer i stort sett bara en gång i veckan och tänkte öka på det lite i vår. Men singelspring räknar jag inte som träning för att förbättra sin tid direkt. Nu på hösten/vintern tränar jag inte löpning så seriöst heller så då passar singelspring bra. Man kanske kan hitta nån att träna lite hårdare med där. Alla verkar ju vara intresserade av löpning.

• Xmag
    Anonym (Sugen) skrev 2012-11-14 18:55:54 följande:
    Du måste berätta sen hur det gick :)

Jag har skickat några flirtar och sänt något mail till några män. Men jag är för feg för att våga ta ett tydligare steg fram. Vill mycket men får inte fram det.
    Sen är det så att de jag har skickat till inte har svarat *skrattar*  Så det är nog inte bara jag som är kräsen och ytlig.
    Jag använder sökfunktionen hellre än de som ex. MC och Firstdate har matchat mig med. Men sen kan jag även bara precis som du kolla runt lite.

Jag brukade inte svara på flirtar. Tycker det är bättre med ett mail. Jag svarade i alla fall på de flesta mail. Man kan ju vara upptagen med en massa andra personer och så dyker någon som verkar halvintressant upp då brukade jag inte svara för jag hade redan fullt upp med att maila andra och den gång jag svarade lite avvaktande och sa att jag var upptagen med andra just nu blev jag beskylld för att vara otrevlig. Så intresset att svara beror rätt mycket på timing.
  • Xmag

Alltid lika svårt med kommunikationen. Varför skall det behöva vara så svårt egentligen. Man borde bara kunna fråga rakt ut egentligen. Men det gör jag ju inte ens jag själv. Fast är kanske detta spel trots allt viktigt i hur vi människor blir ihop? Man känner sig liite trevande för utan att blotta sig. På sätt och vis är det ju en förhandling. Känns lite osannolikt att man på ett ganska tidigt stadium säga "skall vi bli ihop?" och så är man "all in" så att säga.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!