Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-04 22:02:58 följande:
    Vilks ritade bilder och menade att de framställde muslimernas profet. Har koranen nämnt ditt namn? Nej precis, ja då är det att hålla käft då

Bli kränkt hur mycket du vill, ingen kommer ta dig på allvar. 
    Det finns ett gigantiskt spannmn mellan att "hålla käft" och att "mordhota" den som kränkt din religion, ingen förväntar sig att muslimer (eller någon annan) ska "hålla käft" (tvärtom faktiskt, jag håller din yttrandefrihet lika högt som min egen)

Men du får inte bruka hot eller våld.

Vad gäller att bli tagen på allvar, är det inget som någon av oss kan kräva
  • Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-05 08:41:19 följande:
    Du skriver saker jag inte sagt något om. Har du sett mig skriva att mordhot och våld är okey? Jag har ju tom erbjudit dig att du får mina koraner så du kan bränna dom, men du har inte inboxat mig vilket tyder på att du inte är seriös. 
    Anledningen att du inte har fått min adress är att det skulle kännas väldigt olustigt om du visste var jag bor (mest troligt en helt obefogad oro, men likväl)

Om du inte tycker att det är ok att hota någon som kränker din religion så stå+r vi på samma sida i den här debatten, finns det något annat i den här frågan som du tror att vi inte är överens om och du vill att jag ska bemöta? 
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 12:27:41 följande:
    Anledningen att du inte har fått min adress är att det skulle kännas väldigt olustigt om du visste var jag bor (mest troligt en helt obefogad oro, men likväl)

Om du inte tycker att det är ok att hota någon som kränker din religion så stå+r vi på samma sida i den här debatten, finns det något annat i den här frågan som du tror att vi inte är överens om och du vill att jag ska bemöta? 
    Jag undersöker möjligheten att ta emot koranen utan att behöva avslöja exakt var jag bor
  • Selfish Geene
    Papi Jo skrev 2012-03-05 13:42:37 följande:
    Vi trycker Biblarna - du bärnner dom. Jag ser inget problem med det. Någon köper dom ju faktiskt. Nu laddar ju du ner Biblar och sedan raderar dom så det klart det är väl ingen verkligt ekonomisk vinning här så länge det inte handlar om fysiska Biblar, men du är ju inte osedd av "Nätet" - du bättrar på Biblens statistik - Bra jobbat. 
    Bibeln är världens mest lästa bok, jag betvivlar att min aktion kommer påverka statistiken på något märkbart sätt.

men det är remarkabelt att du tänker i dessa banor,. lite som när världens största snabbmatskedja proklamerar "Wooohoo!! en babiljard tretti miljarder sålda hamburgare!!!".

Ni har 2 miljarder medlemmar! Som förening är ni extremt  framgångsrika!
    Kanske dags att börja jobba på den kollektiva självkänslan!?

• Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-05 19:25:14 följande:
    Jag kan så klart förstå hur du känner och kommer inte att skriva något mer om det, men jag var verkligen villig att skicka dig dessa böcker vilket du tackade ja till.

Nej det är absolut inte okey att hota eller bruka våld. Hur skulle jag tycka/göra det när jag inte ens skadar flugor som kommer in i mitt hem? 
    jag har ju skickat dig uppgifter om min bostadsort och postnummer!?
    du kan märka paketet "Selfish Geene"
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 19:17:18 följande:
    Och det är till följd av kärkningarna som muslimer fått stå ut med. DU borde rikta dina agressioner mot de som utlöst detta agg istället, dvs dem som kränkt/kränker muslimer dagligen.
    Det är de som brukar våld som är ansvariga för sina handlingar!

Om någon annan har kränkt dom vid något annat tillfälle är absolut irrelevant  
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 19:52:30 följande:
    Hur kan det vara irrelevant då det är grunden till våldet? Jag tror att du skulle förstå mer om du någonsin varit utsatt för något ont.  
    tycker du att jag har rätt att bruka våld mot tredje part för att jag har blivit utsatt för våld av någon?!

Det kan finnas förklaringar till att någon beter sig klandervärt (det finns det ju nästan alltid!9 men det ursäktar ingenting! 
    Den som utövar våld mot sina medmänniskor är alltid ansvarig för sina handlingar!

Att fria den som är våldsam för att ist anklaga de som varit våldsam mot våldsmannen är inte rätt väg att gå, alla måste hållas ansvariga för sina handlingar.
    Att skylla ifrån sig är barnsligt och destruktivt

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-05 20:11:35 följande:
    Jag tror inte vi någonsin kommer förstå varandra, jag förstår din poäng men som sagt. Skulle du varit den som blivit utsatt för tortyr/kränkning och förnedring så skulle du tänka annorlunda.

Hur skulle de hävda sig annars enligt dig? Våld föder våld är ett uttryck som passar bra, folk brukar våld mot muslimer både psykisk och fyskisk och de ger igen, då är det endast muslimerna som gör fel?   Jag ogillar våld, min tro tillåter inget våld utom självförsvar men har en väldig förståelse för att dem som är uppväxta i den miljön där de dagligen utsätts själv blir våldsamma. 

Muslimerna gör fel när de utövar våld mot människor som hädar mot deras religion, de som hädar genom att avbilda profeten eller förstöra koraner. 

De borde istället hävda sig genom att bränna flaggor, skriva protestlistor, gå ut på gatorna och fördöma oss offentligt eller varför inte starta en tråd som uppmuntrar till någon icke-våldsam aktion som protest mot hädelserna!?  
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-05 20:32:21 följande:
    Så hur kommer det sig då att muslimer ändå känner sig kränkta, trots ditt försök att säga att det inte finns någon anledning till det? Fejkar muslimer att de känner sig kränkta eller hur ska jag då tolka det?
    De upplever säkerligen sig mycket kränkta, men som andra redan har påpekat: So What?!

Det är ingen rättighet att slippa bli förolämpad 
Svar på tråden förstöra heliga skripter