Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Astarte skrev 2012-02-25 22:46:41 följande:
    Inte alls. Satanismen började som en total avsaknad av kristendom. Den satanistiska kyrkan (Hotel California) startades av Aleister Crowley och den syftade till att visa individens totala frigörelse från kristendomen (religionen) bland annat genom att visa öppet att man inte var rädd att förstöra biblar, skrika ut sin trohet till Satan (för att visa att man inte var rädd för Gud) och så vidare.

Satanismen har utvecklats sedan den första kyrkan grundades 1969 och idag finns det kanske de som tror på Satan, men det var inte så det började. Det började med att man förstörde biblar för att provocera och visa sitt oberoende.
    Ja där ser man, man lär sig något nytt varje dag

(men jag är lätt allergisk mot alla former av spiritualism och vidskepelse, så jag skulle tycka att det var väldans pinsamt om någon tror att jag är satanist) 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:05:56 följande:
    men då är vi ju där igen! Varför köpa en Koran om du har i syfte att bränna den? Enbart för att du FÅR? Vad får du isåfall ut av det, utom en massa att göra i ordning efter? Varför följa principer man vet är i rent provokativt syfte? Jag förstår verkligen inte, från hela mitt hjärta, vad du skulle få ut av det i ditt liv? Skulle DU må bättre av det? Skulle offrena i Afganistan må bättre? Dina barn? Din mamma? Vem skulle må bättre av att du gick, köpte en Koran/Bibel och gick hem för att elda?
    Anledningen är att visa tex islamska fanatiker att jag inte ger efter för hot och att jag inte respekterar förbud grundade i vidskepelse.

Ja! Det känns väldigt bra att göra det

Hela befolkningen mår bättre när de inte behöver vara rädda att utsättas för hot eller våld när de praktiserar sin yttrandefrihet, men för att kunna göra det måste många människor säga ifrån att vi inte tänker styras av religiösa dogmer, tillräckligt många för att fanatikerna ska inse att de är övermannade och att de inte kan skrämma oss till lydnad
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:18:11 följande:
    På vilket sätt visar du oss muslimer detta om det sker hemma i din ensamhet? Varför ska det skapas en tävling i vem som har rätt till vad? Ömsesidig respekt, existerar det inte längre?
    Amerikanerna gick in i Afganistan, dödar deras folk, skändar deras tro och sen kräver de respekt och skylle på yttrandefrihet? Detta går inte ihop i mitt huvud?
    Det sker i det offentliga rummet, inte alls i ensamhet i mitt hem (när jag bränner en koran kommer även det dokumenteras och spridas på nätet)

Jag försvarar som jag sagt tidigare varken mord, ockupation eller tortyr i någon form, men oavsett hur många muslimer som dödas av icke-muslimer så påverkar det inte min rätt att slippa lyda under islamska regler, precis som muslimer har rätt att fortsätta praktisera sin religion oavsett hur många muslimer som mördar icke-muslimer, men de får inte försöka tvinga sin tro på andra! (tex genom att förbjuda mig att bränna en bok som tillhör mig)

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-02-25 23:27:10 följande:
    jag ser det inte som att du bryter mot islamiska regler, jag ser det som du bryter mot mänskliga regler. Den ödmjukhet vi borde visa alla våra medmänniskor.

Godnatt
    Jag är glad att du ser det på det sättet (jag tror absolut inte att alla muslimer är galna fanatiker som vill mörda alla som skändar profeten eller koranen) 

Tyvärr är inte alla muslimer som du, det finns människor som tror att de har rätt att hota eller till och med döda de som bryter mot deras religions regelverk.

Det är denna grupp min manifestation riktar sig mot
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-25 23:32:12 följande:
    Vilka fanatiker du menar? Pratar du om  svenska fanatiker eller hela världens? Du låter som du lever i Iran eller nåt...
    Jag riktar mig till alla fanatiker i hela världen.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-25 23:39:58 följande:
    Hur är definitionen att vara en fanatisk muslim för dig? För den definitionen är tätt relativ verkar det som...
    Fanatiker en dålig beskrivning då jag eg anser att alla som tror att de blir övervakade at ett övernaturligt väsen som läser deras tankar och bedömer deras minsta rörelse måste fanatiska, men folk måste få tro på knasiga saker, jag fördömer dom inte för att de har tokiga ideer så länge de inte försöker tvinga sina tokiga ideer på någon annan.

"fanatiker med våldsamma tendenser" kanske bättre beskriver gruppen jag syftar på!? (alltså de som med hot eller våld vill tvinga människor att underkasta sig islams regler)

• Selfish Geene
    FixarFrasse skrev 2012-02-26 00:00:19 följande:
    Ett tips så din intensiva kamp kan bli än mer intensiv:
    Lägg inte tid på att ladda ner och radera hela tiden, gör såhär istället:

Skapa en mapp med massor av kopior av samma fil (den som ämnas förstöras)¨
    När din destruktivitet gör sig påmind, kopierar du hela mappen. Därefter kan du ju kasta hela den nykopierade mappen med hundratals eller kanske tusentals kopior på en och samma gång med några få musklipp!
    På det sättet kan du hinna förstöra miljontals kopior av önskad skrift över en ganska kort period. Rationellt och bra; bokbålen 1933 som exempel, hade slocknat av ren avund!
    Du kan ju t o m schemalägga så att datorn själv kopierar och raderar en massa filer med önskade intervaller, så blir jobbet hur effektivt som helst!

tack för tipset!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 00:03:30 följande:
    Det du, första beskrivning passar mig men andra är bättre för det du menar! Jag skulle inte ens döda en fluga och de våldsamma människor oavsett vilken tro det är stör mig med! Jag respekterar alla och all tro så länga de inte tvingar på sina ideer till mig. Du ser, vi är precis på samma våglängd dock inte samma våg bara...
    Jag tror att de flesta människor delar min önskan om självbestämmande och gärna lever efter sin egen övertygelse utan att behöva riskera att utsättas för hot eller våld från oliktänkande.

Men att det finns våldsamma tendenser bland religionsutövarna går knappast att förneka, de måste få veta att vi inte låter oss styras av deras religiösa fanatism 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 08:37:28 följande:
    All sorts fanatism är farlig, religiös fanatiker är lika farlig som nationalist fanatiker eller kommunist eller you name it! Problemet med fanatiker är att de är inne i nån slags hypnos och därför yttre värdens information tas inte emot. Därför är det svårt att nå dem och få os förstå, däremot man kan hoppas på att deras antal stiger inte mer än förnuftiga människor så de inte kan ta över bör vara vårt mål.
    det behövs tyvärr inte mer än en galning för att människors säkerhet ska riskeras och våldsamma galningar verkar dras till religion (särskilt religioner som uppmanar till våld, tex islam) 

Så att sikta in oss på att bekämpa det religionsrelaterade våldet är en väldigt bra början 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-02-26 09:16:32 följande:
    Att vara blind fokusera på religion är farligt min vän, Hitler var inte särskild religiös men lyckades ta med många icketroende fanatiker med sig till att förinta 3 miljoner... Sådana exemplar finns det gott om i historien så va mer uppmärksam!
    Man ska vara uppmärksam på galenskap överallt men religiös galenskap har länge fått trakassera människor praktiskt taget ostört i religionsfrihetens namn, därför är det viktigt att ställa ner foten ordentligt och säga ifrån
Svar på tråden förstöra heliga skripter