Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Nasrin skrev 2012-03-06 19:10:56 följande:
    Fel, hade muslimer blivit lämnade ifred från början hade de inte försvarat sig och de som du som kämpar emot muslimer skulle inte finnas, dvs problemet skulle inte existera om muslimer bara blir lämnade i fred.
    Jag kämpar inte emot muslimer, jag kämpar för rätten att slippa utöva muslimernas religion
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 19:30:57 följande:
    Vem har tvingat dig?
    En rätt stor grupp muslimer vill att jag ska förbjudas att tex avbilda profeten, det är religiösa regler jag inte har lust att omfattas av som icke-muslim
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:20:54 följande:
    Ja, det stämmer. Ingen kan avbilda Profeten eftersom vi inte idag vet hur han såg ut. Hur vet du det och varför skulle du ha ett intresse att ens tänka på hans utseende? Börjar du bli lite sugen på Islam kanske?
    Mina skäl att avbilda profeten är irrelevanta
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:21:36 följande:
    Men varför skulle ickemuslimer ha ett intresse av att forska i vår Profets utseende? En person de inte ens tror på?
    Jag kanske vill göra en seriestripp med Muhammed som en av karaktärerna?!

Poängen är att jag inte behöver motivera varför jag vill avbilda Muhammed, jag får göra det oavsett om du eller någon annan godkänner mina skäl eller inte
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:40:54 följande:
    Nej det är väldigt relevant, varför har du ett intresse av att avbilda någon du inte känner till eller tror på?
    "det ska du skita i" jag behöver inte redogöra för mina skäl
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:41:38 följande:
    men varför skulle du vilja göra det? Av vilken anledning är du så nyfiken på vår Profets utseende? DFet är ju helt ologiskt?
    jag är inte intresserad av profetens utseende, jag skulle kunna avbilda honom som hend eller gris eller självmordsbombare trots att jag är ganska säker på att Mohammed inte var någotdera.

Varför är du intresserad av mina skäl? 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:42:57 följande:
    Det verkar lite galet/sinnessjukt i mina tankar att gå omkring och vilja avbilda saker man varken känner till, har kunskap om eller ens tror på? Som om jag skulle gå o ha ett sug att avbilda typ... troll eller aliens? Verkar ju helsjukt att ha ett sug efter såna saker?
    lika sinnessjuk som john bauer?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Bauer

Tror du att alla som målar fiktiva figurer är "galna/sinnessjuka", eller gäller det bara de som avbildar din profet?

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:46:21 följande:
    Så, om du inte är intresserad..Varför vill du avbilda eller kämpa för rätten att göra det?
    det är en fråga om frihet, jag är rätt förtjust i min.
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:54:53 följande:
    Väljer att inte titta på bilderna, och scrollade snabbt förbi den som fanns i tråden.

Jag förstår dock fortfarande inte intresset av att avbilda vår Profet, han var ju en vanlig människa för dig. Varför är du inte sugen på att avbilda en annan vanlig arabisk man? Jag har verkligen svårt att förstå behovet av att just avbilda Profeten Muhammed. 
    tror du verkligen att det handlar om ett intresse för personen Mohammed??

Jag skulle inte ens veta vem han var om det inte var för att muslimer ville förbjuda mig att avbilda honom.
    Det är förbudet jag protesterar mot 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:55:50 följande:
    Det sjuka ligger i att välja en av den miljard vanliga människor som finns? Varför inte avbilda Hassan poå pizzerian istället?
    för att det inte finns något religiöst påfund som vill förbjuda mig att avbilda en pizzabagare (snyggt att spä på  fördomarna om araber som pizzabagare föresten, mina muslimska vänner är grafiker resp. civilingengör)

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 21:57:51 följande:
    Okej, var ligger det för frihet i att avbilda en vanlig människa som levde för ca 1400 år sen?
    alla rättigheter tex rätten att avbilda vem jag vill, är en del av min totala frihet, alla inskränkningar i den rätten innebär mindre personlig frihet.

Nog tror jag att du förstår kopplingen mellan förbud och minskad frihet?? 
  • Selfish Geene
    saxon skrev 2012-03-06 22:01:34 följande:
    TS, nu har jag inte läst hela tråden, men efter 400 inlägg i tråden borde du ha märkt att du inte provocerar någon. De som du anstränger dig järnet att provocera försöker om och om igen att förklara att dina provokationsförsök inte fungerar utan bara är onödiga. Är det inte dags att lägga ner?
    jag tror att de som blir provocerade av min aktion främst sitter i dammiga tält någonstans i mellanöstern, de flesta moderna muslimer kunde inte bry sig mindre om att jag avbildar Muhammed eller bränner koraner, de har viktigare saker att engagera sin tid i.

Men några få av de galnaste exemplaren bor här i norden, det är eg dom aktionen riktar sig till, men chansen att de hittar just den här tråden knappt 2 veckor efter tråden postades är förm små.
    Men jag misströstar inte, i sinom tid kommer budskapet nå fram till dom 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 22:08:30 följande:
    Okej, så du gör det enbart för att reta muslimer? Då du vet att de blir sårade/kränkta av det? Då förstår jag ditt syfte, var det så svårt att spotta ur dig det från början?
    Nej att de blir retade/kränkta/sårade är deras problem, jag erkänner att det inte är något som bekymrar mig nämnvärt men det är inte heller syftet med tråden

jag gör det för att vissa vill förbjuda mig
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-06 22:11:11 följande:
    Jovisst förstår jag, men jag försökte febrilt förstå varför du har intresse att avbilda vår Profet. Sen kom svaret: Du vill göra det ftersom muslimer inte vill det, i rent provokativt syfte.
    Inte för att de inte vill att jag ska avbilda profeten (ett önskemål jag under vissa omständigheter hade kunnat respektera)
    Utan för att de vill förbjuda mig att avbilda profeten

• Selfish Geene
    saxon skrev 2012-03-06 23:08:35 följande:
    Det borde bli ganska dålig "timpenning" om man tittar på den möda du lagt ner och på det resultat du uppnått. Dags att lägga ner kanske? Eller rikta dig till en annan målgrupp om du vill ha effekt. Ett annat forum. En annan plats. Vad vet jag? Det verkar som att du bara slår och slår och försöker få igång en fight, men ingen vill slå tillbaka. Du slåss ut i tomma luften. Lite pinsamt är det att beskåda.
    465 inlägg på 10 dagar bevisar motsatsen, det här är en fråga som berör
    En debatt är alltid en framgång, oavsett utgången.
  • Selfish Geene
    saxon skrev 2012-03-06 23:08:35 följande:
    Det borde bli ganska dålig "timpenning" om man tittar på den möda du lagt ner och på det resultat du uppnått. Dags att lägga ner kanske? Eller rikta dig till en annan målgrupp om du vill ha effekt. Ett annat forum. En annan plats. Vad vet jag? Det verkar som att du bara slår och slår och försöker få igång en fight, men ingen vill slå tillbaka. Du slåss ut i tomma luften. Lite pinsamt är det att beskåda.
    465 inlägg på 10 dagar bevisar motsatsen, det här är en fråga som berör
    En debatt är alltid en framgång, oavsett vilken utgång den får.
  • Selfish Geene
    Keiko35 skrev 2012-03-06 23:41:39 följande:
    Jag följer tråden och tycker den är mycket intressant. Ts är en mycket skicklig debattör tycker jag, men så även Nasrin. Så jag känner inte alls att det är pinsamt, vill ibland slänga in en kommentar men känner att jag inte ligger i samma liga vad gäller att debattera, så jag fortsätter att följa tråden med spänning. 
    Jag tackar för den fina komplimangen! Och jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi gärna vill läsa dina kommentarer!
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-07 19:22:04 följande:
    400 av de inläggen handlar snarare om att förstå hur du tänker och varför du ens tänker på detta (istället för typ världssvält), ingen är ett dugg provocerad eller ens bryr sig om syftet av tråden om du trodde det
    förutom att du själv verkar iaf en smula provocerad så kanske tråden kan visa att det inte finns någon anledning att vara rädd för att avbilda profeten eller vanhedra koranen!?

• Selfish Geene
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-05 19:25:14 följande:
    Jag kan så klart förstå hur du känner och kommer inte att skriva något mer om det, men jag var verkligen villig att skicka dig dessa böcker vilket du tackade ja till.

Nej det är absolut inte okey att hota eller bruka våld. Hur skulle jag tycka/göra det när jag inte ens skadar flugor som kommer in i mitt hem? 
    Har du ändrat dig?
    Vill du inte skicka koranerna längre??

• Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-07 22:01:49 följande:
    Så, om du inte älskar honom eller ens bryr dig om honom varför en vilja att avbilda honom?
    Man kan vilja avbilda profeten för att man Ogillar honom. 
Svar på tråden förstöra heliga skripter