Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

förstöra heliga skripter

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-03-01 11:03:27 följande:
    Vem har börjat? 
    Att avbilda Muhammed och/eller förstöra koraner är en fredlig protest mot förtrycket som muslimska terrorister utövar mot andra människor (en terrorist är den som genom skräck försöker styra folks handlingar, tex genom att hota oliktänkande)

De som har "börjat" är utan tvekan muslimerna 
  • Selfish Geene
    Maria b skrev 2012-03-01 11:15:31 följande:
    jag undrar vart tog den kristna gudsynen vägen.Båda mina farföräldrar hade en stark kristen tro,vilket jag oxå blev fostrad i men däremot mina morföräldrar hade inte samma värderingar om Gud.Min farmor lärde mej mycket om Gud och Jesus,fick en fin ängel att hänga på väggen och en Jesus tavla av min mormor då hon såg hur troende jag var.Jag t o m gick i kyrkan och pratade med präster.Min mamma och syskon förlorade sin tro på Gud då pappa gick bort endast 41 år gammal.

man ser i andra länder hur de gör korstecknet,skulle man göra det här så är man knäpp.Har ni glömt era förfäder.Skulle inte skada om fler folk blev mer troende.Jag tror än idag på Gud och ber var gång jag går ut.
    Förstår inte varför folk väljer bort sin tro,är det så hemsk att inte tro el ha ett kors på väggen.vad är ni rädda för?
    Vi väljer inte bort att tro för att vi inte gillar religioner eller tycker att dom är skadliga (många av oss ogillar religion och tycker att de är skadliga, men det är inte därför vi inte tror)

Vi väljer bort tron för att den inte är rationell! Det finns helt enkelt inga goda skäl att anta att någon högre makt existerar.

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-03-01 20:43:09 följande:
    Man kan inte vara terrorist om man är muslim och om man är terrorist är man inte muslim! Finns inte tredje alternativ man kan inte vara både demokrat och diktatur samtidigt om skulle göra en liknelse....
    no real scotsman-argumentet, najs!
     http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
  • Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-03-01 21:35:11 följande:
    På vilket sätt har muslimerna "börjat"? Oj jag glömde, det var ju muslimernas fel att dem bodde i Palestina när FN, av någon anledning skulle blanda sig och bara överlåta Palestina till judarna. Det var ju så synd om judarna efter att många av dem hade gasats till döds.Det var ju muslimernas fel att deras ledare Saddam, var en tyrann som USA ville få bort och därmed bomba stora delar av landet och döda oskyldiga. Det är ju muslimernas fel att dem bor i länder där det finns olja - Herregud all olja tillhör ju Västvärlden, hur kan man göra något sådant? Först bosatte sig muslimerna på helt fel platser och sedan blev dem också upprörda över att deras hem förstörs  och deras familjer dör och blir våldtagna - hur kan dem med att göra något sådant? Hur kan man bli upprörd, hatisk, hämndlysten av något sådant? 
    Det var ju afghanernas fel att någon vid namn Usama planerade ett attentat mot World Trade Center. Det var också deras fel att han lyckades, han lyckades till och med ta sig in i byggnaden och lägga sprängmedel på de perfekta platserna så att byggnaden sedan kunde rasa raaakt ner. För det måste ju se dramatiskt ut! Ja det var ju deras fel - därför valde den amerikanska presidenten att straffa hela befolkningen. Ja det var VERKLIGEN muslimerna som "började". Efter allt dem gjort - förtjänar dem verkligen också att bli hånade. Det räcker inte att man inkräktat i deras liv - utan man måste ju också tränga sig på deras tro och förnedra det som betyder mest för dem. Det räcker inte bara att hämnas fysiskt, utan man måste ju hämnas psykiskt så att dem verkligen blir nedtryckta.

Men en fråga bara, eftersom det är glasklart att muslimerna "började", ska man då, verkligen sjunka lika lågt? Är det moget?
    Oh. My. Freakin. GOD.
    Jag hoppas verkligen att du har brandförsäkring, halmgubbar är extremt lättantändliga!

Muslimer hotar människor som hädar Islam! (nej inte alla muslimer, men dom som gör det, gör det i religionens namn)
    Det är alla fria människors skyldighet att visa att vi inte accepterar att någon grupp kränker vår rätt att yttra oss fritt.

Fredliga aktioner är inte "lika lågt" som att utöva hot och våld mot människor man inte gillar, det är inte lågt öht, tvärtom! 

• Selfish Geene
    Fläderblomman skrev 2012-03-01 22:14:10 följande:
    Jag förstår fortfarande inte varför man måste visa sitt hat mot människor man inte gillar genom att kränka dem...
    Du kommer verkligen att lyckas med att skapa fred på jorden - fast det vill du säkert inte, i alla fall inte så länge muslimer existerar. 

Det är fel av muslimer som utövar hot och våld för att hämnas på vad Väst gör mot muslimerna i världen. Men det är lika fel att man kränker hela den muslimska befolkningen för att några få utövar "hot och våld mot de som hädar islam". 

Det kan inte kallas fredlig aktion när det skapar fientlighet mellan folk.
    Att häda mot en religiös symbol är inte att kränka tillbedjarna av symbolen (iså fall skulle vi få utveckla begreppet "kränkning" till att omfatta vad som helst)

Anser du att den protesterna på Himelska fridens torg inte heller var en fredlig aktion eftersom militären attackerade protestanterna?

Är de som protesterar mot en orättvisa medskyldiga till våldet de utsätts för? Nej naturligtvis inte!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2012-03-02 07:17:46 följande:
    @ selfish geene, med en wikiskit försöker du bevisa att jag förnekar den"faktan" du tror att jag egentligen har som muslim genom att jämföra med ett irrelevant "exempel"? Du kan bättre än så om du vill bevisa, bring it on!
    "no true scotsman" är ett välkänt logiskt felslut av samma art som du presenterade

-ingen muslim är våldsam!
    -men det finns våldsamma muslimer!
    -jo, men ingen ri,ktig muslim är våldsam! 

• Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 07:48:18 följande:
    Det är din subjektiva tolkning att det inte är en kränkning. Men det kanske är  dags att börja lyssna på alla dem som känner sig kränkta? Det vore ett rätt steg i en demokratisk anda däremot. Inte bara subjektivt själv avgöra vad som är kränkande och inte för andra människor.
    eg gör det detsamma, även om jag kränker muslimer genom att bryta mot deras religions regelverk så får de ändå inte hota mig eller bruka våld.

Kränker du mig om min religion säger att det är hädelse att tillbe andra gudar? (tex Allah) 
  • Selfish Geene
    Nasrin skrev 2012-03-02 19:48:32 följande:
    menar du att du fortfarande inte förstår varför folkl är upprörda? Trots hundratals förklaringar och förtydliogar i tråden
    jag har full förståelse för att folk blir upprörda och förbannade, det har de alla rätt att vara också.

Det du (och vissa muslimer) inte verkar förstå är att man inte får hota eller våldföra sig på människor för att dom har förargat en!

• Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 20:37:55 följande:
    Så man kan säga att din Koranbränning egentligen är en protest mot terrorister? Inte mot oss vanliga muslimer?
    jag har inget emot muslimer, bara muslimer som terroriserar andra

Jag tror inte att "vanliga muslimer" bryr sig nämnvärt ifall en otrogen avbildar Muhammed eller vanhelgar en koran (de flesta verkar inte ta avstånd från de våldsamma muslimerna, men det är en helt annan fråga) 
  • Selfish Geene
    oOHalalOo skrev 2012-03-02 21:04:07 följande:
    Vem i tråden har skrivit att det är ok att hota och våldföra sig då menar du?
    nasrin tror att jag inte förstår varför muslimer blir upprörda när Israelisk militär förgriper sig på civila i Palestina (ett sidospår som förmodligen avsåg att anspela på att jag försvarar omänsklig behandling, så länge det är muslimer som kränks)

Man kan både stå på Palestinas sida och fördöma muslimers övergrepp mot yttrandefriheten! Det ena utesluter inte det andra
Svar på tråden förstöra heliga skripter