• OnePiece

Relation till din mamma?

Vad har du för relation till din mamma? Är den bra eller dålig? Jag har en jättedålig relation till min mamma och är ofta ledsen över det. Jag undrar nu hur ni andra har det? Jag tycker det verkar som om att alla har sån bra kontakt med sina mammor, umgås mycket och har jätteroligt ihop. Stämmer det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Relation till din mamma?
  • La Lola

Min mamma är död sen 14 år tillbaka (pappa också).

När hon levde var den helt ok.
    Men jag hade aldrig kunnat ana att hon dagligen önskade livet ur sig själv (hittade dagböcker efter hennes död).....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • krompa

Vi pratar flera gånger varje vecka men träffas väldigt sällan då jag bor 170mil ifrån dem. Vi ses 1-3ggr/år.

• Minne00

Min mamma är världens bästa (för mig) vi har daglig kontakt även om det inte är något viktigt som händer och det är inte bara jag som får stöd av henne utan även tvärt om ... just nu är hon i Thailand men flera gånger om dagen ar jag telefonen och vill ringa ... stört jobbigt!

Vet att många är avundsjuka på min relation till min mamma och det gör mig ont, önksar att alla hade lika fin relaition som vi hhar!

Vi är fyra syskon och kontakten mellan hela familjen är lika konstant .... alla bor på eget håll med egna familjer men vi är ändå en enhet där vi tack och lov lyckats införliva våda respektive och barn.
    Inser att jag är lyckligt lottad och tackar gud för det varenda dag!    

• Pallas

Jag röstade på "usel" men i själva verket ligger "ingen" närmare sanningen. Har inte pratat med henne på 10 år.

• Annica71

Har en usel relation med min mamma som tidigare varit alkoholist. Hon är totalt söndersupen och ingen människa som ger mig något över huvudtaget. Oerhört sorgligt att våra barn inte har någon mormor men det är bara att acceptera läget.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • EvelinasSyster

Jättebra, min mamma är en av mina bästa vänner och jag kan berätta nästan allt för henne. Jag hoppas hon lever jättejättelänge! <3

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • splink

Jag tycker vår relation är jättebra. Vi ses varje dag, bor ca 40 meter ifrån varandra och vi startar varje morgon med att prata i telefon med varandra. Visst kan vi bli irriterade och griniga ibland men det blir man ju på vem som helst som man träffar så ofta. 

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • skogsvitter
    Rafael90 skrev 2012-02-25 22:22:30 följande:
    Den har gått från usel till jättebra på ca 10 månader.
    Vad har hänt på 10 månader? Låter ju kanon
  • Dead Roses

Jag rostade usel, da mitt alternativ saknas.. Namlligen icket existerande.. Hon ar borta ur mitt liv, och ska sa forbli, kan lata hart, men efter allt ont hon gjort far hon aldrig mer en chans att gora om det..

Better to light a candle, then to curse the darkness
Svar på tråden Relation till din mamma?