• OnePiece

Relation till din mamma?

Vad har du för relation till din mamma? Är den bra eller dålig? Jag har en jättedålig relation till min mamma och är ofta ledsen över det. Jag undrar nu hur ni andra har det? Jag tycker det verkar som om att alla har sån bra kontakt med sina mammor, umgås mycket och har jätteroligt ihop. Stämmer det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Relation till din mamma?
  • Pussesnuttan

Min relation till min mamma är sådär. Men den blir bättre och bättre med åren. Hon är otroligt självupptagen och tror att allt kretsar kring henne. Har i vuxen ålder insett att hon har en del narcisstiska (hur man nu stavar till det) drag. Som tur är så var jag så stark när jag var yngre att hennes nedvärderande av mig sporrade mig istället för att knäcka mig. Och så har min pappa alltid funnits för mig.

• OnePiece

Tack alla ni som har svarat! Jag blir alldeles rörd av att läsa om alla som har så fina relationer med sin mamma. Min mamma har alltid nedvärderat mig och aldrig gett mig kramar och beröm. Och så har det fortsatt i vuxen ålder. Jag har mer eller mindre sagt upp kontakten med henne, och insett att hon troligtvis lider av någon slags psykisk sjukdom. Tråkigt, men jag mår bäst av att slippa prata med henne och höra allt hennes negativa saker som hon har att säga om mig!

• 010306

Väldigt bra.. Träffas nästan varje vecka & pratar i tele nångång i veckan ockå.

• Lillkossan

Mamma, mamma, mamma:) hon är BÄST! Våran relation är nästan pinsamt bra;) vi bor 10 meter ifrån varandra och ses varje dag:) springer fram och tillbaka, fikar, lånar grejer ute och går med våra hundar och mina ungar. Hahaha hon är verkligen supergo min lilla mammut. Dock kan min sambo bli smått irriterad på att svärmor alltid hänger med på allt höhöhö. Vågar inte ens tänka tanken att hon kommer dö ifrån mig en dag :((( hjälp!! Hon är ödmjuk, empatisk, världsvan och luuuktar sååå gott. Hon ger mig alltid dom bästa råden, finns för sina barn och barnbarn i vått och torrt:) hahah det låter nästan som jag är lite besatt av min mamma, jag looovar vi har en sund relation:)

• asta66
    OnePiece skrev 2012-02-26 11:26:05 följande:
    Tack alla ni som har svarat! Jag blir alldeles rörd av att läsa om alla som har så fina relationer med sin mamma. Min mamma har alltid nedvärderat mig och aldrig gett mig kramar och beröm. Och så har det fortsatt i vuxen ålder. Jag har mer eller mindre sagt upp kontakten med henne, och insett att hon troligtvis lider av någon slags psykisk sjukdom. Tråkigt, men jag mår bäst av att slippa prata med henne och höra allt hennes negativa saker som hon har att säga om mig!
    Massor med kramar till dig. För det är du värd. En funderation bara. Hur var din mormor som mamma till din mamma? Min svärmor är en vidrig mamma men hennes mamma hade också en massa problem. Jag tror att det är lättare att bli en bra mamma om man blivit riktigt mammad som barn. Man tar så lätt efter. Speciellt om man är ung när man får barn. Vi behöver goda förebilder.
  • skånegås
    OnePiece skrev 2012-02-26 11:26:05 följande:
    Är i samma sits som dig ungefär. Har knappt haft kontakt med henne sedan i september och tycker faktiskt det är jätteskönt. Hon har en psykisk sjukdom och lite andra problem med skulle jag tro. Det är inte lätt att alltid bli trampad på eller betraktad som mindre vetande. Min behandlar mig fortfarande som en tre-åring och klarar inte av att lyssna vad jag säger..

Jag har pga lite andra problem med (som anhörig) fått egen samtalskontakt inom psykiatrin. Tipsar om det. För att själv kunna må bra. Sista veckan har ett nytt problem kommit upp då hon vill ha mina barn hos sig. Jag vill inte... men tycker samtidigt barnen har rätt till sin mormor. Samtidigt som jag känner att jag inte litar på henne. Skitsvårt...

Styrkekram till dig!!!
  • MeandHim

Har jättebra relation med min mamma, hon har stöttat mig genom alla svårigheter i livet, tagit hand om mig när jag varit väldigt sjuk. Älskar sina barnbarn mest av allt, hon skulle göra allt för sin familj. Vi träffas minst var 3-e vecka, pratar ofta i tel. Smsar och mmsar. Hon säger ofta att hon älskar mig. Världens bästa mamma

• Bebben84

Vi står varandra nära. Pratar i telefon säkert 2 ggr om dagen, MINST1 gång i alla fall och mailar varandra flera ggr om dagen. Händer det något bra/dåligt så är det henne jag ringer först. Hon ställer alltid upp och hjälper mig som ensamstående när jag behöver. Visst kan hon också driva mig till vansinne men det hör till :)

• jag är den jag är

Jag har en jättebra relation till min mamma. Vi pratar i telefonen 1 gång om dagen och träffas minst 1 gång i veckan.

Jag har precis lika bra kontakt med mina 5 syskon. Vi bor alla i närheten av varandra. Alla utom min äldsta syster som bor i stockholm. Det tycker vi andra är oerhört långt bort  

• April barn

I dagsläget har jag en jättebra relation med min mamma, vi pratar minst en gång om dagen och pratar om allt Glad
    Men, den har inte alltid varit så bra. För många år sedan fanns det inga relation alls.

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
Svar på tråden Relation till din mamma?