Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Stånd under dans

Vad anser ni om killar som får stånd när dom dansar med er

Vi utgår i från att det är en okänd kille. 

• Svar på tråden Stånd under dans
  • Ckillen

Man kan ju liksom inte ta ansvar för att man får ett stånd. Kroppen fungerar som den ska.

• Anonym (Creepy)
    Ckillen skrev 2012-02-29 10:25:59 följande:
    Jag har ingen åsikt i hur kvinnor reagerar. De får reagera som de vill. I don't care. Men det jag funderar över som jag tycker är orättvist eller fel. Det är bara för att jag får ett stånd som ju är helt naturlig grej som ju kan hända inte sant? Är det då rätt att säga att jag är ett äckel för det? Ska jag vara ett äckel för att min kropp fungerar som den ska. Det är där jag inte håller med dig.

Mao tycker du att en främmande mans stånd inte är något att uppröras över? Kan du förstå att någon annan kan bli upprörd över det? Eller är det bara deras problem?
  • Ckillen
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-29 10:32:07 följande:
    Mao tycker du att en främmande mans stånd inte är något att uppröras över? Kan du förstå att någon annan kan bli upprörd över det? Eller är det bara deras problem?
    Exakt. För alla personer ska ju ha rätt att kunna försvara sig. Men ett stånd kan man ju liksom inte göra någonting åt. Så varför ska man då kranka ner och skälla på en person för något så naturligt som hur kroppen fungerar.

Det är ju mobbing. Som att jag skulle uppröras över att tjejer får mens, att nån annan människa blinkar, eller att nån gäspar. Det är ju mobbing. Alla dessa saker är ju naturliga kroppsreaktioner som man inte kan göra någonting åt.
  • Ckillen

Om nån inte tycker om det så kan man väl titta åt ett annat håll eller sluta dansa. So what. Men man kan inte beskylla nån för att få ett stånd. Det är ju så kroppen fungerar. Det är inte hans fel på något sätt.

• Anonym (Creepy)
    Ckillen skrev 2012-02-29 10:35:32 följande:
    Exakt. För alla personer ska ju ha rätt att kunna försvara sig. Men ett stånd kan man ju liksom inte göra någonting åt. Så varför ska man då kranka ner och skälla på en person för något så naturligt som hur kroppen fungerar. Det är ju mobbing. Som att jag skulle uppröras över att tjejer får mens, att nån annan människa blinkar, eller att nån gäspar. Det är ju mobbing. Alla dessa saker är ju naturliga kroppsreaktioner som man inte kan göra någonting åt.

"Mobbning"? Ja jisses... Vid vilka andra tillfällen är det okej att folk kan få känna på ditt naturliga tillstånd? När du leker med barn?
  • Ckillen
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-29 10:38:54 följande:
    "Mobbning"? Ja jisses... Vid vilka andra tillfällen är det okej att folk kan få känna på ditt naturliga tillstånd? När du leker med barn?
    Vart skrev jag att någon ska känna på det?
  • Anonym (Creepy)
    Ckillen skrev 2012-02-29 10:42:54 följande:
    Vart skrev jag att någon ska känna på det?

Det var ju precis det vi diskuterade. Folks reaktion om de märker att du har stånd. Sen ställde jag ett par följdfrågor.
  • Ckillen
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-29 10:47:03 följande:
    Det var ju precis det vi diskuterade. Folks reaktion om de märker att du har stånd. Sen ställde jag ett par följdfrågor.
    Ja men märka och känna på det är två olika saker.

Jag har ingenstans skrivit att någon ska känna på det aktivt. Men märka det kan man göra med synen.

Vid en nära dans så visst så kan man känna det om det skulle hända. Men då är det väl bara som tjej att säga att man önskar sluta dansa då om man inte tål det. Är väl inget konstigt med det. För det kan till och med vara så att man får ett stånd utan att själv ens märka eller tänka på det som kille.

Men att bli upprörd över en sån naturlig sak och skälla på killen för det då det är en helt naturlig reaktion som mycket väl kan vara helt ofrivillig. Sånt beteende hör inte hemma år 2012.
  • Anonym (beror på?)

Lite omoget (eller vad man ska säga) att uttala sig så tvärsäkert utifrån ett slags "äckelscenario" (som säkert förekommer iofs).. tycker jag.

Det är naturligtvis en bred skala på "dansgolvsbeteenden" som beror på väldigt mycket mer än själva ståndet.

Givetvis är det riktigt vidrigt om man (i det värsta exemplet) tänker sig en upplyst och "nykter" tillställning där människor verkligen dansar för dansandets skull - att det under en sån dans skulle dyka upp en slemmig småpackad man som verkligen trycker sig "oönskat nära" och gnider sitt stånd mot en tydligt motvillig "danspartner".
    - Där tror jag de flesta är överens om att man inte skulle uppleva ståndet som en "komplimang".

Om man däremot går på club där människor tydligt är för att träffa andra, ev. ragga men.. lugn dans/tryckare och man flirtar lite.. dansar mysigt, han/hon luktar gott.. man skojar och skrattar lite, smyger närmare.. kanske kommer det ytterligare en låt - ännu lugnare.
    Båda vill tydligt dansa nära.
    I ett sånt läge är det väl varken underligt eller (rimligen) oönskat om han får stånd..? Visserligen är det rimligt och klokt att ändå sköta det lite snyggt.. inte trycka sig onödigt hårt (det får hon göra i så fall)..

Måste det vara svart eller vitt?

• Ckillen
    Anonym (beror på?) skrev 2012-02-29 11:00:19 följande:
    Lite omoget (eller vad man ska säga) att uttala sig så tvärsäkert utifrån ett slags "äckelscenario" (som säkert förekommer iofs).. tycker jag.

Det är naturligtvis en bred skala på "dansgolvsbeteenden" som beror på väldigt mycket mer än själva ståndet.

Givetvis är det riktigt vidrigt om man (i det värsta exemplet) tänker sig en upplyst och "nykter" tillställning där människor verkligen dansar för dansandets skull - att det under en sån dans skulle dyka upp en slemmig småpackad man som verkligen trycker sig "oönskat nära" och gnider sitt stånd mot en tydligt motvillig "danspartner".
    - Där tror jag de flesta är överens om att man inte skulle uppleva ståndet som en "komplimang".

Om man däremot går på club där människor tydligt är för att träffa andra, ev. ragga men.. lugn dans/tryckare och man flirtar lite.. dansar mysigt, han/hon luktar gott.. man skojar och skrattar lite, smyger närmare.. kanske kommer det ytterligare en låt - ännu lugnare.
    Båda vill tydligt dansa nära.
    I ett sånt läge är det väl varken underligt eller (rimligen) oönskat om han får stånd..? Visserligen är det rimligt och klokt att ändå sköta det lite snyggt.. inte trycka sig onödigt hårt (det får hon göra i så fall)..

Måste det vara svart eller vitt?
    Beror på!

Jag tycker du beskriver det helt suveränt. Precis det jag också menar. Ingen som skrivit att man ska trycka sig emot och gnida fullt. Även om Creepy påstår det så har ingen jag läst skrivit ett ord om det. Hon bara tolkar det själv eller är sur på nåt.

Men det du skriver är precis det vi andra menar. Såklart ingen vill att man ska gnida och hålla på.

Men i en nattklubbsmiljö så är det ju mer solklart vad som händer och i en vanlig danslokal så är det ju annorlunda.

Men (beror på) får jag fråga dig. Om det nu skulle bli så att man under en foxtrot i en vanlig upplyst danslokal råkar få ett stånd som tjejen känner av. Men för den sakens skull inte på något oschysst sätt håller på och gnider med. Skulle du bli sur för det? Eller arg på killen för en sån naturlig sak? Man kan väl bara sluta dansa då om man inte gillar det, eller om tjejen inte bryr sig fortsätta och strunta i det.

Inte sant?
Svar på tråden Stånd under dans