Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (lögnare)

Lögn om körkort..

Jag behöver verkligen ett jobb. Jobbet som jag har chansen att få kräver körkort vilket jag saknar men har kört dom senaste 8 åren utan körkort, så jag kan köra mycket bra. Ska inte gå in i det varför jag inte har körkort. Söker ett jobb inom hemtjänst. Tror ni att dom kommer att fråga efter att se på körkortet på intervjun?
    Ska jag chansa?

• Svar på tråden Lögn om körkort..
  • Dang it

Nu blev jag riktigt nyfiken; Hur tänker man om ens argument lyder "Jag har inget körkort, men jag kör bil ändå, och jag kör bra!"

Vad spela det för roll? Körkort finns till som ett bevis på att man kan det man måste i trafiken. Jag har gjort som du en gång i tiden och kört utan körkort, och det var verkligen det mest korkade i hela mitt liv! Jag riskerade inte bara dryga böter, eller fängelse upp till två år. Hade jag blivit tagen hade jag också blivit belagd med "körförbud" så att säga, dvs jag skulle inte kunna få körkortstillstånd på två år.

Nu körde jag bara olagligt en kort period, men det var fortfarande det mest dumma jag någonsin gjort.

Och som folk skriver; du är ju inte ensam därute på vägarna. Även om du sköter dig fläckfritt utan körkort, finns det galningar med körkort. Snart smäller ni kanske, och då kommer det fram att du inte har körkort. Då kommer det ses på allvarligare än att du blivit påkörd, och riskerar också att förlora både bil och rättigheterna till ersättning för skador på bil eller dig själv.

Kan även säga att när jag sökte jobb på hemtjänst där vi skulle köra bil så fick jag visa upp körkortet redan vid första intervjun, de tog kopia på det. Och sen fick jag visa det igen för chefen innan jag fick sätta mig i någon bil.

Även när jag jobbade som tidningsbud och använde min egen bil fick jag visa körkortet för chefen.

Ja, det suger att man måste ha körkort till princip vartenda jobb idag. Städjobb kan man behöva körkort till för att man kör städfirmans bil etc...

Så nej, ljug inte om körkort. Du kan säkert lita på dig själv. Men det gjorde nog fartdåren som inte ser sig för och dammar rätt in i dig tillslut, och därmed avslöjar DITT misstag. Hoppas du klarar dig utan skador.

Och btw, statistiken säger att alla bilförare kommer någon gång under sin aktiva period som bilförare att råka ut för en olycka, självförvållad eller vållad av annan. Kan tålas att tänka på.

Och TS, lägg ner att försöka försvara att du kör runt utan körkort. Ställ av den bil du har, ta pengarna från skatt och försäkring och lägg i en pott som du kan ha till halkbana+teoriprov+andra prov+uppkörning.

Dessutom blir man lite fundersam om du ens borde ha körkort om du nu får lämna urinprov.....

• Anonym
    Mammutten skrev 2012-02-27 19:14:50 följande:
    Fy fan vilka idioter det ligger ute på vägarna

Ja det gör det. Jag tycker inte det är ok att köra utan kortet men, på riktigt som TS säger det finns folk som är värre med kort än utan.. Så bli inte förvånad...
  • Ebba Caroline
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 19:21:53 följande:
    Håller med! Åkte buss häromdagen och busschauffören skulle åka från en busshållplats, det var en 70 väg. Han satt på blinkers och körde ut men en sak som han missade var att på 70 vägar ska man lämna företräde till passerande bilar och buss "förturen" gäller inte. Det var nära en ordentlig smäll, som tur var bilchauffören snabb på att bromsa.
    Visst finns det idioter..

Och det finns de som kör utan körkort...
  • Mammutten
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 19:21:53 följande:
    Håller med! Åkte buss häromdagen och busschauffören skulle åka från en busshållplats, det var en 70 väg. Han satt på blinkers och körde ut men en sak som han missade var att på 70 vägar ska man lämna företräde till passerande bilar och buss "förturen" gäller inte. Det var nära en ordentlig smäll, som tur var bilchauffören snabb på att bromsa.
    Visst finns det idioter..
    Du har ingen sjuddomsinsikt alls hör jag,du tror att du kan köra men har inte lyckats få ett körkort...min 17 åring kan också köra,men får inte köra ändå
  • Elisabeth01

Precis Ebba-Caroline!

Kör inte utan körkort! Herregud!
    Det hör inte till saken!

• Wittra
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 15:53:34 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra. Vill så gärna ha jobbet, det skulle passa mig perfekt. Varför måste man ha körkort till allt nuförtiden? Nästan alla jobb kräver körkort, även städjobb. Jävla skit.
    Visst vill jag inte åka fast..1500 kr är mycket pengar om jag skulle åka fast i poliskontroll och få dagsböter.

JAG VILL FÅ ETT JOBB!!!!!!!

JAMEN DET ÄR DÄRFÖR MAN SKAFFAR KÖRKORT, LAGLIG VÄG, FÖR ATT KUNNA UNDERLÄTTA ATT SÖKA JOBB. 

Vilket jävla spån du verkar vara, helt ärligt. Blir helt chockerad över hur nonchalant du uppträder och sedan sitter och gnölar om att du inte har jobb...??!!?!
  • Anonym

När jag sökte arbete inom hemtjänst kollade de att jag har körkort. Seriöst och bra tycker jag.

• Wittra
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 17:15:15 följande:
    FL kan inte kränka integritet samt finns det inga bevis på att jag kör utan körkort inte heller om tråden är påhittad. För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!
    Polisen tar ingen för rattfylla heller om fordonet står still...
    Att köra utan körkort ger dagsböter...

Jag hoppas innerligt att det sitter någon liten Lisbeth Salander och läser dina inlägg. Tar reda på vem du är och ser till att du åker dit så visslar om det. Sedan kan du ju återkomma med kommentarer.
  • Anonym

Om du nu är så bra på att köra så är det väl en baggis att ta kökort, inte lär det bli dyrt heller så börja där istället. Om  du inte klarar att ta körkort så är du inte så bra som du säger.

• Elisabeth01

Kunde inte sagt de bättre själv, Wittra!

Svar på tråden Lögn om körkort..