• Anonym (Förvirrad)

Min sambo är otrogen, på Wordfeud.

Idag fick jag reda på att min sambo och fästman har kontakt och flörtar med en annan, på spelet Wordfeud.

Han har sedan några veckor tillbaka bettet sig konstigt; har tagit bort mobilen om jag kommer i närheten när han håller på med den,han har även gått på märkliga toalettbesök, varit på toa i en halvtimme-timme om inte mer ibland. Jag har inte fått låna hans mobil heller om det har varit så, utan blir sur när jag frågar. Jag har alltså blivit misstänksam och, dumt nog, snokade jag i hans mobil imorse när han låg och sov. Appen Wordfeud var uppe och jag såg att han hade fått ett meddelande i chatten där. Jag gick in och kollade och fick se en milslång konversation mellan han och en annan tjej.

Jag scrollade igenom deras konversation och jag blev äcklad över allt han skrivit. De skrev om att det skulle vara mysigt att hyra en stuga i Åre, att de skulle gå på Spa i Stockholm bland annat. Han hade även kallat henne sötnos och skrivit att det var tråkigt att hon tagit bort bilden på sig själv. Han hade även skrivit att han låg i badet och ville skriva med henne. Och medan han hade skrivit allt detta, var han med mig. Han gick på toa igår kväll och var där inne i ca 40-50 minuter och ropade att han hade såå ont i magen. Men nej, han låtsades och ljög om att han hade det för att skriva med någon annan. Jag såg även att de hade skrivit när min syster var över på middag hos oss. Då gick han också på toa sådär länge som han gjorde igår. Och nu förstår jag ju att han gjorde det för att skriva med henne.

När jag konfronterade honom idag blev han arg. Han sa att han bara hade drivit med tjejen och att "det måste jag ju förstå". Men nej, jag förstår inte. Jag förstår inte hur han kan gå undan under vår myskväll och skriva med någon annan. På Wordfeud. Min sambo och fästman? Raggar på Wordfeud? Jag kan fortfarande inte förstå det.

Vi bråkade rejält efter att jag sa att jag läst allt. Han blev rasande och skrek på mig och jag sa att jag måste ha tid för mig själv ett tag. Jag sover hos mina föräldrar i natt och jag ligger nu vaken och tänker på hur jag ska göra. Jag vet inte ens hur jag ska reagera faktiskt. Vet inte hur jag ska tänka.

Överreagerar jag? Vad ska jag göra? Är så förvirrad och ledsen just nu så jag inte vet vad jag ska göra.   

• Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.
  • Anonym

Dessutom är det inte upp till den bedragna att styra upp en snedknullares svaga karaktär. Vill man vara sin mans mamma så visst men urk vad oattraktivt.

• swen

hej! Tråkigt att höra om det som hände.

Jag tror som någon tidigare skrev, din sambo kanske behöver lite bekräftelse... Jag tror det är ett uttryck för något som inte är 100% just nu. Det enda sättet att lösa problemet på är att prata och ta reda på vad som utlöst det hela, jobba för ert förhållande och fixa det som behöver lappas. Prata med någon utomstående om ni inte fixar det själva... Se till att inte döma honom för allt han säger och gör (förhoppningsvis gör du inte det heller) så kommer han kunna säga sanningen och ni kan reda ut det. Har ni tillit till varandra så kommer det funka utan problem.

HOPPA INTE PÅ såna skitförslag som folk lämnar här "Dumpa honom" etc.. det är bara skitsnack och människor som mår dåligt och inte kan reda ut sin egen skit. Sänk inte ert förhållande bara för något sånt här litet. Red ut det.

Lycka till, våga, var sann! tror på dig. 

• swen
    strangertown skrev 2012-03-15 01:56:23 följande:
    Måste bara flika in en nyanserande faktor.

...

LEK!
    Mycket bra skrivet, credits!
    Anonym skrev 2012-03-15 09:00:31 följande:
    Eh, jag och min sambo leker hela dagarna. Vill han leka med någon annan så vill jag helt enkelt inte ha honom längre. I sådana fall har jag bättre alternativ ett samtal bort... Men dela du din sambo med andra kvinnor med allt vad klamydia innebär, att ursäkta otrohet med att man för stunden befann sig på ett litet barns intelektuella nivå räddar inget. Dessutom är det knappast en man som jag vill leva med, jag föredrar vuxna som trots allt kan kontrollera sitt inre barn.
    Läs vad personen skriver först och försök förstå så ska du se att det går bättre. Ovanstående tips kan du säkert ha nytta av, och känner du inte att det är något för dig behöver du inte använda dig av det. Strangertown skrev inget om klamydia, så ge inte den lasten till honom/henne för det stämmer ju inte.

• Anonym
    swen skrev 2012-03-15 13:52:05 följande:
    Mycket bra skrivet, credits!

Läs vad personen skriver först och försök förstå så ska du se att det går bättre. Ovanstående tips kan du säkert ha nytta av, och känner du inte att det är något för dig behöver du inte använda dig av det. Strangertown skrev inget om klamydia, så ge inte den lasten till honom/henne för det stämmer ju inte.

Jag höll med om vissa delar personen skrev, men när hon skriver att man inte ska bli arg för att deras partner "leker" med andra utan istället försöka ändra så att han hellre vill leka med en själv tycker jag det blev snett. Som om att det faktum att han hånglat eller flitrar med andra bara är en liten bieffekt som man inte ska lägga mer energi och ilska på (för han tänkte ju som ett barn). När min man redan gått och lekt med andra kan han liksom stanna där sen...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-15 14:17:34 följande:

Jag höll med om vissa delar personen skrev, men när hon skriver att man inte ska bli arg för att deras partner "leker" med andra utan istället försöka ändra så att han hellre vill leka med en själv tycker jag det blev snett. Som om att det faktum att han hånglat eller flitrar med andra bara är en liten bieffekt som man inte ska lägga mer energi och ilska på (för han tänkte ju som ett barn).

När min man redan gått och lekt med andra kan han liksom stanna där sen...
    PRECIS!
  • Anonym (oskyldigt)
    Anonym skrev 2012-03-15 14:17:34 följande:
    Jag höll med om vissa delar personen skrev, men när hon skriver att man inte ska bli arg för att deras partner "leker" med andra utan istället försöka ändra så att han hellre vill leka med en själv tycker jag det blev snett. Som om att det faktum att han hånglat eller flitrar med andra bara är en liten bieffekt som man inte ska lägga mer energi och ilska på (för han tänkte ju som ett barn). När min man redan gått och lekt med andra kan han liksom stanna där sen...

Jag tror att det flirtas och chattas lite hit och dit på Wordfeud, Facebook, familjeliv...lite lek och spänning som aldrig är tänkt att bli nåt mer och som bara är en längtan efter att vara lite spännande för någon annan och känna sej lite nyfiken. Det känns lite "tryggt"att sitta med mobilen och det är mera en flykt från vardagsgrå tristess än ngt annat. Kanske dumt för det kan leda till mera om man är i behov av uppmärksamhet, men i lagom dos i perioder är det ok. Att gå in en timme på toan låter som att det gått för långt, då går det ut över ens förhållande.
  • Anonym (Trixie)

Hej.

Mitt råd är att hå vidare utan honom! Och jag vet att det är enklare sagt än gjort! Och det främst för din egen skull, om han blir arg för att du kommit på honom och inte visar någon som helst ånger el dåligt samvete, ja varför ska du då förlåta honom!?

Och han har svikit ditt förtroende och förstört din tillit; och om du stannar kvar så är risken stor för att du aldrig kommer att kunna lita på andra män heller!

Även om du kan förlåta honom, så kommer det att ta lång tid, och misstänksamheten kommer att ligga där under ytan hela tiden, och sakta men säkert förgifta dig, och göra dig bitter. Och om han inte är villig att ge dig tid, och att jobba hårt med att visa att det var ett misstag som han ångrar och inte kommer att upprepa så blir det du dom får lida i onödan. Om du väljer att bryta nu så visst det kommer att göra ont och det kommer att ta tid, men då vet du också att du är kapabel till att sätta gränser, och att det inte är okej att bedra dig! Och i det långa loppet så vinner du mer på det än stanna i ett förhållande, där du kommer att bli den där " misstänksamma j$*%#a B?%#

• Starkast

Jag är tjejen som gärna spelar diverse onlinespel och kan intyga att det finns MASSOR av killar som raggar via dessa. När jag lite fint talar om att jag inte är intresserad av deras sexprat etc. så hoppar de av spelet. De raggar i första hand, spelar någonstans i tionde hand. Och det är otroligt VANLIGT!

• Ej okej
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-03-04 01:15:52 följande:
    Vi har pratat igenom allting och han har visat att han verkligen är ledsen över det som hänt. Han säger att han inte vet varför han fortsatte och att han känner sig dum i huvudet och så vidare...

Jag har bestämt mig för att ge honom en chans att bygga upp tilliten igen. Men jag har fortfarande inte helt förlåtit honom för det han gjorde.

Tack för alla svar jag fått! Känns verkligen skönt!      
    TS! Hur är det så här ett år senare? Har ni det bra?
Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.