• Anonym (Förvirrad)

Min sambo är otrogen, på Wordfeud.

Idag fick jag reda på att min sambo och fästman har kontakt och flörtar med en annan, på spelet Wordfeud.

Han har sedan några veckor tillbaka bettet sig konstigt; har tagit bort mobilen om jag kommer i närheten när han håller på med den,han har även gått på märkliga toalettbesök, varit på toa i en halvtimme-timme om inte mer ibland. Jag har inte fått låna hans mobil heller om det har varit så, utan blir sur när jag frågar. Jag har alltså blivit misstänksam och, dumt nog, snokade jag i hans mobil imorse när han låg och sov. Appen Wordfeud var uppe och jag såg att han hade fått ett meddelande i chatten där. Jag gick in och kollade och fick se en milslång konversation mellan han och en annan tjej.

Jag scrollade igenom deras konversation och jag blev äcklad över allt han skrivit. De skrev om att det skulle vara mysigt att hyra en stuga i Åre, att de skulle gå på Spa i Stockholm bland annat. Han hade även kallat henne sötnos och skrivit att det var tråkigt att hon tagit bort bilden på sig själv. Han hade även skrivit att han låg i badet och ville skriva med henne. Och medan han hade skrivit allt detta, var han med mig. Han gick på toa igår kväll och var där inne i ca 40-50 minuter och ropade att han hade såå ont i magen. Men nej, han låtsades och ljög om att han hade det för att skriva med någon annan. Jag såg även att de hade skrivit när min syster var över på middag hos oss. Då gick han också på toa sådär länge som han gjorde igår. Och nu förstår jag ju att han gjorde det för att skriva med henne.

När jag konfronterade honom idag blev han arg. Han sa att han bara hade drivit med tjejen och att "det måste jag ju förstå". Men nej, jag förstår inte. Jag förstår inte hur han kan gå undan under vår myskväll och skriva med någon annan. På Wordfeud. Min sambo och fästman? Raggar på Wordfeud? Jag kan fortfarande inte förstå det.

Vi bråkade rejält efter att jag sa att jag läst allt. Han blev rasande och skrek på mig och jag sa att jag måste ha tid för mig själv ett tag. Jag sover hos mina föräldrar i natt och jag ligger nu vaken och tänker på hur jag ska göra. Jag vet inte ens hur jag ska reagera faktiskt. Vet inte hur jag ska tänka.

Överreagerar jag? Vad ska jag göra? Är så förvirrad och ledsen just nu så jag inte vet vad jag ska göra.   

• Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.
  • Essien
    Anonym skrev 2012-03-10 15:35:07 följande:
    Du verkar helt otroligt klok kvinna! Jag håller med till 100%!!!!! HAr försökt formulera detta i massor av forum här på FL, men får bara mothugg.....Om fler tänkte så här skulle det vara färre skilsmässor, mindra trauman för alla inblandade o lyckligare lättare liv för såååååå många! 

Fast. Jag ÄGER inte min sambo. Han kan springa ut och ligga med halva stan om han vill. Men då förväntar jag mig att han visar mig respekt nog att göra slut med mig först och inte ljuga och bedra för att "hålla mig kvar" men leka på sidan. Vill han inte längre vara med mig går inte världen under, man är fri att gå när man vill. Man kan bara bestämma över SIG SJÄLV. och nu har jag bestämt att JAG inte vill leva med en man som vill ha flera kvinnor. Försöker han då tvinga på mig det bakvägen genom oärlighet och respektlöshet för att HAN vinner på det hela, medveten om att jag INTE vill, vem är det då egentligen som agerar som om den ägde sin partner? Vill han ha andra - go ahead, vi gör slut som vänner. Bedra mig och gör mina livsval åt mig, utan att jag får en chans att bestämma över mig själv och vad jag vill ödsla min tid på - brinn i helvetet. Så tänker jag om det hela. Jag tvinar inte en man som vill ligga runt att vara monogam och en man som vill ha flera kan inte tvinga mig att acceptera en sådan partner. Då vill jag kunna välja en annan man som jag passar bättre ihop med. Det är när folk vill ha kakan och samtidigt äta den som DE beter sig som om de ägde sin partner, för egen vinnings skull. De bestämmer åt honom/henne, fullt medvetna att om partnern haft hela bilden framför sig hade de med säkerhet valt annat. Det är fult, bra mycket fulare än att bli misstänksam när någon plötsligt agerar väldigt misstänksamt. Hade de som bedrar istället varit vuxna nog att vara ärliga, och slutat göra livsavgörande val åt andra, så hade inte problemet varit lika infekterat. Sexet i sig är för mig inte det värsta med en otrohet, utan just att någon annan bestämmer åt mig, när de vet att deras beslut inte alls är vad jag valt om jag fått välja själv. Det är när någon gör sådant av helt egoistiska anledningar som jag ser riktigt rött...
  • Essien
    Anonym skrev 2012-03-10 15:35:07 följande:
    Du verkar helt otroligt klok kvinna! Jag håller med till 100%!!!!! HAr försökt formulera detta i massor av forum här på FL, men får bara mothugg.....Om fler tänkte så här skulle det vara färre skilsmässor, mindra trauman för alla inblandade o lyckligare lättare liv för såååååå många! 

Och hur menar du egentligen? Om folk som vill vara monogama bara gjort våld på sin egna vilja och haft överseende med om deras partner doppar eller bresar för andra så hade det varit mindre skilsmässor? Ja de är nog dopparna och bresarna som levt lyckligare, inte övriga. Varför står de, som vill ligga och ragga på sidan, där och lovar (ljuger) om trohet? Den andra partnern är ju oftast rätt tydlig med vad denne vill leva med liksom. Vem är det då som ljuger? Dras till de som vill leva i sådana förhållanden istället för att försöka diktera andras liv.
  • Fridhaa

Som jag skrev innan om min sambo hade valt att träffa någon anna hade de varit en förlust för honom!
    Eftersom jag självklart hade lämnat honom.

MEN det ger inte mig några rättigheter att titta i hans tillhörigheter!
    Som ett sms kan tolkas och misstolkas på 100 olika sätt.
    Ett puss kan bli ett ligg ett hej kan blir vad som..

Jag tror att människor idag har så jävla dåligt självförtoende att de måste sänka sina resp ner till sin  nivå också.

Som sagt om din resp inte hade älskat dig hade han/hon inte stannat kvar..För så korkade är väl ändå ingen?

• Kya
    Fridhaa skrev 2012-03-12 07:55:30 följande:

Som jag skrev innan om min sambo hade valt att träffa någon anna hade de varit en förlust för honom!
    Eftersom jag självklart hade lämnat honom.

MEN det ger inte mig några rättigheter att titta i hans tillhörigheter!
    Som ett sms kan tolkas och misstolkas på 100 olika sätt.
    Ett puss kan bli ett ligg ett hej kan blir vad som..

Jag tror att människor idag har så jävla dåligt självförtoende att de måste sänka sina resp ner till sin  nivå också.

Som sagt om din resp inte hade älskat dig hade han/hon inte stannat kvar..För så korkade är väl ändå ingen?

vad gulligt naiv du är.
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • mion

Jag tänker väl mest på VAD han har skrivit till henne....om att hyra stuga o så varför skrev han så? Har han bytt nr med henne?

• Kya
    Fridhaa skrev 2012-03-12 09:48:03 följande:

Gulligt Naiv?
    Ok tack :)
    Tycker du ska slå upp ordet N-A-I-V ;)

du kanske ska följa ditt eget råd?
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Fridhaa

råd?
    Men hur kan du som inte ens känner mig säga att jag är naiv?
    Du vet inte vilket eller vilka förhållanden som jag har varit i..
    Hur kan man då på peka att någon är naiv?
    Och skulle de där gulligt verka nedlåtande?
    Nej du är med stor säkerhet en sådan kontrollernade person som folk bara vill spy gala på.
    Väx upp!

• Essien
    Fridhaa skrev 2012-03-12 09:48:03 följande:
    Gulligt Naiv? Ok tack :) Tycker du ska slå upp ordet N-A-I-V ;)

Det är naivt att tro att otrogna inte stannar i förhållanden om de inte längre älskar sin partner. Det KRYLLAR ju av trådar här där både män och kvinnor bedrar sina partners och ursäktar det med att kärleken är slut men de vill hålla ihop för barnens skull, det är så jobbigt med skilsmässor, det är bekvämt att vara kvar med rutiner men ligga på sidan samtidigt osv osv. Noll samvete och många tillägger att de VET att deras stackars bedragna partner skulle bli helt förkrossad om han/hon fick veta. De vet att de skulle bli dumpade illa kvickt men gör ändå livsval åt en annan människa, helt medvetna om att personen själv valt motsatsen. Det är att försöka äga någon! Nu kollar jag varken mobil eller sms men jag tycker ändå att snokande i en mobil pga jäkligt misstänksamt beteende är bra mkt mildare än att ligga med andra utan att ha ryggrad nog att låta sin partner bestämma själv om denne vill vara med om det eller inte. Bara risken att smitta honom/henne vidare med könisar (kondomer är aldrig helt säkra) är vidrig att medvetet ta för sin egna njutnings skull.
Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.